Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon PowerShot A710 IS of PowerShot S3 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon PowerShot A710 IS of PowerShot S3 IS

Ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camera maar ik twijfel een beetje tussen de PowerShot A710 IS en de PowerShot S3 IS

Ik heb al veel goede commentaar gelezen over de S3 IS maar ik vrees dat deze een beetje duur is voor hetgeen ik ermee wil doen.

Ik wil een goede lens, maar ik betwijfel of ik de zoom van 12x echt vaak ga gebruiken. Een zoom van 3x lijkt me beetje weinig. Kan je met een zoom van 6x ook mooie foto’s trekken?

Ik wil een camera, met goede lens, die dient voor natuurlandschappen enzo. Hij moet ook goede foto’s kunnen maken in het donker.

Ik heb in de winkel de A710 IS gezien en deze bevalt me wel maar is dit een goede camera? Is de zoom van 6x goed

Re: Canon PowerShot A710 IS of PowerShot S3 IS

Dat je een zoom van 6 of 12 moet hebben kan niemand in je plaats beslissen.
    Het hangt af van eigen verwachtingen en voor de ene is dit anders dan voor de andere.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

ik zou eigenlijk gewoon willen weten of die A710 ook goeie foto's trekt, en of je met een lens van 6x toch al van redelijke afstand kunt trekken.

Comment

Mijn dochter kocht twee weken geleden een A710 IS. Heb er een dagje mogen mee spelen. Heb zelf een 350D. Dus is het even aanpassen en zoeken en kan je niet veel ontdekken op een dag. Je hebt een hele handleiding te lezen enz.
        Waarover ik zeker tevreden was: De lens is scherp en geeft zeer mooi beeld en mooie natuurechte kleuren.
        Het toestel is zeer goed bruikbaar tot 400 ISO. Bij 800 heb je blekere kleuren. Ik trok vooral op "Program".
        Bij de automatische instellingen gaat hij vlug naar ISO High. Dat geeft zeeeeer veel ruis. Maar het kan nuttig zijn als je absoluut die foto wil bij slecht licht.
        Het instellen via informatie op het LCD-scherm is niet zo evident. Via de zoeker krijg je die info niet te zien.
        Waar ik zeker van ben: het toestel kàn mooie foto's geven. Ik ken het toestel nog onvoldoende om meer te zeggen.

Comment

Het laden van de flits is vrij traag, 10 seconden wachten is geen uitzondering. Dit lijkt me ook het enige negatieve punt te zijn. Als je geduldig kan wachten, is dat geen probleem.
          Opvallend weinig CA, bij vele compacts is het anders, en eigenlijk veel minder dan de S3 die toch een klasse hoger zit.
          Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

ok bedankt voor de reactie

Misschien dus toch beter van op zoek te gaan naar een andere.

Mercikes allemaal !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OpaJM Bekijk bericht
              Mijn dochter kocht twee weken geleden een A710 IS. Heb er een dagje mogen mee spelen. Heb zelf een 350D. Dus is het even aanpassen en zoeken en kan je niet veel ontdekken op een dag. Je hebt een hele handleiding te lezen enz.
              Dit vind ik wel een rare bemerking ... als je met 1 Canon gewerkt hebt ken je ze toch zo goed als allemaal om een fotoke te maken? De bediening scheelt wel iets maar eenmaal je een Canon kent kan je toch alles heel snel terugvinden? Of is die A710 nu zo specifiek anders?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ik ben nog steeds aan het rondneuzen voor een geschikte camera. Die canon powershot S3 IS heb ik nog altijd in gedachten maar ik vrees dat ik als onervaren fotograaf nooit al die functies ga gebruiken. Het enigste wat ik doe met een kodak is inzoomen en trekken.

Ik ben momenteel op zoek naar reviews voor de Panasonic Lumix DMC-TZ3.
                Is iemand in het bezit van deze camera? Welke zijn de positieve en negatieve kenmerken?

Alvast bedankt voor de hulp !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ephiny Bekijk bericht
                  Ik ben nog steeds aan het rondneuzen voor een geschikte camera. Die canon powershot S3 IS heb ik nog altijd in gedachten maar ik vrees dat ik als onervaren fotograaf nooit al die functies ga gebruiken. Het enigste wat ik doe met een kodak is inzoomen en trekken.

Ik ben momenteel op zoek naar reviews voor de Panasonic Lumix DMC-TZ3.
                  Is iemand in het bezit van deze camera? Welke zijn de positieve en negatieve kenmerken?

Alvast bedankt voor de hulp !!

LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews
                  Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                  Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

hier is ook veel positiefs te vinden

Ikzelf heb de tz1.
                    Ben er zeer tevreden over! (heeft minder groothoek maar heeft de mogelijkheid tot gebruik van zoom bij videoclips wat ik toch wel belangrijk vindt) Is nu nog zeer goedkoop te vinden.

Succes!

Comment

Working...
                    X