Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D 80 Of Nikon D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D 80 Of Nikon D200

Ik heb altijd analoog gewerkt met Nikon, zeer goed.
    Ben overgestapt naar Canon 350 d , alles verkocht....
    Terug compact gegaan, maar mis zoeker.
    Is de Nikon 200 zo veel beter dan de D80
    Ik wil geen miskoop meer begaan...
    Wil ook 2 super objectieven aanschaffen. Raad graag.....
    Canon 30D - 10-22, 17-55,70-300 do,Sigma 150 macro - Panasonic DMC-LX2.

Re: Nikon D 80 Of Nikon D200

Ik was zelf ook op zoek naar camera, ben er nu min of meer uit.

Mag ik vragen waarom je die canon terug weggedaan hebt, want mij raden ze momenteel de Canon 30D net aan tov de Nikon D80. Ben nu wel een beginner, dus dat kan er ook in meespelen maar toch benieuwd waarom je de Canon 350D weggedaan hebt.

Comment

Hier en hier vind je een lang en een kort overzicht van de verschillen tussen de D80 en de D200.

Ik heb ze al wel gelezen, maar heb nog niet de tijd genomen om er mijn eigen conclusies uit te trekken. Wat ik wel meen te begrijpen is dat de D200 dichter tegen een echte pro-body aanleunt en dat de D80 eerder een doorgedreven amateur-body is.

Mvg,
      TravelToy.
      www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

op vakantie had een 'vakantiekennis' een D80 met kitlens, en ik mijn D200 met de 18-200VR. Wat vooral opviel was dat de D80 véél lichter was en veel meer plastiekerig aanvoelde dan mijn D200. Mijn vakantie-kennis stond dus te kwijlen toen hij mijn D200 in handen kreeg. Als je je 't kunt veroorloven, twijfel niet...

erik
        erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
          op vakantie had een 'vakantiekennis' een D80 met kitlens, en ik mijn D200 met de 18-200VR. Wat vooral opviel was dat de D80 véél lichter was en veel meer plastiekerig aanvoelde dan mijn D200. Mijn vakantie-kennis stond dus te kwijlen toen hij mijn D200 in handen kreeg. Als je je 't kunt veroorloven, twijfel niet...

erik
          En de genomen foto's ????? Veel meer plastiekerig aanvoelen... Is toch niet echt een referentie van kwaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
            En de genomen foto's ????? Veel meer plastiekerig aanvoelen... Is toch niet echt een referentie van kwaliteit.
            Inderdaad! Aan de foto's zal je niet kunnen uitmaken of ze met een D80 of D200 gemaakt werden!

Bovendien vind ik het lagere gewicht van de D80 beslist een voordeel!

Groetjes, Wim
            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Nikon D80 met welke groothoek, tele objectief?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                Inderdaad! Aan de foto's zal je niet kunnen uitmaken of ze met een D80 of D200 gemaakt werden!

Bovendien vind ik het lagere gewicht van de D80 beslist een voordeel!

Groetjes, Wim
                Gewicht kan zowel een voordeel als nadeel zijn Om verre trektochten te ondernemen is licht materiaal uiteraard beter. Maar als je die trektochten doet om met een super-tele foto's te maken, dan hangt er beter wat gewicht tegen die lens. Bovendien is de D200 niet alleen zwaarder en steviger, maar ook meer waterdicht. Daar kan je in 100 % luchtvochtigheid zoals in jungles en op tropische stranden voorkomt, wel nut uit halen

Persoonlijk houd ik ook liever een "zwaar" toestel vast, neem bv de Fuji S3 doet me aan men oude F100 met MB denken....

Comment

Ik persoonlijk veel liever een Fuji S3 dan een D80, qua feel. Wel is de D80 lichter en een hartstikke leuk ding. Alleen qua beeldkwaliteit wint de S3 en qua feel ook.
                  De d200 geeft inderdaad een veel solider gevoel dan de D80, maar daarnaast ook meer snelheid en de mogelijkheid om ai en ais mf lenzen te gebruiken met behoud van lichtmeting.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

wat me ook een enorm gemak lijkt aan de D200 zijn die specifieke knoppen voor iso (vind ik belangrijk - en iso wordt ook in de zoeker aangegeven), witbalans (minder belangrijk) en kwaliteit (voor mij onbelangrijk). En ik geloof dat er nog wel iets was qua knoppen, weet nu niet meer of het met af/mf te zien had...
                    De D200 zal het dus vooral winnen op gebied van snelheid van bediening en stevigheid.
                    Dat behoud van lichtmeting moet ook wel handig zijn als je met oudere lenzen gaat werken.

Comment

Op m'n site staat een publicatie over de actuele Nikon D SLRs.

Daarin een verhaal over: De eerste ervaringen met de Nikon D80.

Die wordt dan meerdere malen vergeleken met een D200.

Zelf houd ik van grote en zwaardere camera's, want dan heb ik meer stabiliteit.

Zelf houd ik van camera's met gevoel voor traditie. Nikon doet dat soms ook nog. En op de D200 kan ik oudere AI objectieven: 1,2 50mm, 3,5 20mm en de 4,0 200mm gewoon gebruiken.
                      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Ik heb ze beide gehad, de d200 is kwa gebruiksgemak en snelheid van een andere wereld. De focus is zeker accurater, en het hele toestel ligt beter in de hand.
                        Als je kan, ga voor de d200.
                        Als budget het niet toelaat is de d80 zeker geen miskoop ;-) Maar er is goed, beter en best.

Comment

Voor bijna het dubbel in prijs mag dat ook he
                          Maar als je het geld hebt, zeker voor de D200 gaan...
                          Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Bedankt allemaal voor de fijne respons.... het zal een D200 worden, als oude Nikon fanaat; passen de oudere AF-D lenzen ook nog erop ?

Comment

Goede keuze,

heb ook eerst een D50 gekocht en ben daar nog steeds tevreden van.
                              Maar heb ondertussen toch al een D200 gekocht hoor.

Geloof me gerust, da's een wereld van verschil in gebruik en mogelijkheden.
                              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Working...
                              X