Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon menu probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon menu probleem

Toen ik vandaag mijn nikon D40 nog maals uit de kast haalde
    om enkele foto's te gaan maken aangezien het weer eens mee zit, merkte ik op dat mijn MENU niet meer werkt?
    Ik druk op de menu-knop maar er verschijnt geen menu?

Ik heb de reset met 2-knoppen methode geprobeerd,
    maar ook dat hielp niet, het menu wilt nog steeds niet verschijnen...
    Batterij er eens uitgehaald en weer ingestopt, met of zonder objectief, met of zonder geheugekaart, het menu wilt niet meer verschijnen.
    Voor de rest doet alles het blijkbaar nog perfect...

Is er iemand die me met dit probleem kan helpen?
    Of wordt het naar de winkel en dag dag camera voor enkele weken??

EDIT: nog even erbij zetten dat ik die laatst gereleased firmware update geinstalleerd heb, niet dat dit er wss iets mee te maken zal hebben?
    Last edited by maart'n; 1 maart 2007, 16:30.
    nikon D40 + nikkor 18-55mm + sigma 50-150mm f2.8 + SB-600

Re: Nikon menu probleem

Vaak zijn dit soort zo ontzettend simpel dat je er voor schaamt als je in de winkel staat, maar hje moet er nu maar opkomen welk knopje je moet indrukken. Ik zelf heb het gehad met het scherpstelpiepje, daar moest men voor naar Nikon bellen en na lange tijd kwam het antwoord: werkt niet op AFC.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ja ik hoop ook dat 't iets stoms is, ik heb ondertussen
      reeds een mail gestuurt naar de nikon support, hopelijk hoor ik daar snel iets van terug.

Ik zou het idd ook raar vinden dat de menu toets ineens niet meer zou werken zonder dat er iets aan de camera is gebeurd...
      En dat dit dan nog het enigste is dat niet werkt, raar.

Hoop dat er snel een oplossing voor dit probleem komt,
      kan nu nog wel foto's maken, maar het zou toch wel mogen werken hé...

Comment

hmm...
        Nog niemand die dit probleem al eerder heeft gehad?

Comment

Ik wil je niet ontmoedigen maar als de batterij niet leeg is en je drukt op menu en er verschijnt vervolgens op het display geen menu dan kan ik maar 1 conclusie trekken : er is een defect. Terug naar de winkel dus.
          Van alles...

Comment

volgens de indicator is de batterij nog half vol, maar
            ik heb er wel al een heel deel fotos mee gemaakt.
            Zal morgen batterij eens opladen en nog eens proberen..
            En hopen pffff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychonaut Bekijk bericht
              Ik wil je niet ontmoedigen maar als de batterij niet leeg is en je drukt op menu en er verschijnt vervolgens op het display geen menu dan kan ik maar 1 conclusie trekken : er is een defect. Terug naar de winkel dus.
              Een veilige gok lijkt mij dat het display niet meer werkt, en dus de menuknop wel.

Ik heb even gekeken op mijn D200: indien ik in het menu iets verander, dan zie ik die verandering op mijn display bovenaan.
              Het is natuurlijk riskant, vermits je niet ziet wat je verandert, maar zo zou je lukraak kunnen dingen wijzigen _alsof_ je het menu kan zien; indien er iets verandert op het display bovenop je camera, betekent dit dat de menuknop wel werkt maar het display achterop niet.

Ik neem aan dat de d40 ook de twee groene "reset"-knoppen heeft ? Je zou die alvast eens kunnen proberen ?

Stefan

Comment

maareuh ik heb geen display vanboven op de camera he..
                Enkel op de achterzijde daar staat alles op wat bij de D200
                op de bovendisplay zal staan. Mijn display is in orde hoor.
                Geeft alles weer en ik kan ook aan de meeste instellingen aan,
                enkel diegene die echt in het menu staan nu niet meer..
                Ik heb die reset met 2 knoppen geprobeerd, of dit nu groene reset knoppen zijn weet ik niet??
                Er zou nog een reset knop zijn in het vakje waar je de usb plug en zo vind. Dit zou alle instellingen wissen, maar betwijfel of deze wel gaat helpen, heb het nog niet geprobeerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maart'n Bekijk bericht
                  maareuh ik heb geen display vanboven op de camera he..
                  Enkel op de achterzijde daar staat alles op wat bij de D200
                  op de bovendisplay zal staan. Mijn display is in orde hoor.
                  Geeft alles weer en ik kan ook aan de meeste instellingen aan,
                  enkel diegene die echt in het menu staan nu niet meer..
                  Ik heb die reset met 2 knoppen geprobeerd, of dit nu groene reset knoppen zijn weet ik niet??
                  Er zou nog een reset knop zijn in het vakje waar je de usb plug en zo vind. Dit zou alle instellingen wissen, maar betwijfel of deze wel gaat helpen, heb het nog niet geprobeerd.

Ok, ik had begrepen dat je helemaal niets meer zag op het display. Een beetje te vlug gelezen blijkbaar.

Die reset knoppen zijn knoppen met een "normale" functie waar een groen puntje bij staat; alvast één staat vlak bij je ontspanknop; de tweede vermoedelijk ergens aan de linkerkant.

Stefan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
                    Ok, ik had begrepen dat je
                    ...die reset knoppen zijn knoppen met een "normale" functie waar een groen puntje bij staat; alvast één staat vlak bij je ontspanknop; de tweede vermoedelijk ergens aan de linkerkant...
                    Ja die reset methode heb ik reeds geprobeerd, zonder succes

Comment

Misschien helpt deze link?

Betwijfel het, aangezien je schrijft dat drukken op de Menu knop geen reactie meer geeft.

Ik zou zeker een algemene reset eerst proberen (knopje in het batterijvak).

Jos
                      Last edited by Josp; 2 maart 2007, 12:37.
                      Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

Comment

Staat er nergens geen optie in om een uitgebreid menu te selecteren ? Als je reset, dan staan uitgebreide menu's standaard af en kan je dus sommige opties niet meer zien ... Aangezien je zegt dat je display nog werkt en je nog gedeeltelijk menu's kan zien ...

Grts,
                        DVdB
                        Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

Comment

Ik kan de menu's niet zien hé...
                          Maar op mijn display worden de instellingen getoont,
                          diafragma, sluitertijd,... zoals andere camera's dat op hun bovenste display tonen. Maar het Menu wordt niet weergegeven.

Heb net een algemene reset geprobeerd, start camera op,
                          en menu komt er dan op, tijd invoeren, etc, kan aan heel het menu aan.
                          Maar eens het menu verdwijnt, door foto te neme of tijdje niet te reageren, krijg dan weer de camera instellingen te zien, en als ik dan op MENU toets duw, komt het weer niet.
                          Dus wss zit er daar iets mis, mss contactje kapot ofzo?

Comment

Working...
                          X