Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pana FZ50 welke flitser werkt erop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• pana FZ50 welke flitser werkt erop

Ik gebruik een Metz 36 C2 flitser op m'n K100D, werkt perfect. Maar een kennis wil die volgende week lenen voor zijn Pana FZ50.
    Voordat er brokken van komen, werkt die daar veilig op (kwestie van naderhand geen ontplofte flits terug te krijgen ). En indien niet, welke flits wordt dan aangeraden?
    Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Re: pana FZ50 welke flitser werkt erop

ff zoeken op het forum kan wonderen doen hoor ! Ja normaal zal die werken.

Anders de olympus fl-36 is de beste flits prijs/kwali voor de fz50. Hierbij werkt alles uitgezondert het af hulplicht
    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

gebruik jij die flitser misschien ism je FZ 50 ?

Comment

Waarom is de Olympus de beste koop?

Ik zou voor macro-fotografie een papieren toeter willen aanbrengen op de flash, ongeveer volgens dit concept. Spijtig genoeg is de on-board flits van de fz50 standaard uitgeschakeld bij macro of clip-on macrolens.

Die toeter zou dus op de flits moeten. Bijkomende conditie is dat de lichtstralen onder een hoek invallen op het object, omdat ik door glas fotografeer en reflecties in de lens moet vermijden.

http://www.metz.de/en/photo_electron...hlung.142.html

http://www.metz.de/en/photo_electron...apter.143.html

Beteken de bovenstaand links dat de ttl geheel niet werkt met die bepaalde Metz-flash? Ik geloof wel dat ik ttl nodig heb voor een dergelijke papieren toeteropstelling.

Comment

@ThEScReW: Ik had wel rond gesurft op dit forum maar de antwoorden liggen soms ver uiteen.

Waar het me vooral om ging is dat m'n bijna nieuwe flitser niet beschadigd zou geraken. Of de pana FZ50 van m'n kennis. Zo te zien zijn er beter flitser voor de pana, waarmee je alle functie kan benutten. Als noodoplossing kan het er nog door.
          Bedankt voor de tips.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
            @ThEScReW: Ik had wel rond gesurft op dit forum maar de antwoorden liggen soms ver uiteen.

Waar het me vooral om ging is dat m'n bijna nieuwe flitser niet beschadigd zou geraken. Of de pana FZ50 van m'n kennis. Zo te zien zijn er beter flitser voor de pana, waarmee je alle functie kan benutten. Als noodoplossing kan het er nog door.
            Bedankt voor de tips.
            Hij zal er denk ik niet op werken, net ff gekeken op de website van metz
            Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
              Hij zal er denk ik niet op werken, net ff gekeken op de website van metz
              Ik gebruik hem (de Meca 36C) op de FZ30, zelfde flitstechnologie, en hij werkt heel goed. Doet niet onder voor die Olympus dacht ik. Enige nadelen : kleiner richtgetal en geen volle TTL-aansturing. Maar dat ligt niet aan de flits, dat ligt aan de PANA, naar verluid. Ook de externe Pana flitser zou niet volledig TTL-gestuurd werken. Keuze tussen auto-stand of berekenen/ experimenteren m.a.w.
              Nikon D7100 + battery grip + Speedlight SB600 + Nikkor 50 mm 1.8 G + Tamron 17-50 2.8 + Nikkor 55-200 VR + Tamron 70-200 2.8 + Tamron 18-270 VC

Comment

Om TTL lichtmeting te hebben moet in eerste plaats de flits uitgerust zijn om TTL door te sturen, in de tweede plaats moet je toestel uitgerust zijn met een zo gezegde "hot-shoe", dus voorzien zijn van de nodige contactpunten om de verbindingen te maken tussen flits, toestel, en de onderlinge software. De FZ30 heeft deze helaas niet. Maar vergis u niet, die TTL lichtmeting is ook niet de heilige graal.
                Het is een beetje zoals de A-stand op je fototoestel. Eens je weet hoe om te gaan met je flits zal een FZ30 of een ander toestel, niet hoeven onderdoen voor een FZ50 (op gebied van flitsen bedoel ik ). Op mijn FZ50 werkt de TTL meting bv. niet meer als ik ga bounsen. Ik weet niet of dat bij andere toestellen of bij dslr's ook zo is ?

kapitein
                FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Heb de Metz er vanavond eens opgezet, hij flitst, maar TTL mag je vergeten.
                  Dus het zal puur experimenteren worden, denk ik.

Comment

Ik zal eens <wat moeten lezen over ttl wnat ik ken er niets van, mijn fl-36 flitst, nu weet ik niet of dat gemeten word of niet of .... Ik weet enkel dat hij flitst en dat het werkt. ik bounce nogal veel op het plafond, of hij dan even goed flitst, dat weet ik niet ...

Comment

Niemand eraan gedacht om eens de zoekfunctie te gebruiken?

Ik wel: http://forum.belgiumdigital.com/show...highlight=FZ50

Comment

Working...
                      X