Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30D in kleur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 30D in kleur

Aan de 30D gebruikers, kan mij iemand verraden wat de beste instellingen zijn om de mooiste (natuurlijkste en levendige kleuren te verkrijgen)?
    Zelf geraak ik niet verder dan beeldstijl gebruiker 1 met de volgende instellingen scherpte 0, contrast 0, verzadiging -1, kleurtoon +2.
    Toch vind ik mijn foto's ietwat aan de blauwige kant, vooral graskleuren
    ik weet dat het effe zoeken is, maar ik heb het dus nog niet gevonden

Bedankt collega's 30d'ers
    Groeten Sensor

Re: 30D in kleur

foto's in raw nemen en dan achteraf de witbalans naar believen aanpassen.
    of als je toch in jpeg wil blijven trekken, kan je de white balance shift gebruiken (ik deed dat 3 kottekes naar links en 3 kottekes naar onder om mijn foto's warmer(minder blauw dus) te krijgen op mijn 20d, en ik denk dat dat ook wel bij de 30d gaat
    5DmkIII en wat glas

Comment

Alles staat bij mij op 0, want ik bepaal achteraf zelf wel hoe mijn foto's er moeten uitzien. Ik geef liever geen controle af aan de camera. Ik denkt trouwens dat deze instellingen geef effect hebben op raw bestanden, maar 100% zeker ben ik er niet van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
        Alles staat bij mij op 0, want ik bepaal achteraf zelf wel hoe mijn foto's er moeten uitzien. Ik geef liever geen controle af aan de camera. Ik denkt trouwens dat deze instellingen geef effect hebben op raw bestanden, maar 100% zeker ben ik er niet van.
        In mijn 30D staat alles bij "standaard" op 0, buiten de scherpte, die staat op +3.
        Zet jij die ook op 0? Ik weet zelf niet als er veel verschil tussen is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
          Ze hebben volgens dpreview dus wel een effect op raw files

Picture Style presets applied to a RAW image do not degrade the image in any way and can be revised with Canon’s Digital Photo Professional software.
          ~ Jorge
          Canon 7D + Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM + Canon Speedlite 580EX

Comment

Als je in RAW werkt hebben de instellingen geen invloed, maar ze worden wel gekoppeld aan je RAW file. Je kan dus zien hoe je foto eruit ziet met deze instellingen toegepast op je RAW foto.
            De scherpte zet ik op meestal op maximum 2 en vaak heb ik de indruk dat dit soms nog teveel is. Als je natuurlijk in RAW fotografeert kan je de scherpte nog wijzigen achteraf. Bij fotograferen in JPEG heb ik de indruk dat de scherpte iets meer mag zijn bvb. 3, maar uiteraard kan je deze niet meer wijzigen achteraf, dus je moet opletten dat je de scherpte dan niet te hoog kiest.
            Ik quote even wat Jo99841 me vroeger nog vertelde en ik gebruik nu ook deze instellingen voor JPEG.
            De instelling die ik gebruik is "gebruiker 1"......"natuurlijk"......."scherpte" is 3...."contrast" is 0....."verzadiging" is - 0.5 ....."kleurtoon" is +1.5
            Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjorge Bekijk bericht
              Ze hebben volgens dpreview dus wel een effect op raw files
              http://www.dpreview.com/news/0602/06...anoneos30d.asp

Do not= dus geen effect.

Heb het artikel niet gelezen. Maar jouw zin weerlegt het citaat.

Groeten
              JO
              Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk bericht
                Do not= dus geen effect.

Heb het artikel niet gelezen. Maar jouw zin weerlegt het citaat.

Groeten
                JO
                hmm... dat was ik ook al aan het denken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                  Aan de 30D gebruikers, kan mij iemand verraden wat de beste instellingen zijn om de mooiste (natuurlijkste en levendige kleuren te verkrijgen)?
                  Zelf geraak ik niet verder dan beeldstijl gebruiker 1 met de volgende instellingen scherpte 0, contrast 0, verzadiging -1, kleurtoon +2.
                  Toch vind ik mijn foto's ietwat aan de blauwige kant, vooral graskleuren
                  ik weet dat het effe zoeken is, maar ik heb het dus nog niet gevonden

Bedankt collega's 30d'ers
                  ik werk met m,n 30D alleen maar met de standaard instelling, en op de m stand, als de omstandigheden goed zijn zijn m,n kleuren ook super, en anders trek ik dat een beetje recht in ps....... kijk hier maar even voor wat resultaten, (als je zin hebt)

Richard Rood Fotografie Bedrijfs/reportage en portret fotografie..

gr. Ries......
                  www.richardroodfotografie.nl

Comment

Working...
                  X