Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie heeft ook een pentax ist DL ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wie heeft ook een pentax ist DL ?

De oortjes zijn scherp maar het gezicht niet. Best stel je scherp op de ogen.
    Dus eerst richten op de ogen, AF zijn werk laten doen en dan kadreren. (en zie dat het voorwerp zich intussen niet verplaatst)
    ISO 200 is voldoende voor buiten, je hebt direct meer speelruimte qua diafragma en sluitertijd. Als je niet zeker bent neem meerdere foto's na elkaar.
    Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

ik vond hem al redelijk scherp maar ik ben dan ook maar een beginner en vind al snel wat scherp denk ik

Comment

tis zeker geen slechte foto hé, maar de nadruk (qua scherpte) moet meer op het gezicht liggen. Als jij iemand aankijkt, kijk je meer dan waarschijnlijk daar de ogen, en doordat deze beetje onscherp zijn stoort het.

Comment

kmoet nog veel leren he maar ik kom je wel om raad vragen hier als je dat niet erg vindt

Comment

Help!!! Nu moet ik voor vrienden van vrienden trouwfoto's gaan maken
            Word er beetje zenuwachtig van en wil het zo goed mogelijk doen en niet te amateuristisch overkomen..... heeft niemand tips voor mij of is er niemand van limburg die me een spoedcursus wil geven, in praktijk leer je toch wel beter dan in theorie vind ik persoonlijk
            Alle tips welkom !!! en trouwen doe je normaal maar één keer en wil er dus speciale foto's van maken......

bedankt!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kiki_ke Bekijk bericht
              heeft niemand tips voor mij
              NIET DOEN!

Als ik je kennis van fotografie hierboven heb gelezen, is dit nou net de tak van sport waar je niet aan moet beginnen.

1 het is moeilijk
              2 het is éénmalig.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Het probleem is..... die vrienden van vrienden rekenen op mij omdat ze een niet al te grooot bedget hebben... ken niet afzeggen he

Comment

Vraag ze in ieder geval er voor te zorgen dat er meerdere mensen foto's maken zodat het niet van jou alleen afhangt, en verder begin snel met oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
                  Marlies
                  Groetjes Marlies

https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

Comment

En heel snel 1-2 lenzen voor binnenwerk halen. Een goede 28mm en een goede 50mm voor Pentax zijn prima daarbij. Voor manualfocus zijn A-lenzen (die een automatische belichtingskeuze mogelijk maken) voor een schappelijke prijs te koop. Via de bekende veilinssite's en andere plekken om goede lenzen te kopen moet je voor iets van 100 Euro klaar zijn voor deze 2 lenzen. Dan heb je meer speelruimte om ook binnenshuis foto's te maken. Ik weet even niet van buiten welke flitsers de DL slikt. Mijn Ds slikt de oude Pentax flitsers. Die zijn eveneens voor schappelijke prijzen te koop. Met alleen de kitlens red je het niet voor een trouwreportage.

Comment

Ik moet alleen buiten foto's maken, alleen de kitlens niet goed?
                      Ik heb al eens communiefoto's gemaakt met een pocketdigitale camera.bloos bloos ook voor vrienden natuurlijk en ze waren heel content zo content zelfs dat ik dit jaar voor vrienden van hun nu de communiereportage mag doen... Maar nu heb ik een degelijker toestel dus zal het nog beter zijn he?

Ben wel zenuwachtiger voor de trouwfoto's maar dit moet toch ongeveer zelfde zijn als voor een communie he?
                      Ik moet dus alleen na de trouw wat foto's buiten maken...

Als nu eens een koppel voor mij kwam poseren om te oefenen he
                      Maarja, de meesten poseren niet graag als ze niet trouwen die dag hhiihi

Welke lenzen het beste voor buiten?

( Wie me wil helpen met haar/zijn KENNIS mag me altijd een privébericht sturen om mijn msn, dat is wat gemakkelijker en sneller en ja, vrienden heb je nooit teveel he)
                      Last edited by kiki_ke; 27 februari 2007, 17:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kiki_ke Bekijk bericht
                        Ik moet alleen buiten foto's maken, alleen de kitlens niet goed?

[snip]

Ik moet dus alleen na de trouw wat foto's buiten maken...

Als nu eens een koppel voor mij kwam poseren om te oefenen he
                        Maarja, de meesten poseren niet graag als ze niet trouwen die dag hhiihi

Welke lenzen het beste voor buiten?
                        Mijn favoriet voor buiten (mits AF en zoom) is de Pentax 35-80. De kitlens is net iets te kort voor portretten en naar mijn smaak iets te hard. De Pentax 35-80 is redelijk makkelijk te krijgen, ligt qua prijs meestal iets rond de 50 Euro.

( Wie me wil helpen met haar/zijn KENNIS mag me altijd een privébericht sturen om mijn msn, dat is wat gemakkelijker en sneller en ja, vrienden heb je nooit teveel he)
                        slinger je MSN over een uurtje maar aan, je kunt me dan ff toevoegen.

Comment

Onderschat een huwelijksreportage niet. Het is nog veel moeilijker dan een communie. In een lang verleden ook eens een huwelijkreportage gedaan na slechts enkele maanden een reflex (Pentax K1000) te hebben. Was midden in de winter, maar heb gezweet alsof het snikheet was. En als je het aandoen van de ringen net mist... enfin tis nog allemaal goed gekomen. De bruid had het opgemerkt dat ik in paniek geraakte. Hebben het ff discreet overgedaan.

Je moet vooral het draaiboek van de hele ceremonie kennen. Anders loop je gewoon verloren. De trouw is éénmalig en het MOET gewoon goed zijn. Eén voordeel tegenover een filmrolletje film, je kan checken of het gelukt is. En doorschieten totdat je de gewenste shot hebt. Maar geloof me je krijgt bijna nooit de tijd om die shots te controleren. Daarom raad ik je die reportage gewoon af. Je bent nog niet klaar voor deze grote job.

Lens: een allround 18-200mm (liefst lichtsterke) is handig, hoef je geen lenzen te wisselen, of 2e body om je nek te hangen.

Comment

hey marcov

Ik moet alleen na dat ceremonie even de 'buitenfoto's' van het koppel maken, dus niks in de kerk of feestzaal of gemeentehuis...
                            dus dat valt nog mee he?

Comment

Dat valt dan nog mee... afhankelijk van het weer...
                              In ieder geval heb je zeker meer ruimte met je diafragma en sluitertijd. Nu nog het koppel op een creatieve manier fotograferen.

Misschien heeft hier iemand op het forum wel een webalbum staan waar je wat ideetjes kan opdoen. Of kijk nekeer bij familie of vrienden in hun album.

Comment

weet niet waaraan het ligt maar mijn foto's hebben ineens allemaal zo'n blauwe schijn, waaraan ligt dit? wat moet ik veranderen aan instellingen?

Comment

Working...
                                X