Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Software, invloed

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Software, invloed

Een aspect dat nooit aan bod komt bij al de goede raad voor beginners die zich een DSLR willen aanschaffen is de meegeleverde software.
    Ikzelf twijfel nu voor de aanschaf van een DSLR tussen een D50 en 350D. Is de meegleverde software dezelfde?
    Is dit iets wat niet in overweging mooet worden genomen bij de keuze? Is de meegelverde sw geschikt voor RAW-bewerking? Dien je nog budget te voorzien voor extra SW? Hoe zit het met de SW bij de Sony Alfa of de Pentaxen?
    Graag jullie mening hierover....

Re: Software, invloed

Bij al mijn Canon reflexbody's is de Canon software 1 maal gebruikt, en dat is bij aankoop van het toestel om mijn naam in de exif te plaatsen, daar heb je de soft voor nodig.

Daarna gebruik ik de originele soft nooit meer, tenzij er een body verkocht wordt dan haal ik mijn naam der terug uit.

De software die ik gebruik zijn voornamelijk

- Capture One voor de Raw conversie
    - Photoshop voor de bewerkingen
    - Qimage voor het printen

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

zijn dat programma's die je gratis kunt downloaden?
      Zoniet, hoeveel moet je daarvoor voorzien?

Comment

Hoe dan ook mag de bijgeleverde soft NOOIT je keuze bepalen... dat is nu echt eens het minst belangrijke aspect bij de keuze van een toestel, vandaar dat je er nooit iets over leest waarschijnlijk.
        ______
        www.vue.photo

Comment

voor Nikon:

Nikon View (gratis en goeie RAW-viewer)

Nikon Capture (betalend en tevreden van versie 4.4)

voordeel van NC tov andere RAW-tools:
          je camera-instellingen worden bij 't laden van de NEF ook toegepast
          je kan natuurlijk wel alles nog wijzigen hé
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stino588 Bekijk bericht
            zijn dat programma's die je gratis kunt downloaden?
            Zoniet, hoeveel moet je daarvoor voorzien?

Nee de programma's zijn tegen betaling

Capture One in de light versie ik dacht ongveer 100 Euro, Photoshop elements is ook iets van een 90 a 100 euro, Qimage is de goedkoopste met een prijs online van 49 dollar of zoiets.

MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Vind de sw bij canon. Digital photo professional, toch wel vrij handig voor éénvoudige rawbewerkingen.
              Plus je kan een album in enkele klikken corrigeren.
              Waarschjnlijk kan je dt met de andere sw ook, maar vind het persoonlijk bijzonder eenvoudig in dit programma.
              Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

Bij elke Canon DSLR, van de 300D tot en met de 1DIII en de 1DsII kan Canon DPP gratis worden gebruikt.

Ik vind dit een erg eenvoudig raw conversie programma met voldoende mogelijkheden, waardoor ik op dit moment geen andere raw converters en geen andere software nodig heb.

Voor andere raw converters betaal je van 100 tot 150 euro.

Capture one kan je gratis meegeleverd krijgen bij aankoop van bepaalde andere producten.

Jan.

Comment

Voor al mijn "normale" batch fotobewerkingen, gebruik ik DPP van Canon (laatste upgrade).

Ik vind dit eveneens een eenvoudig te gebruiken RAW converter, die bovendien snel is (belangrijk voor mensen zoals ik, die na enkele honderden vakantiefoto's genomen te hebben, geen hele dag achter m'n computer ga zitten nabewerken) en kwalitatief zeker niet slecht (verwaarloosbare verscherpingsartefacten in "ontwikkelde" JPG's bv., zeker als je vergelijkt met de JPG's die rechtstreeks uit het fototoestel komen)

Enkel als er een "moeilijke" foto tussen zit die meer nabewerking vraagt, gebruik ik Photoshop Elements.

Maar ik zou me nooit laten leiden door de meegeleverde software om mijn camera keuze te bepalen.
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

Comment

Working...
                  X