Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Coolpix 4500: zoom-button defect

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Coolpix 4500: zoom-button defect

    Help, ik ben radeloos.
    Mijn ZOOM-knop is defect [mechanisch probleem???],
    meer bepaald het INzoomen is niet meer mogelijk!
    Bij het inzoomen is er geen weerstand te voelen, en desgevolg reageert mijn toestel niet.
    Uitzoomen [knop links indrukken] lukt wel.
    Heeft iemand iets soortgelijks voorgehad, en zoja, wat staat mij te doen?
    Ben dolgelukkig met mijn CoolPix4500, en zou het willen blijven gebruiken.
    Weet iemand of dit probleem betaalbaar zou kunnen worden opgelost?
    Heb mijn toestel een 4-5 tal jaar geleden gekocht via www.topvision.lu
    Kan ik mijn Nikon CP4500 ter herstelling afgeven bij een plaatselijke fotograaf? [of bvb bij Focilux te gent?]
    Heb via Nikon-website om advies gevraagd, doch niet gekregen.

  • #2
    Re: Nikon Coolpix 4500: zoom-button defect

    He, ik heb gisteren hetzelfde meegemaakt.
    Wat heb jij gedaan en wat is er aan te bevelen?
    Herstellen is mogelijk/onmogelijk/veelsteduur/wegwerpen die troep...

    Hopelijk niet - het ding kostte me toen bijna een maandloon.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Coolpix 4500: zoom-button defect

      In de laatste week van juli mijn toestel maar binnengebracht in een winkel te Merxem.
      Herstellingkosten zullen circa 100Euro (oftewel 4000Ballen) zijn, slik, voor een veertje onder een knopje... aangezien de hoge aanschafprijs van het toestel toch maar doorgebeten.
      Duurtijd van de herstelling zou drie weken zijn en men zou mij soffffffort contacteren als het toestel terug is.
      Tijd genoeg dus daar we pas in september op verlof gaan.

      Halverwegen augustus toch maar naar de winkel beginnen bellen, ik voel mij naakt zonder fototoestel en ikke naakt is helemaal geen zicht...

      De eerste week van september, de tijd begint te dringen en ik ben al serieus nerveus...
      Nog maar eens persoonlijk bij de "shop" voorbij gereden (+- 30km enkel) daar er van hunnentwegen helemaal geen "actie" te verwachten valt...

      En dan komt het leuke nieuws:"madame, Uw kamera is gevallen, de kosten zullen een ietsje meer zijn" - eh, hoeveel meer?
      "Awel madammeke, amper 250euro (oftewel 10.000 oude Belgische Ballen dus) en hij is weer helemaal als nieuw..."

      En daar zakte de grond van onder mijn (vakantie)bodem...

      Ik kan me helemaal niet herinneren dat mijn kamera gevallen is, de buitenkant was alvast niet beschadigd...

      Vraagjes:
      - Waar zit mijn kamera?
      bij de hersteldienst van de fotowinkel te merxem?
      bij Nikon in Brussel of ergens anders in Europa?
      bij Nikon in China/Taiwan/India/Tombouctou waar men mijn toestel heeft laten vallen?
      - Is dit de gebruikelijke wijze waarop Nikon zijn klanten "beloond" of is dit gewoon de fotoverkoper die mij eventjes wil oplichten?
      - heb ik gewoon brutte pech en heeft nog nooit iemand van jullie zoiets voor gehad?

      Ik overweeg om simpelweg die plaatjesschieterij te laten voorwat het is en in de toekomst het eerste het beste stomme fototoestel aan te schaffen dat de Aldi-Lidl-Makro in reclame heeft...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Coolpix 4500: zoom-button defect

        als je intresse moest hebben voor hetzelfde toestel kan ik je misschien helpen? heb hetzelfde toestel en wil het voor een prijsje wegdoen. (kijk ook op aangeboden)

        Comment

        Working...
        X