Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tweedehands kopen verstandig?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: tweedehands kopen verstandig?

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
    de nieuwprijzen zijn nog steeds dalende
    En steeds als nieuwprijzen dalen, dalen tweedehandsprijzen mee .
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

De 350D die ik aanbied hier op het forum is nog 4 maanden verzekerd! (en voorheen door de 1e eigenaar nauwlijks gebruikt)
      Ik heb zelf uit de set enkele lenzen en een flitser als aanvulling van mijn materiaal...
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Digitale camera's evolueren zo snel dat nieuwe modellen veel meer mogelijkheden hebben voor een veel lagere prijs zodat tweedehands zelden interessant is
        Digitale camera's van 3 jaar geleden maken schitterende foto's, ook al hebben ze misschien een paar toeters of bellen minder...

En een camera die drie maand op de markt is, kan je al zeker niet verouderd noemen, maar toch zijn ook deze tweedehands te vinden, al was het gewoon omdat sommigen onder ons al eens een "miskoop" doen en snel weer iets anders willen. Perfecte gelegenheid voor wie durft tweedehands te kopen en even geduld heeft om op de tweedehandsmarkt rond te kijken tot hij vindt wat hem ligt.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          De 350D die ik aanbied hier op het forum is nog 4 maanden verzekerd! (en voorheen door de 1e eigenaar nauwlijks gebruikt)
          Ik heb zelf uit de set enkele lenzen en een flitser als aanvulling van mijn materiaal...
          Mooi voorbeeld van iets wat ik zonder veel zorgen zou kopen, mocht ik een Canon zoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
            Is een 350D nu plots een verouderd model t.o.v. een 400D?

Tweedehands is vooral interessant als je een goeie deal kan krijgen.
            Zoals je zegt.

Stel dat ik een backup body nodig zou hebben zou ik aan een tweedehands 350D of 300D denken.
            Maar ik kan me voorstellen dat je als beginner aarzelt (en ik veronderstel dat deze topic op deze manier is opgestart).

Gezien de waarschuwingen die hier al te lezen zijn is er weinig winst te halen tov het risico om als beginner essentiele stukken (body, dure lenzen) tweedehands te kopen.

Shop voor een nieuwe body evt met kitlens en koop rustig een paar courante lenzen bij voor niet teveel geld. Deze worden zonder problemen verkocht door mensen die naar beter materiaal gaan.

Ook in accessoires zoals flitsers, statieven ed zijn goede deals te doen voor een amateur die niet het meest performante materiaal nodig heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
              Niet iedereen is even eerlijk hier op het forum 'Elsan', dus ik zou goed opletten altijd "wie al wat verkocht heeft en hoeveel hij er nog voor vraagt", en dat opbieden vindt ik ook maar dikke ****

Groetjes R.
              Mijn ervaring met 2de hands kopen is zeer positief (via het forum en andere sites) Ik ben niet zo te vinden voor Ebay omdat je geen persoonlijk contact hebt met de verkoper.

Ik heb toch al heel wat aan- en terug verkocht (ik probeer graag) en heb eigenlijk nog maar 2 slechte ervaringen.

Je moet natuurlijk assertief zijn en niet alles aanvaarden wat zomaar gezegd wordt. Ter plaatse gaan, testen en veel vragen stellen. Als je niet 100% tevreden bent met wat je ziet, dan zeg je dat gewoon. Zolang je niet betaald hebt ben je de 'sterkste' .

In 99% zijn de 'verkopers' doodeerlijk maar het kan ook als eens tegenvallen. En je hebt hebt gelijk forumlid zijn is geen garantie.
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

Comment

Tweedehands kopen is zeker voordeliger, al zit er wel iets meer "risico" aan vast dan bij een aankoop uit een winkel. Mocht je je twijfels hebben dan zou ik eerder een body + kitlens kopen in een winkel (heb je tenminste genoeg garantie) en later eens kijken wat je nog meer kunt gebruiken op het gebied van lenzen. En die dan 2ehands kopen, want dat scheelt echt veel geld.

Mocht je een Nikon dslr kopen, koop dan geen D40, want dat beperkt je enorm in lenskeuze, zodat je veel minder mogelijkheden hebt om 2ehands goede en betaalbare lenzen te kopen.
                Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                --------

Comment

van BDers kopen is meestal wel goed maar zeker geen garantie hoor.
                  kijk eerst een naar het profiel van de verkoper, zal je zien, dat er hier toch aardig wat mensen(BDers) zijn, die als topicstarter wel erg veel in het forum verkoop vertoeven en erg weinig in Showcase???
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik heb tweedehandsgekocht via www.2dehands.be. Weliswaar van een forumlid, maar dat wist ik op dat moment niet. Heb vooraf via mail recente foto's gevraagd en gekregen.

Toestel werkt uitstekend, dus ik ben zeer tevreden !

Comment

Als ik iets gebruikt wil kopen zoek ik altijd eerst op ebay.de
                      Heb de ervaring dat duitsers betrouwbaarder zijn dan hollanders qua tweedehands (of banger dat ze een slechte beoordeling krijgen)
                      Wat betreft body's denk ik dat je bijna altijd een nieuw uitloop model (bijv 350)
                      kunt vinden voor nauwelijks meer als ze tweedehands vragen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                        Heb de ervaring dat duitsers betrouwbaarder zijn dan hollanders qua tweedehands
                        ???

Mijn ervaring verschilt dan toch wel...
                        Heel wat lenzen in Nederland gekocht... Geen enkel probleem. Bovendien liggen de Nederlandse prijzen volgens mij lager dan de Duitse (zonder te willen veralgemenen: te wijten aan de iets zuinigere Nederlandse koper in vergelijking met de Duitsers misschien ?).

Comment

als ik dit zo eens bekijk:

dan zijn bijna alle camera's wel gelijkaardig (d400, d70(s),alfa) zijn natuurlijk ietsje beter maar ...

de d40 en d50 lijken qua specs exact hetzelfde buiten het feit dat de display van de d50 kleiner en minder pixels heeft, maar die heeft dan wel die motor in de body neem ik aan?

ik twijfel nog altijd of dat nu voor mij iets uitmaakt bij de d40 dat die alleen af-lenzen kan gebruiken :s
                          500px

Comment

Working...
                          X