Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

enl3 -D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• enl3 -D200

hallo,mag je een gewone enl3(a) gebruiken in een D200?weet zowieso dat je dan geen batterijniveau kunt aflezen,maar zou er schade aan het toestel kunnen komen??
    iemand die dit al geprobeerd heeft of gewoon beter niet doen
    BD0968BE
    nikon
    D2Xs

Re: enl3 -D200

Je kan ze er wel insteken, maar ze werken gewoon niet in een D200.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

heb geprobeerd,maar kan er niet!in,het is aan de uitsparing dat ie blokkeert,omgekeerd gaat het wel ,de 3e van de 200 in de D50 steken lukt ofwel met de "dremel" een beetje de smalle nok van de gewone bewerken en dan kan ie in de 200,laat wel iets weten of ie ontploft of nie....
      BD0968BE
      nikon
      D2Xs

Comment

Heb pas bij konijn n paar imitatie gekocht.

Voor dat geld kan je niks riskeren , merk geen verschil t.o.v. de nikon accu"s die ik heb.

Gr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boeboe Bekijk bericht
          heb geprobeerd,maar kan er niet!in,het is aan de uitsparing dat ie blokkeert,omgekeerd gaat het wel ,de 3e van de 200 in de D50 steken lukt ofwel met de "dremel" een beetje de smalle nok van de gewone bewerken en dan kan ie in de 200,laat wel iets weten of ie ontploft of nie....
          Ik dacht dat de D200 het derde kontakt nodig heeft om de laadtoestand te kennen. Een andere batterij beschadigen om die in de D200 te kunnen steken gaat dus niet helpen. Op DPreview had men dit volgens mij al geprobeerd.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

eerst geef je meer dan 1400€ uit aan een toestel
            dan nog een rond de 160€ voor een batterijgrip
            dit zijn de prijzen van nieuw toestel en grip
            en nu ga je besparen op een extra batterij ?
            plus het risico nemen op beschadiging van je toestel?
            dit terwijl de originele rond de 60€ kost? (oa bij actionshop)
            goed zot noem ik dat
            sorry voor het taalgebruik

Comment

aangezien ze dit dus al op DPrevieuw geprobeerd hebben ben ik niet de enige die zot is ,het gaat hem niet over die 60€ hoor maar gewoon het feit dat de andere extra batterijen die hier liggen niks te doen ook zouden mee kunnen.ik ga me toch maar een setje 3e's bij halen
              BD0968BE
              nikon
              D2Xs

Comment

Tja, je vindt de e versie voor 30€ als je een beetje zoekt...

En welk groot risico krijg je? In veel gevallen zijn de namaak batterijen beter dan de originele, en ze kosten de helft.

AA celletjes, net hetzelfde. Ik vindt ze voor 6€ per 4, terwijl je elders makkelijk het dubbele betaalt. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, en ik kan geen verschil in levensduur opmerken...

Goed zot ben je pas als je de grote fabrikanten toelaat om dergelijke accessoires te blijven verkopen aan woekerwinsten, of dacht je dat er echt een groot kostverschil op zat??

Met verstand namaak kopen, dat vind ik pas verstandig !!

Comment

Working...
                X