Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garantie op Sony DSC-W50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Garantie op Sony DSC-W50

Ik merk dat op dit forum heel wat kenners zitten qua digitale fotografie, dus waarschijnlijk ook kenners ivm aankoop/verkoop en garantie op toestellen.
    Hier mijn verhaal.
    Midden januari 2007 kocht ik een dsc-w50 aan. het heeft steeds goed gefunctioneerd tot ik tijdens de krokusvacantie op wintersport trok.
    Koude en vocht is blijkbaar een probleem, want na enkele dagen was er niets meer zichtbaar op het lcd-scherm. Foto's maken lukte nog wel, helaas zonder iets te zien. Bij thuiskomst kom ik zonder problemen alle foto's overpompen op mijn PC.
    Dus dan maar terug naar de winkel. Na 2 maanden was het zeker noch in garantie. (dacht ik).
    Geen sprake van zegt de (grote) winkelketen. LCD problemen vallen buiten garantie, en waarschijnlijk heb je het toestel laten vallen.
    Toch wel vreemd als je zelfs op de web-site van sony leest dat er lcd-problemen zijn met acht type toestellen ( mijn dsc-w50 staat niet in de lijst) dit in navolging van vroegere problemen met lcd-schermen op vroegere modellen???
    Bovendien, waar haalt de winkelketen het lef vandaan om zelf te beslissen of het toestel al of niet gevallen is??
    Dus richt ik mij nu tot de vrienden van dit forum, die mij hopelijk een goed advies kunnen geven om dit probleem op te lossen.
    Groetjes. tjenne
    PS: heeft er ooit al iemand gehoord van de "sony ombutsman" ?
    waar is die te bereiken?

Re: Garantie op Sony DSC-W50

Ook LCD-problemen vallen binnen de garantie. Wanneer een LCD defect is door een val dan is dit zeer duidelijk te zien. Doorgaans is er dan gewoon een barst zichtbaar.

Als de winkelier niet de kleine moeite wil opnemen de camera op te sturen, dan zul je toch eens een andere winkelier moeten zoeken. Mocht blijken dat het euvel onder garantie valt, dan kost het hem niets, valt het niet onder garantie dan kost dat verzend- en onderzoekskosten indien er niet voor gekozen wordt deze camera te laten repareren. Indien hij wel gemaakt wordt uiteraard ook de reparatiekosten. Deze kosten zal hij/zij dan gewoon doorrekenen aan de klant, het valt immers niet onder garantie.

Maar vooralsnog, de winkelier moet hem zowieso opsturen. Sony bepaalt dan wel of er sprake is van valschade. Sony kan dat ook veel beter beoordelen.

Comment

kan ik over mee spreken wel geen camera maar sony ericsson gsm, men zoon zen gsm doet niets meer een w800i, ik er mee naar de gsm shop waar hij gekocht is, daar opent men de gsm en haalt de batterij er uit, da's een vocht probleem vertelt men mij en dat valt niet onder garantie, op de batterij is een klein roze plekje dat blijkbaar een aanduiding zou geven dat het probleem vocht is en dat dit de reden was dat het toestel niet meer werkte. Als ik wou dat ze de gsm opstuurde moest ik 30€ borg betalen ???? gsm was 3 maand oud. nu ik beschik ook over een sony gsm w810, ik haal mijn batterij er uit plaats deze in men zoon zen gsm en zeg tegen de verkoper " zie geen indicatie meer van vocht" na wat heen en weer gepraat, hebben ze eindelijk toch de gsm opgestuurd zonder de 30€ waarborg. Na een 3 tal weken gsm teruggekregen (een volledige nieuwe) zonder 1€ kosten. het is maar, blijf bij je standpunt, als je weet dat je niet gevallen is.
      I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

Comment

Al is het niet of wel valschade dat beslist Sony wel.
        Het is net of de winkelier het moet betalen en dat is niet zo.
        Zoek maar een andere winkelier die hem voor je wilt laten maken.
        Valt het niet onder garantie dan zal je zelf dat moeten betalen, of??

Als je een reisverzekering had in de tijd dat de camera kapot ging.
        Kan je deze ook misschien een brief schrijven dat de fotocamera een defect heeft opgelopen met deze reis, en dat het misschien stootschade is.
        Zo weet je zeker dat het gemaakt wordt. En dat de schade is gedekt.

Comment

voordat garantie te krijgen bij sony moet je een aankoopbewijs hebben en een garantie ingevuld door de handelaar waar je hem gekocht hebt,

opsturen van toestellen is geen probleem, er wordt eerst een bestek gemaakt en dan krijgt de handelaar bericht van sony of het toestel onder garantie wordt herstelt of niet

daarna kan je als klant nog altijd beslissen om het toestel niet te laten herstellen

maak gewoon een goede overeenkomst met de handelaar waarnaar je het toestel brengt

binnen de 4 weken is het toestel herstelt

zeg wel niet dat toestel in de koude is geweest, hersteldiensten hebben niet veel nodig om een garantie te weigeren

Comment

Zo is het wel, alles wat je vooraf verteld is niet goed.
            Zwijgen is goud waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
              Het is net of de winkelier het moet betalen en dat is niet zo.
              De winkelier zal wellicht wel een bedrag moeten betalen voor het (verzekerd) verzenden van het apparaat, plus dat hij tijd moet besteden aan dit alles. Het is echter een kleine moeite en zoveel kost het inderdaad niet.

Ik regel echter bij ons in de winkel de reparaties niet en weet dus niet zeker of Sony deze kosten wel of niet draagt. Een bedrijf als De Beuckelaar zorgt er in ieder geval voor dat het apparaat zelfs opgehaald wordt (al gaat het om een klein goedkoop compactje)

In ieder geval gewoon eisen dat hij de camera opstuurt, wil hij dat alsnog niet, er zeker werk van maken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan16384 Bekijk bericht
                De winkelier zal wellicht wel een bedrag moeten betalen voor het (verzekerd) verzenden van het apparaat, plus dat hij tijd moet besteden aan dit alles. Het is echter een kleine moeite en zoveel kost het inderdaad niet.

Ik regel echter bij ons in de winkel de reparaties niet en weet dus niet zeker of Sony deze kosten wel of niet draagt. Een bedrijf als De Beuckelaar zorgt er in ieder geval voor dat het apparaat zelfs opgehaald wordt (al gaat het om een klein goedkoop compactje)

In ieder geval gewoon eisen dat hij de camera opstuurt, wil hij dat alsnog niet, er zeker werk van maken...
                de winkelier moet niets betalen, ben zelf winkelier en werk samen met sony,

als er valschade fotograferen ze het toestel en sturen die foto's op naar mijn mail, als fotograaf heb ik nooit vervoerkosten

Comment

Working...
                X