Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uitwerpknop los

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• uitwerpknop los

De uitwerpknop (van de CF-kaart) van mijn Canon EOS 300D is losgekomen . Hij lijkt niet te zijn afgebroken, maar ik krijg hem zelf niet teruggeplaatst. Heeft iemand dit ook eens gehad?
    Ik ga vanmiddag even naar een fotozaak om ernaar te laten kijken. Hopelijk is het iets simpels...
    life is short, enjoy it
    __________________________________________________ __
    Canon EOS 60D & 300D; 85mm 1.8; 50mm 1.8; 17-50mm 2.8; 18-55mm 3.5-5.6, 580EXII

Re: uitwerpknop los

Verdorie, dat wordt dus opsturen . Weet iemand in omgeving Eindhoven een fotozaak waar ze toestellen uitlenen wanneer je eigen toestel in reparatie gaat?

Ik kan hem echt niet zo lang missen hoor 2 - 4 weken...
    life is short, enjoy it

Comment

ik heb da ook op een van mijn 300's . Gewoon zo laten , da is maar een stom hefboompje . je kan kaartje er ook gewoon uitnemen . (die uitwerpknop is zuiver mechanisch , je doet niks kapot door kaartje er zo uit te halen)
      www.Klikkerdeklik.be
      Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Nagels laten groeien .
        Je krijgt die er idd ook zo uit, een CF heeft achteraan een klein opstekend randje. Daarmee til je hem voorzichtig uit het slot. Beetje meer moeite, maar bespaart u een hoop onkosten.
        Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Bedankt voor jullie reactie. Maar nu denk ik verder.... stel ik wil mijn camera over een jaar of twee verkopen/inruilen voor een andere. Daalt hij hierdoor dan niet in waarde???

Het is eigenlijk zo: ik was een vriendin van mij aan het uitleggen hoe de camera werkt. Ik zei tegen haar dat ze het knopje in moest drukken, maar ze drukte hem naar de zijkant en toen zat ie los. Ik verwijt het haar helemaal niet want ik had het eigenlijk eerst voor moeten doen. Ze wil het aan de verzekering opgeven, dus dan kost het mij niets, maar ben ik wel mijn camera een tijdje kwijt.
          life is short, enjoy it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lonika Bekijk bericht
            .... Maar nu denk ik verder.... stel ik wil mijn camera over een jaar of twee verkopen/inruilen voor een andere. Daalt hij hierdoor dan niet in waarde???
            Denk dat je beteuterd gaat opkijken als je binnen 2 jaar die 300D wenst te verkopen. Ik denk persoonlijk niet dat je de kost van de herstelling daar dan terug gaat uithalen hoor.
            Nikon D70 en Nikon Coolpix 8700 / 18-70DX / 70-300 / Nikkor Macro 105 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dash Bekijk bericht
              Ik denk persoonlijk niet dat je de kost van de herstelling daar dan terug gaat uithalen hoor.
              En waarom niet?
              Als er geen of zeer goedkope stukken vervangen worden en de hersteltijd miniem is betaal je ook maar een minimumbedrag dat veel lager ligt dan het forfait.
              Eens bellen en vragen wat het kan kosten kan nooit kwaad.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                En waarom niet?
                Als er geen of zeer goedkope stukken vervangen worden en de hersteltijd miniem is betaal je ook maar een minimumbedrag dat veel lager ligt dan het forfait.
                Eens bellen en vragen wat het kan kosten kan nooit kwaad.
                Uurloon bij Canon ken ik niet maar voor zo'n prul betaal je zeker genoeg.
                Of je binnen 2 jaar nog veel geld ga krijgen voor uw 300D, gewoon bijhouden als backup camera.

Comment

Heb navraag gedaan, de reparatie zal ongeveer 150 euro gaan kosten. Het is verzekeringswerk dus het kost mijzelf nu niets. Alleen heb ik dus gewoon helemaal geen zin om mijn camera op te laten sturen. Maar ik vraag me dus echt af of het na een jaar of twee nog uitmaakt of dat ding erop zit of niet...
                  Last edited by Lonika; 15 maart 2007, 17:31.
                  life is short, enjoy it

Comment

Heb navraag gedaan, de reparatie zal ongeveer 150 euro gaan kosten. Het is verzekeringswerk dus het kost mijzelf nu niets. Alleen heb ik dus gewoon helemaal geen zin om mijn camera op te laten sturen. Maar ik vraag me dus echt af of het na een jaar of twee nog uitmaakt of dat ding erop zit of niet...
                    150 euro voor een nieuwe uitwerpknop, waar gaan we naartoe.
                    Ik zou het ook niet prettig vinden om m'n cam weken te moeten missen.

Comment

Bedankt voor jullie reactie. Maar nu denk ik verder.... stel ik wil mijn camera over een jaar of twee verkopen/inruilen voor een andere. Daalt hij hierdoor dan niet in waarde???
                      nu is je camera tussen de (grofweg) 150 en 250 euro waard.. ALS je er een koper voor vindt.

binnen 2 jaar?
                      foto als spiegel of als venster?

Comment

Aan beide kanten van je Cf-kaartje een plakbandje doen, en dat gebruiken om de kaart er uit te trekken.

grtz edelf
                        Canon 1DX, 5D MKIII, EF 50 MKI, 24-70L, EF 11-24 4.0 L, EF 24-105L, EF 300 2.8 IS, EF 400 2.88 S II, EF 70-200 F2.8 F4, 600 EXII, etc

Comment

binnen een jaar of 2 gaar de 300D niet veel meer opbrengen , je kan dan evengoed het ding binnen 2 jaar laten repareren
                          Er gaat niemand over vallen , die uitwerpknop is geen essentieel ding
                          www.Klikkerdeklik.be
                          Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Het is verzekeringswerk dus het kost mijzelf nu niets. Alleen heb ik dus gewoon helemaal geen zin om mijn camera op te laten sturen.
                            Als het u niets kost moet je over de kosten al niets inzitten ...
                            Als je de camera niet wil missen stelt de vraag zich ook niet meer of je het zou doen of niet.

Maar als je een camera verkoopt en er is een probleem of geen probleem, er zal wel degelijk een verschil in verkoopprijs zitten.
                            Zelf al is dit verschil maar 50€ ... als het u "nu" niets kost, dan is dit toch altijd mooi meegenomen.

Ik heb ook al eens een probeem gehad met een camera waar het twijfel was of het wel de moeite loonde ...
                            Ofwel blijf je steeds met het idee zitten dat er iets aan scheelt ofwel mis je het toestel een tijd maar ben je nadien al snel vergeten dat dit gebeurde.

Zoek het gepaste moment, een periode dat je weinig foto's maakt en je zult nadien tevreden zijn dat je het toch liet herstellen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Als je er ABSOLUUT op staat om het te herstellen, hoor dan misschien eens hier :
                              ROFA v.o.f.
                              Copernicuslaan 217
                              2561 VG Den Haag
                              Tel: 070 - 345 31 10
                              E-mail: info@rofarepair.nl

Misschien kan je het toestel zelf binnenbrengen en hoef je er niet eens zo lang op te wachten...
                              meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Working...
                              X