Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zoom

Maakt een 10x zoom een groot verschil tov 12x zoom in de praktijk om bijv. vogels te fotograferen? Of kom je zwz tekort en neem je beter een 10x zoom mét tele-voorzetlens? Natuurfotografen mét DSLR werken,denk ik,met minstens 500-600 mm??

Bedoeling is om geen spijt te hebben van aankoop van ofwel FZ50 of S9600 ..
    ('t Is niet voor mij, maar voor een vriendin)
    www.petervdg.net/Portfolio

Re: Zoom

Niemand bruikbare info hierover?? 'k Weet dat er reeds heel veel topics zijn over natuur-en vogelfotografie maar dan gaat het over objectieven voor DSLR toestellen. Dus daar vind ik geen antwoord op mijn vraag...
    Ik heb het hier over een bridge toestel, vandaar ook de post bij camera's en niet bij objectieven.
    www.petervdg.net/Portfolio

Comment

"Zoom" is op zich géén referentieparameter voor vogelfotografie. Het zijn de "mm's" in functie van de sensorgrootte die tellen. Bovendien zijn tele's alleen niet voldoende, men moet ook voldoende dicht kunnen naderen. Een bridge-camera is niet bepaald het uitgelezen instrument voor het gestelde doel. Het enige bruikbare is dus idd. een DSLR mét gepaste optiek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
        Maakt een 10x zoom een groot verschil tov 12x zoom in de praktijk om bijv. vogels te fotograferen? Of kom je zwz tekort en neem je beter een 10x zoom mét tele-voorzetlens? Natuurfotografen mét DSLR werken,denk ik,met minstens 500-600 mm??

Bedoeling is om geen spijt te hebben van aankoop van ofwel FZ50 of S9600 ..
        ('t Is niet voor mij, maar voor een vriendin)
        Hou er rekening mee dat wanneer je sterk inzoomt met een Bridge, je best een statief gebruikt. Beeldstabilisatie helpt ook al, maar het doet geen wonderen.
        Is je vriendin een beginner dan lijkt me de Pana de betere keuze of een Sony DSC H5.
        Echte natuurfotografen zullen echter een dslr-camera verkiezen, met een zoomlens en evt. teleconverter. Maar dan zit je mijlenver boven de prijs van een doorsnee bridge-camera.
        PENTAX K100d SUPER !!!!!
        Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
        En een dapper standaard-kitlensje

Comment

Working...
        X