Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FujiS9600

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• FujiS9600

Hallo, ben de gelukkige( ? )bezitter van een FujiS9600, nu ben ik met dit toestel een beetje gaan experimenteren binnenhuis, kwestie van gewoon te geraken aan deze,ben gestart met de batterijen die meegeleverd zijn, heeft geen uur geduurd of die waren af, tweede poging metniet oplaadbare stel, weer op notime af, laatste poging met een stel oplaadbare batterijen NI-MH de duurste uit de winkel, heb in totaal weer maar 1 uur mee gewerkt, en lcd scherm uitgezet.
    Conclusie!! is niet mee buiten te komen( kat in zak gekocht) ?????
    Heeft er iemand ondervinding met deze???graag repliek
    Roger31

Re: FujiS9600

niet oplaadbare batterijen zijn niet te gebruiken.Waarschijnlijk zijn je ni-mh oplaadbare niet genoeg geladen of heb je de verkeerde lader.Oude laders (nickel cad) niet gebruiken voor NI-MH.

Fuji is normaal gekend voor zijn zuinig verbruik.Je zou minstens 500 fotos of meer moeten kunnen maken.

Comment

Batterijen dienen wel eerst opgeladen te worden bij eerste gebruik gedurende een bepaalde tijd, veelal schrijven constructeurs tussen de 8, 12 of 24 uur. Met andere woorden je mag nooit een batterij rechtstreeks uit de verpakking in het toestel steken, hetzij dit nodig is om ze op te laden voor gebruik.

Ook speelt de omgevingstemperatuur een grote rol en alsook als de batterij al dan niet versleten is of mogelijk een defect vertoont. Indien het de laatste en het toestel is splinternieuw, dan zou ik toch even terug naar de zaak gaan om deze om te ruilen.
      Wat je ook kan doen is even bij Konijnenberg kijken voor een reserve batterij, dat heb ik voor mijn Panasonic ook gedaan, kostprijs was 15€ en is van dezelfde kwaliteit als die van Panasonic.
      Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
      Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Fabbe, er worden wel niet oplaadbare batterijen meegeleverd bij het toestel, ra ra ra ???
        Roger31

Comment

Runaque, het gaat hier wel over HR6 batterijen, gij bedoeld vaste batterijen die bij het toestel horen zeker????
          Groetjes
          Roger31

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roger31 Bekijk bericht
            Runaque, het gaat hier wel over HR6 batterijen, gij bedoeld vaste batterijen die bij het toestel horen zeker????
            Groetjes
            Roger31
            Ik veronderstel dat je LR6 (AA) bedoeld? Dus de meestvoorkomende batterijen die je kan verkrijgen, heb het ff opgezocht via google.

Je gaat misschien raar opkijken naar wat ik nu zeg, maar loop eens bij de Aldi langst en koop je daar eens een set oplaadbare Ni-MH batterijen van "Top Craft", dat is hun huismerk en de batterijen hebben een groen-rode kleur. Prijs van een set van 4 batterijen kost nog geen 3,50€.
            Ik heb destijds deze gekocht omdat het een intressante prijs is en in de praktijk doen ze het echt stukken beter dan de oplaadbare batterijen van de betere merken (oa Energizer). Ik gebruik ze voornamelijk voor mijn digitale compactcamera, cd-speler en touchscreen remotecontrol.
            Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roger31 Bekijk bericht
              Fabbe, er worden wel niet oplaadbare batterijen meegeleverd bij het toestel, ra ra ra ???
              Roger31

Tuurlijk ,verschilt van land tot land ..in frankrijk(pixmania krijg je er NI-MH 2100 mah bij + lader.

Lees de gebruiksaanwijzing op PAG 13 en PAG 138 geeft je heel wat meer uitleg over welke batterijen te gebruiken.Zo'n setje die er bijzit is goed voor als je efkes zonder lader of batterijen zit.

De aldi batterijen zijn niet slecht maar ik verkies toch de GP types http://www.gppowerbank.nl/nl/profiel_main.asp

Comment

Runaque, bedankt voor de goede raad, zal zeker is proberen, zou wel straf zijn.
                Doei
                Roegr31

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                  Tuurlijk ,verschilt van land tot land ..in frankrijk(pixmania krijg je er NI-MH 2100 mah bij + lader.

Lees de gebruiksaanwijzing op PAG 13 en PAG 138 geeft je heel wat meer uitleg over welke batterijen te gebruiken.Zo'n setje die er bijzit is goed voor als je efkes zonder lader of batterijen zit.

