Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact

    Op het gevaar af van te worden afgeschoten door de zoveelste keer de vraag "welke compact camera kopen" waag ik toch mijn kans.
    Sinds ik mijn D70 heb ( nu 3 jaar zeker) heb ik de markt en de vooruitgang niet meer gevolgd. Nu zouden we graag een compact aanschaffen kwestie op de fietstochtjes ed. toch iets vast te kunnen leggen
    Graag had ik iets gehad met toch een 3 x zoom (optisch) ,langs de breedhoekkant toch niet te groot beginnen en moet vrij plat zijn (makkelijk op te bergen) De snelheid tja ik weet dat het geen reflex is , ruis moet doenbaar zijn dus instelbaar qua iso zou mooi zijn. Waarschijnlijk met SD kaartjes en liefst met oplaadbare batterijen (geen speciale toestanden) Moest er iets zijn met een of andere vorm van beeldstabilisatie is dat wel een pluspunt.
    Iemand die mij met deze gegevens een duwtje in de goede richting kan geven?
    Zal ondertussen ook al es rondneuzen op dpreview
    D7000 + 28 tot 400mm

  • #2
    Re: Compact

    Ik heb mij een Canon Ixus 800 IS gekocht als aanvulling van mijn Nikon D50.
    4x zoom en beeldstabilisatie waren de voornaamste redenen voor mij. Het toestel is zeer compact en geeft een zeer goede beeldkwaliteit tot ISO 400. ISO 800 gaat, maar is toch af te raden. De beeldstabilisatie doet haar werk zeer goed!

    Wil je iets meer breedhoek en wat meer pixels, dan is er de IXUS 850 IS. Eveneens een aanrader.

    Groetjes, Wim
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

    Comment


    • #3
      Re: Compact

      Review of compact cameras on Five's The Gadget Show. Canon IXUS 900ti, Sony DSC-N2, Fuji F31With Suzi Perry, Jason Bradbury and Jon Bentley. Also Big Brother...


      Overtuig jezelf maar even met dit filmpje !

      Fuji rules !
      PENTAX K100d SUPER !!!!!
      Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
      En een dapper standaard-kitlensje

      Comment


      • #4
        Re: Compact

        Tomaso
        Hoe zit het met het scherm in het zonlicht ?? Die camera heeft dus noch evf noch optische zoeker. Alles via het scherm is goed maar dan moet het wel zichtbaar zijn in het zonlicht. Kan je daar iets meer over zeggen
        D7000 + 28 tot 400mm

        Comment


        • #5
          Re: Compact

          Wel, dat weet ik (nog) niet. Stap eens een winkel binnen waar je de cam. mag testen zeg dat je een buitenopname wil proberen en geef effe je vrouw/vriendin/partner in onderpand
          PENTAX K100d SUPER !!!!!
          Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
          En een dapper standaard-kitlensje

          Comment


          • #6
            Re: Compact

            Ik heb een Fuji F30 aanschaft naast mijn D80 en ben er erg blij mee. Hij is snel, weinig ruis in hoge IS0 en makkelijk mee te nemen. Ik heb hem altijd bij me. Hier nog wat links om een idee te krijgen ;-)


            Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


            De F31 is de opvolger en ook een prima cameraatje
            Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
            Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

            Comment


            • #7
              Re: Compact

              Iemand ervaring met de Pentax Optio W20 ?
              Toestel zou spatwaterdicht en stofdicht moeten zijn maar wat is de kwaliteit van de foto's . Op dpreview nog full revieuw van te vinden.
              D7000 + 28 tot 400mm

              Comment

              Working...
              X