Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp nieuwe camera gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: hulp nieuwe camera gezocht

    snel nog een vraag

    de body staat op de wachtlijst, zaterdag kan ik hem afhalen,

    nu is mijn vraag, welke tas kunnen jullie mij aanbevelen om volgende spullen in op te bergen :

    canon 30D
    18-55 f2.8 IS USM
    battery grip
    enkele geheugenkaarten
    op termijn kan hier de 70-200 f2.8 IS USM nog bijkomen

    met dank

    Comment


    • #32
      Re: hulp nieuwe camera gezocht

      ik zou in de fotozaak eens kijken wat ze voorstellen.

      Ikzelf heb 2 tassen: een klein tasje waar juist het toestel met de kitlens en eventueel de flitser in past (en een paar geheugenkaartjes en een batterij), en dan een rugzak waar een statief op bevestigd kan worden en waar al mijn rommel in past, dat is vooral handig op wandelingen en zo. Kan je het toestel ook veilig wegbergen bij gevaarlijke klimmen of afdalingen, en ik heb nog plaats voor een flesje water en een paar sauciskes voor onderweg . Een beetje te zien waarvoor je het toestel wil gebruiken. Als je er echt mee op reis wil gaan bvb is een harde koffer misschien meer aangewezen.

      't Hangt dus af van het doel dat je voor ogen hebt.

      Comment


      • #33
        Re: hulp nieuwe camera gezocht

        Ik heb het idee dat de verkoper je van alles aan het aansmeren is. Een 30D is een prima camera, ook voor portretten. De 24-70 f2.8 is dat ook en samen werken die ook heel goed. Kortom een slechte verkoper die zo misbruik maakt van jou.


        Oorspronkelijk geplaatst door Krimel Bekijk bericht
        Ik kom toch nog even aankloppen, zaterdag ga ik normalerwijze mijn camera aanschaffen.

        Nu hoor ik bij het topic objectieven dat de 24-70 f2.8 lens niet echt handig om mee te werken is op een Canon Eos 30D. Kan iemand van jullie mij meer wegwijs maken, want er beginnen twijfels langs verschillende kanten op te duiken. Hij zei dat het beter was om dan met de 5D te werken maar die is meteen meer van prijs en is niet echt meer een instapmodel voor mij als beginnende SDL'er

        Alvast bedankt
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

        Comment


        • #34
          Re: hulp nieuwe camera gezocht

          Wat komt er op termijn nog meer bij als je echt serieus bevangen wordt door het fotografievirus:
          - flits
          - statief
          - de "beroemde" 50mm 1.8 portretlens
          - afstandsbediening?
          - zeker nog wel 1 of 2 lenzen

          Je kunt je tas beter ietsje te groot kopen dan te klein.
          Zoek je een rugtas (die meer draagcomfort heeft) of een schoudertas (hieruit kom je sneller bij je lenzen)? Kijk naar de modellen in de winkel en beslis nog niet meteen.

          Zelf heb ik eerst een klein tasje gekocht (Lowepro TLZ nogwat), waar alleen de camera + lens en een paar geheugenkaartjes in pasten. Dat is helemaal niets als je meerdere lenzen en andere spullen moet meeslepen, dus kocht ik al snel daarna een schoudertas van Samsonite, die ook als rugtas te dragen is. Ook deze werd al snel wat te klein en qua draagcomfort vond ik het toch niets. Dus ben ik nu de gelukkige eigenaar van een Lowepro Mini Trekker. Deze is wel te groot voor je huidige aankoop, dus die zou ik net nemen nog. Kijk in de winkel en bedenk wat je in de toekomst bij zou willen kopen. En stem daarop je tas af. Of, nog beter, koop een tweedehands tas (bijvoorbeeld op BD) en kijk over een jaar of je nog een grotere / andere tas nodig hebt.

          Oorspronkelijk geplaatst door Krimel Bekijk bericht
          snel nog een vraag

          de body staat op de wachtlijst, zaterdag kan ik hem afhalen,

          nu is mijn vraag, welke tas kunnen jullie mij aanbevelen om volgende spullen in op te bergen :

          canon 30D
          18-55 f2.8 IS USM
          battery grip
          enkele geheugenkaarten
          op termijn kan hier de 70-200 f2.8 IS USM nog bijkomen

          met dank
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

          Comment


          • #35
            Re: hulp nieuwe camera gezocht

            dat dacht ik ook jlp, vandaar dat ik daar hem ook niet ga aankopen,

            hij is besteld maar laat wat op zich wachten, en ja ik dacht eerste de 24-70 te kopen, maar achteraf bekeken leek me de 17-55 een betere keuze, meer breedhoek en dat is toch mijn voornaamste doel,

            en ja op termijn komen er zeker nog wel een paar lenzen bij, externe flitser, en ja die beroemde 50 mm f1.8 wie weet, vrij duur in aankoop maar een o zo geweldige lens

            jlp, ik wil mijzelf wel een tweedehands tas kopen, maar ik kan nooit iets posten onder dat deel van het forum, enig idee hoe dit komt
            Last edited by Krimel; 18 april 2007, 17:37.

            Comment


            • #36
              Re: hulp nieuwe camera gezocht

              Oorspronkelijk geplaatst door Krimel Bekijk bericht
              jlp, ik wil mijzelf wel een tweedehands tas kopen, maar ik kan nooit iets posten onder dat deel van het forum, enig idee hoe dit komt
              Nee, ik heb geen idee waardoor het komt eerlijk gezegd. Mocht het echt niet lukken dan kun je het best iemand van de admins erop aanspreken, die kunnen je forumtechnisch wel helpen.
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment


              • #37
                Re: hulp nieuwe camera gezocht

                Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
                Nee, ik heb geen idee waardoor het komt eerlijk gezegd. Mocht het echt niet lukken dan kun je het best iemand van de admins erop aanspreken, die kunnen je forumtechnisch wel helpen.
                dat gaat tegenwoordig enkel via pm, en niet meer via reply's op posts
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #38
                  Re: hulp nieuwe camera gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  dat gaat tegenwoordig enkel via pm, en niet meer via reply's op posts
                  Dat bedoel ik ook, via pm een van de admins erop aanspreken. Want admins lezen ook niet alle posts na om te kijken of er een vraag aan hun gericht zou kunnen zijn.
                  Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                  --------

                  Comment

                  Working...
                  X