De aldi batterijen zijn niet slecht maar ik verkies toch de GP types http://www.gppowerbank.nl/nl/profiel_main.asp
                  Uiteraard zit je wel met een gigantisch prijsverschil tussen de batterijen van de Aldi en die van GP. Ik kan helaas niet vertellen of die van GP goed zijn of niet, maar ik weet van horen zeggen dat ze dat wel zijn, maar die van de Aldi zijn wat prijs kwaliteit betreft de beste keuze die je vandaag kan vinden.

Ik heb destijds een set van Energizer gekocht met lader en 4 batterijen, maar in de praktijk blijken deze batterijen van energizer (2300mAh) niet te gebruiken te zijn voor digitale fototoestellen. De batterijen van de Aldi daartegen (2100mAh) houden het echt langer vol dan die van energizer en ook langer dan de batterijen die bij de HP Photosmart meegeleverd zijn.

Gemiddelde prijs voor 4 oplaadbare batterijen zal om en bij de 15 a 17€ liggen, daarvoor heb je toch al 4, misschien 5 setjes van de Aldi he. Voor 3,50€ kan je helemaal al niet sukkelen, het probren waard vind ik persoonlijk.

Comment

Ik heb sinds een paar dagen een Fuji s6500. Hier zaten ook gewone batterijen bij en deze zijn al op.
                    Ik heb daarbij ook een Snellader en 4x 2700 NiMH gekocht en ben al bijna 350 foto's verder en nog niets te zien dat ze leeg zijn.
                    Waarschijnlijk zijn de batt. die je heb gebruikt niet goed. Probeer idd nieuwe. Ik heb ze van Hama en doen het voor zover ik weet goed...
                    Seen at the toilet in a bar: The Future is in your hands...

Comment

Als je de camera een uur aan een stuk met ingeschakeld schermpje gebruikt, dan is het vrij normaal dat de akku's leeg zijn.

Een digitale camera is geen filmcamera, je zet die aan, maakt wat foto's, en dan zet je die weer uit. Op die manier kan je er heel wat foto's mee maken voor je de akku's opnieuw moet laden.

De grootste verbruiker in een digitale camera is het scherm., op een DSLR wordt het scherm niet gebruikt tijdens het maken van een foto, en daarom kan je met de meeste digitale reflextoestellen heel veel foto's maken voor de akku leeg is. Dat is dus niet zo bij een compact/prosumer, waarbij het scherm constant gebruikt wordt.

De gewone batterijen (dat mogen zelfs heel dure alkaline's zijn) zullen veel minder lang meegaan dan oplaadbare, omdat die gewone het grote stroomverbruik niet goed aankunnen. Een nikkel-metaalhydride akku kan wel veel grotere stromen leveren.
                      Last edited by Black B@ndit; 21 maart 2007, 16:13.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

hallo, alvast bedankt aan allen voor de goede raad, er zitten voor den ogenblik 4 bat.op te laden, zal morgen de proeven terug starten en de uitslag medelen, ben aan het twijfelen of mijn oplader nog wel in orde is.
                        Groeten
                        Roger31

Comment

is dat nu een nieuwe of oudere type lader ?Had je nog niet meegedeeld

Comment

Ik maak ongeveer 300 tot 400 foto's met de fuji S9600 in normale omstandigheden. Ik gebruik meestal GP2500. Echter in de winter is het buiten kouder, dan zijn batterijen wel sneller leeg. Continue autofocus [CF]gebruik ik niet, meestal Autofocus [AF]. LCD scherm gebruik ik alleen als ik alles handmatig instel.

met vriendelijke groet
                            Erik

Comment

Gebruik je een lader die vanzelf uitschakelt (de meeste schakelen dan over op druppelladen), of is het een gewone lader waarbij er (meestal onderaan) een tabel opstaat met het aantal uren dat je moet laden?
                              Met het tweede type lader moet je bij het laden van de nieuwste akku's met grote capaciteit opletten dat je ze zeker lang genoeg in de lader laat zitten.

De snelste laders schakelen meestal te vroeg uit als de akku's een bepaalde temperatuur bereikt hebben (beveiliging), en dan zijn de akku's maar zo'n 80-90% geladen. Om ze dan tot de volle capaciteit zal je de akku's nog een tijdje in de lader moeten laten zitten. Het is met de druppel-laadfunctie dat de akku's tot 100% geladen worden. Met die kleinere stroomsterkte is het geen probleem dat nikkel-metaalhydride akku's wat langer in de lader blijven zitten.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X