Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dSLR's .. nog even schrikken !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: dSLR's .. nog even schrikken !

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    OK .. bulk test van digitale cameras en info in Test-aankoop .. 't Is geen fotomagazine maar een consumentenmagazine dus hun criteria liggen mogelijk kompleet anders maar 't is toch wel even schrikken.
    Schijnbaar werden de toestellen toch wel getest .. ja toch ?

1) Alfa 100 Sony beste uit de test
    2) D50 Nikon beste uit de test maar wegens gunstige prijs = beste koop
    3) D80 Nikon
    4) EOS 30D Canon
    5) K100D Pentax
    6) E-330 Olympus
    7) GX1L Samsung
    8) 400D Canon

dit is toch wel even slikken he ?

Ze testen daar van alles, van abrikozen-confituur tot plasma-tv's.
    ik zou de eindbeoordeling toch maar met een zak zout nemen.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
      Ze testen daar van alles, van abrikozen-confituur tot plasma-tv's.
      ik zou de eindbeoordeling toch maar met een zak zout nemen.
      ja .. dat is dus waar de fotografen-logica een dikke steek laat vallen he .. waarom zouden ze kompetent zijn om plasma TV's en confituur te testen maar incompetent om digitale camera te testen .. houd niet veel steek he ? de criteria zullen waarschijnlijk wel verschillend zijn maar toch ...en misschien heb je toch gemist wat ik hier al tot in den treure toe herhaald heb, namelijk het woordje "consumenten" .. ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Ik zou ook even de "What Digital Camera" van februri raadplegen, daar worden 4 instap camera's getest(Canon, Nikon, Oly en Sony) en die komen tot andere conclusies.
        Waarom ? 13 review sites in het dozijn ? en iedereen vindt wat anders ?
        Oh ik zie het .. nog een boekje om te kopen ?

Trouwens een test waar 2 camera's als beste(Alpha 100 en D50) uitkomen kijkt mij ook al twijfelachtig.
        Waarom ? omdat dit niet binnen het patroon van uw verwachtingen valt ?
        Toch curieus dat een aantal reacties die "lijst" meteen verwerpen maar geen zinnig argument weten te formuleren waarom ? "mijn kind, schoon kind" ??
        Voor wat de Alpha 100 betreft kan nog het voordeel van de twijfel hanteren wat voor de D50 al een stuk moeilijker wordt ..

Comment

ja .. dat is dus waar de fotografen-logica een dikke steek laat vallen he .. waarom zouden ze kompetent zijn om plasma TV's en confituur te testen maar incompetent om digitale camera te testen .. houd niet veel steek he ? de criteria zullen waarschijnlijk wel verschillend zijn maar toch ...en misschien heb je toch gemist wat ik hier al tot in den treure toe herhaald heb, namelijk het woordje "consumenten" .. ?
          Ik heb testen geaien van Nakamichi cassetterecorder(heel erg lang geleden), verre weg de beste cassettedexks, die er waren(zijn de mijne draait na 25 jaar nog). Maar ze kregen een slechtere beoordeling dan de Sony's, Philipsen, Kenwoods ed, omdat de bediening andrs was als de standaard.

De Olympus OM10 kreeg een slechte beoordeling, omdat de camera aanging als je op de ontspan knop duwde(of zoiets), dat werd als een fout beschouwd, maar bewust door Oly ingebouwd, zodat de camera altijd paraat was.

Ze hebben bij een test 3x de beste koop of 3x de beste???????
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Tests van consumentenorganisaties zijn meestal dramatisch. Zo kwam enkele jaren terug de Nikon D70 als slechtste uit de test omdat je meer dan 3 blz gebruiksaanwijzing moest lezen voordat je er als leek een bruikbare foto mee kon maken.

Off topic: helaas worden op deze wijze ook landen bestuurd en last but not least Europa. Het kan natuurlijk altijd nog erger...
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

laten we maar zeggen:

"wij weten beter"
              In mijn Lowepro Nova 4 AW neem ik mee: Canon Eos 350D + 70-200 f2.8L IS USM + 24-105 f4L IS USM + 10-22ef-s USM + grip + 580EX - Manfrotto statiefke - Canon powershot A75

Comment

Waarom ? omdat dit niet binnen het patroon van uw verwachtingen valt ?
                Toch curieus dat een aantal reacties die "lijst" meteen verwerpen maar geen zinnig argument weten te formuleren waarom ? "mijn kind, schoon kind" ??
                Dat kan ook moeilijk vermits we geen idee hebben waarom ze tot die conclusie gekomen zijn he. Misschien hebben ze wel gelijk gezien hun criteria, misschien slaan ze de bal helemaal mis gezien hun criteria. Je kan dus niet echt argumenteren alvorens je wat meer info hebt he.

