Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dSLR's .. nog even schrikken !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: dSLR's .. nog even schrikken !

Dergelijke organisaties kennen van alles wat, en van niets echt veel...Interessanter zou zijn, mochten zij eens een paar gebruikersprofielen opstellen, bv DSRL gebruikers (pro, amateur..,) compactgebruikers, natuurfotografen,...en dan zo goed mogelijk uitzoeken wie gemiddeld, welk materiaal gebruikt. Dit is natuurlijk een ander verhaal dan een paar fotootjes maken en wat prutsen met de settings van recente fototoestellen.

Comment

'k Zal eens rap mijne rommel te koop zetten,hou het in de gaten
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Tja, ik heb een zeer lage dunk van Testaankoop.

Niet alleen zijn hun tests vaak niet uitzonderlijk goed uitgevoerd, maar de manier waarop criteria worden afgewogen om het beste product te kiezen en zeker de 'beste koop' zijn subjectief en afhankelijk van ieder individu. Die rangschikkingen zijn dus waardeloos.
        Ik ben een jaar aangesloten geweest bij Testaankoop, maar die fout zal ik niet meer opnieuw maken.

Daarenboven vind ik de verkoopspraktijken van Testaankoop , en dan druk ik me nog voorzichtig uit, twijfelachtig, zeker voor een consumentenorganisatie.

Dus: ik laat er mijn slaap niet voor (en dat heeft niets te maken met de positie van de camera's van mijn merk, ik heb al wel vaker op dit forum de mening ge-uit dat ). Als anderen dat wel willen => ga je gang
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Effen terzijde ...
          Test-aankoop doet zoals de titel doet vermoeden testen.
          Kan iemand me dan verklaren waarom ze als aansluitkadeau er dan steeds in slagen om de grootste rommel te bezorgen ?
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
            Ze testen daar van alles, van abrikozen-confituur tot plasma-tv's.
            ik zou de eindbeoordeling toch maar met een zak zout nemen.
            Ik herinner me een test uit vroeger tijden waar zelfs reflexcamera's en meetzoekercamera's met elkaar vergeleken werden; in het begeleidend commentaar kregen meetzoekercamera's dan toch enkele pluspunten omdat ze minder lawaai maken vermits er geen spiegel omhoog klapt.

Qua vergelijking vond ik dat nogal idioot, en ben dan maar gestopt met op Testaankoop verder te gaan voor eventuele aankopen van eender wat ..

Overigens niets tegen meetzoekercamera's: ik heb nu nog een Mamiya 6 en heb vroeger veel foto's genomen met oude Leica's van mijn vader, en ik vind het fantastische camera's, maar je moet geen appelen met peren vergelijken.

Stefan.

Comment

Als ik iets wil weten over camera's ga ik naar Belgiumdigital ,dpreview,dcviews,letsgodigital...

maar niet naar Testaankoop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                Effen terzijde ...
                Kan iemand me dan verklaren waarom ze als aansluitkadeau er dan steeds in slagen om de grootste rommel te bezorgen ?

Oorspronkelijk geplaatst door Doggen Bekijk bericht
                Als ik iets wil weten over camera's ga ik naar Belgiumdigital ,dpreview,dcviews,letsgodigital...

maar niet naar Testaankoop
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

De 400D is misschien de laatste omdat de schouderriem te kort is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht

Niet alleen zijn hun tests vaak niet uitzonderlijk goed uitgevoerd, maar de manier waarop criteria worden afgewogen om het beste product te kiezen en zeker de 'beste koop' zijn subjectief en afhankelijk van ieder individu. Die rangschikkingen zijn dus waardeloos.
                    Ik ben een jaar aangesloten geweest bij Testaankoop, maar die fout zal ik niet meer opnieuw maken.

Daarenboven vind ik de verkoopspraktijken van Testaankoop , en dan druk ik me nog voorzichtig uit, twijfelachtig, zeker voor een consumentenorganisatie.

Dus: ik laat er mijn slaap niet voor (en dat heeft niets te maken met de positie van de camera's van mijn merk, ik heb al wel vaker op dit forum de mening ge-uit dat ). Als anderen dat wel willen => ga je gang
                    Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                    Effen terzijde ...

Ze hebben gewoon geen keus ze moeten wel proberen hun blad op deze manier te verkopen.
                    Ken jij veel bladen zonder reclame die puur van hun verkoop moeten leven? En die het geteste materiaal onafhankelijk aankopen en dus niet gratis krijgen? Die onafhankelijkheid die ze proberen te hebben is lovenswaardig en uniek.
                    Als je van een product niets kent en er ook niet veel interesse in hebt maar gewoon zo een product nodig hebt doe je geen miskoop met hun aanbevelingen. Gaat het over iets waar je veel interesse in hebt dan is hun advies nooit het goeie want je bent niet de doelgroep en hun criteria zijn gewoon niet goed genoeg voor dat type gebruik en passie.

Dat ze dus een "aggressieve" direct mailing campagne gebruiken is maar normaal gezien het 1 van de meest effectieve methodes is om voldoende abonnees te verkrijgen om hun kosten te betalen. En ja al die gratis extra's dat is altijd brol anders is het niet betaalbaar voor zo een campagne dat is toch ook niets nieuw of speciaal.

Comment

@kevlar
                      Ja, ok, maar de pot verwijt hier duidelijk de ketel dat hij zwart ziet.
                      Ze opteren voor goede tests en dat de klant niet bedrogen zou worden, maar zelf kunnen ze geen degelijk materiaal bezorgen.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht

Erger vind ik dat je in een lijst personenwagens een wagen ziet waarin je wel interesse hebt. Je leest het hele artikel en de auto in kwestie wordt nergens vernoemd. Je denkt, die testen en resultaten zullen wat ingekort zijn voor het magazine maar de uitgebreide test zal wel op hun site staan, maar ook daar noppes.
                        Dan vraag ik me wel af hoe moeilijk he tis om plusjes en minnetjes te zetten als je ze niet moet motiveren (niet iedereen tilt even zwaar aan bepaalde foutjes/opties/...).
                        In mijn ogen helemaal nutteloos dus.

En ik vind hun marketingcampagnes inderdaad fout. Het gaat in tegen de eerste regel van een goede marketingcampagne, je doelpubliek kennen. Je mikt op de kritische consument en beloond hem met een of ander prul. Ze dringen je een domiciliering op terwijl wij dat niet willen voor een abonement op een magazine.

(ik loop de laatste weken met dezelfde gedachten als hier geformuleerd werden, mijn vader heeft namelijk net een abonnement genomen )

Comment

geen enkele test van testaankoop waar iets werd getest dat ik kende had in mijn ogen een objectieve review. zowel een wasmachiene, een computer als een fototoestel als een TV hebben in mijn ogen een totaal onbetrouwbare bespreking in dat blad ... de rest zal dan al niet veel beter zijn

De enige verklaring die ik me kan inbeelen met desinformatie die als geteste feitne wordt verkocht is wat er onder de bank geregeld wordt. Testaankoop verdedigt vooral zijn eigen belangen, en niet die van de consument, kijk maar naar dat topic van Act met het probleem dat ze had met haar testaankoop abonnement. agressieve verkoop mag enkel door zichzelf is dan het besluit

Comment

Working...
                          X