Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D 80 Of Nikon D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D 80 Of Nikon D200

Oorspronkelijk geplaatst door EDJOS Bekijk bericht
    Bedankt allemaal voor de fijne respons.... het zal een D200 worden, als oude Nikon fanaat; passen de oudere AF-D lenzen ook nog erop ?
    op den D200 passen alle lenzen met nikon F-vatting en je hebt zelfs nog het voordeel dat je lichtmeting hebt bij de MF-lenzen
    Nice pen, bet you write good stories with it.
    Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

Comment

passen volledig handmatige lenzen ten tijde van de FM2 nog op deze digitale camera's?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
        op vakantie had een 'vakantiekennis' een D80 met kitlens, en ik mijn D200 met de 18-200VR. Wat vooral opviel was dat de D80 véél lichter was en veel meer plastiekerig aanvoelde dan mijn D200. Mijn vakantie-kennis stond dus te kwijlen toen hij mijn D200 in handen kreeg. Als je je 't kunt veroorloven, twijfel niet...

erik
        En ik was op vakantie met mijn D70 + set primes en een vriend had zijn D200 + 18-200VR meegenomen.
        Mijn foto's waren duidelijk beter

Comment

Het bekende verhaal van Wibi Soerjadi met een intertoy's keyboard en een muziekleek met een Seiler 278 Konzert

Voor goede foto's gaat het meer om de fotograaf dan om zijn materiaal, maar als de fotograaf zijn materiaal verstaat of gaat verstaan merk je de verschillen wel.

Ik ben ook begonnen met een D50 maar wilde meer bedieningsgemak ( lichtmeting knop, dof knop ed. ) en gebruikte de oberstanden toch niet.
          En heb ook zitten twijfelen tussen een D80 en een D200.
          alles naast elkaar gezet en even een tijdje met deze 2 in een fotozaak aan de gang geweest heeft mij doen besluiten voor de D200.

en ja hoor al je oude lenzen gaan hier op passen met uitzondering van "IX" nikkor's

download anders de handleiding van de nikon website onder support en je zult het vinden in "optionele accesoires"

Greetz rich
          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Naar het schijnt zou de focus-motor voor AF-D lenzen, op de D200 toch een stuk krachtiger (dus ook sneller) zijn tegenover de D70-80 ... ?
            ---------------------------------------------
            Nikon D750 + wat glasservies

Comment

dit zou je zelf kunnen testen met je:
              Nikon D70 + D200 + AF-D 50 1.8

heb ik geen idee van aangezien ik geen AF-D lens heb.
              merk wel verschil tussen de D50 en de D200 met mijn sigma's om de een of andere reden lijken ze op de D200 sneller te focussen.
              maar dit kan ook aan mij liggen aangezien je maar net exact hetzelfde licht en scherpstelpunt moet hebben en uitgaande van hetzelfde focus beginpunt.

mja ik vind zelf de D200 een stuk handiger in gebruik alhoewel ik nog lang niet alle functies de baas ben hoor, maar zoals aangegeven mis ik die punten wel als ik de D50 eens pak terwijl dit toch een beregoed toestel is en het niet erg vind om hiermee op stap te gaan.

Greetz rich
              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Ik heb momenteel een D70s en onlangs een D200 gekocht. Wat ik miste bij de D70s vind ik terug vij de D200.
                Zoals vanslycken aanhaalde is het gebruikersgemak en de snelheid iets wat me direct kon bekoren. Geen ervaring met de D80 echter

Comment

Een D80 heb ik nog maar een kwartier in mijn handen gehad, en ik was al direct
                  op zoek naar een paar functies die ik bij mijn D200 blindelings gebruik.
                  Of je er mooiere foto's mee gaat maken zal idd wat vanjezelf afhangen, maar één ding weet ik zeker : de snelheid van handeling van de D200 is enorm, zowel qua bedieningsgemak als de snelheid van het toestel zelf, en de belichtingsmogelijkheden en AF zijn zéér accuraat.
                  fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picapica Bekijk bericht
                    passen volledig handmatige lenzen ten tijde van de FM2 nog op deze digitale camera's?
                    De meeste oude Nikon-lenzen passen, bepaalde reeksen niet (anderen hier weten beter welke wel en niet). Ik weet dat de lichtmeting op een D200 normaliter dan wèl nog zal werken, op een D70 werkt de lichtmeter nièt. Op een D80 weet ik het niet. 't Is alleszins iets om rekening mee te houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picapica Bekijk bericht
                      fotosite

Comment

Ik werk hier met beide toestellen.
                        En als ik een fotoschoot heb dan stoort het mij enorm op de D80 dat hij constant de foto's overbelicht. één stop onderbelichten is soms zelf niet voldoende om geen uitgebrande delen te hebben op de foto.
                        De D200 die zit wel juist met zijn lichtmeting.
                        En om eerlijk te zijn de D80 is lichter maar de D200 is toch wel echt een klasse hoger hoor. Als je de centen hebt ga voor de D200 zou ik zeggen
                        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                        Hier op dit forum.

Comment

Working...
                        X