Het enige dat ik wel weet is dat ze meestal criteria aanhouden die niet altijd in overeenstemming zijn met wat gepassioneerden willen. Vaak zijn ze wel relevanter voor iemand gewoon zo een produkt wil kopen maar eigenlijk niets kent en niet echt interesse heeft in zo een produkt. En dirkxke heeft gelijk wij weten beter

Wat mij het meeste verbaast is het verschil tussen 30D en 400D want dat lijkt mij heel onlogisch en aan de kitlens zal het niet liggen want dat is dezelfde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Ik heb testen geaien van Nakamichi cassetterecorder(heel erg lang geleden), verre weg de beste cassettedexks, die er waren(zijn de mijne draait na 25 jaar nog). Maar ze kregen een slechtere beoordeling dan de Sony's, Philipsen, Kenwoods ed, omdat de bediening andrs was als de standaard.
                  Ja, en zo lees je wel eens in een autoblad, bij de negatieve punten, dat de bekerhouder aan de passagierskant een beetje vreemd geplaatst is.
                  Lekker belangrijk
                  Van alles...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychonaut Bekijk bericht
                    Ja, en zo lees je wel eens in een autoblad, bij de negatieve punten, dat de bekerhouder aan de passagierskant een beetje vreemd geplaatst is.
                    Lekker belangrijk
                    Wat voor de ene belangrijk is, is voor de andere een futuliteit. Zo gaat dat.

Comment

Eigenlijk een heel leuk psychologisch verhaal.
                      Van het ogenblik dat het fototoestelmerk dat wij bezitten niet bovenaan staat, panikeren we als gekken omdat we vrezen miskoop te hebben gedaan...
                      Ik lig eerlijk gezegd niet wakker van dergelijke testen. Ik ben tevreden, heel tevreden van datgene wat ik heb en geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt dat slechte foto's door mijn (mis )kocht toestel komen. 't is eerder mijn derde oog dat faalt of foutjes maakt
                      Dat is hetzelfde verhaal van die spullen, euh PC uit de aardappelwinkel. Ik ben gelukkig dat ik er een van heb, niet duur betaald en draait nu toch al drie jaar probleemloos, alleen ik vermoed dat de mindere fotokwaliteit misschien van het geheugen komt
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Wat voor de ene belangrijk is, is voor de andere een futuliteit. Zo gaat dat.
                        Dat begrijp ik en dat is ook zo. Maar over de kwaliteit van een bepaald merk wordt vaak niet gesproken. Ik lees nooit bij de pluspunten "het is een toyota,
                        dus zeer waarschijnlijk erg weinig problemen de eerste 150.000 km".
                        Lijkt me iets belangrijker. Maar goed, daar zal zo'n blad wel een reden voor hebben.
                        Van alles...

Comment

Bekijk andere testen en die zijn dan weer helemaal anders.
                          Ik hecht er weinig geloof aan.

Heb een 400D en ben daar zeer tevreden over, dus So what.
                          aan iedere camera zal wel iets zijn.
                          Vinny
                          Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

Comment

Tja je kent de kriteria van het blad niet, waarschijnlijk hebben ze foto's afgedrukt en dan verschillende mensen laten beoordelen. De Sony kon wel eens de warmste kleuren afgeven in de default mode.

Van de andere kant met test-aankoop kan het ook zijn dat je die Sony gewoon verder kunt weggooien dan de andere. Je weet het nooit.

Ik lees geen tests van dit blad meer. Ik ben 1 jaar abonnee geweest en toen was het genoeg. De leukste test die ik me herinner was een tussen wagens.

De eindconclusie was dat een BMW 318 beter was dan de Fiat Punto. Verder zat er in deze vergelijking ook nog een cabrio een monovolume en een coupé in.
                            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

ik zit in een andere branche (wasmachines en zo), en ik weet uit ervaring dat die tests van Test-Aankoop meestal wel ergens scheef lopen. Ze willen kost wat kost ergens een conclusie trekken (volgens mij zelfs niet altijd objectief), dus ze kennen waardeschalen toe aan dingen die niet van belang zijn, en andere zaken laten ze in het midden. (Bij wasmachines wordt bvb de beste koop "berekend" aan de hand van het wasresultaat (hoe beoordelen ze dat?), energieverbruik enzovoort, maar ze houden er bij de berekening van de prijs per wasbeurt géén rekening mee dat een goeikope machine 5 jaar zal draaien en een goeie 15 jaar vooraleer de geest te geven. Helemaal een fout beeld, daarom zijn het meestal van die goeikope rommelmachientjes die de beste koop zijn.)

Wat hebben ze getest en hoe? Batterij-autonomie? Scherpte? Beoordeeld met welke lens? En ik durf wedden dat de eindscores van die toestellen allemaal héél dicht tegen elkaar lagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                                maar ze houden er bij de berekening van de prijs per wasbeurt géén rekening mee dat een goeikope machine 5 jaar zal draaien en een goeie 15 jaar vooraleer de geest te geven.
                                Precies wat ik dus ook bedoel.
                                Van alles...

Comment

Working...
                                X