Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is mijn panasonic dmc tz1 nog bruikbaar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• is mijn panasonic dmc tz1 nog bruikbaar

graag wou ik es jullie mening over deze camera, is die nog goed of word het toch tijd om es een nieuwe aan te schaffen grjes
    Panasonic dmc-tz1

Re: is mijn panasonic dmc tz1 nog bruikbaar

Gaat het over deze camera?

Wat is er volgens jou mis mee, of denk je dat je een miskoop gedaan hebt?
    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matthias0212 Bekijk bericht
      graag wou ik es jullie mening over deze camera, is die nog goed of word het toch tijd om es een nieuwe aan te schaffen grjes
      Die camera is van begin 2006.....totaal verouderd....

Je weet toch zelf of je camera goede foto's produceerd of niet soms...
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

pfff wou snel een camera hebben en heb dan maar geluisterd nr die verkoper. nu zit ik ermee opgescheept, had liever een beter gehad. heb ik 280euro voor betaald. ik vind em nie zo goe... maar ga binnen een paar maandjes nog wel es één kopen.
        Panasonic dmc-tz1

Comment

pfff wou snel een camera hebben en heb dan maar geluisterd nr die verkoper. nu zit ik ermee opgescheept, had liever een beter gehad. heb ik 280euro voor betaald. ik vind em nie zo goe... maar ga binnen een paar maandjes nog wel es één kopen.
          Misschien is het dan handig als je aangeeft wat je er niet goed aan vind. Dan kunnen we misschien een andere camera adviseren.

Ikzelf vind de TZ1 een schitterende camera...

Comment

Volgende keer zeker terug goed naar de verkoper luisteren, dan ben je een tweede keer gekl**t.

Mvg,
            TravelToy.
            www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

de zoom vind ik op niks trekken en veel ruis op de foto's.
              het lcd scherm is het enige waar ik echt content van ben
              ik zou graag een nikon of canon , iemand advies voor een goeie, prijs mag wel rond 700euro
              Panasonic dmc-tz1

Comment

de zoom vind ik op niks trekken en veel ruis op de foto's.
                het lcd scherm is het enige waar ik echt content van ben
                ik zou graag een nikon of canon , iemand advies voor een goeie, prijs mag wel rond 700euro
                nou, voor dat geld zal bijna iedereen je een dslr aanraden... dus als je dat ziet zitten zou ik uitkijken naar tweedehandse 350d of d50 ofzo, dan kan je er ineens een (goedkope) telelens bijkopen zodat je toch aan je bereik van de TZ1 geraakt

natuurlijk kan het perfect zijn dat je helemaal niet op zoek bent naar een dslr (ik wil hier geen 20 prosumer gebruikers op mijn dak krijgen die beginnen zagen over het feit dat er altijd dslr's worden aangeraden... ), en in dat geval kan je misschien een fujifilm s9600 overwegen die alleszins een pak minder ruis dan je tz1 zal geven, maar dan weer geen beeldstabilisatie beschikt...

of wil je iets compacter, kan je denken aan fuji f31 of canon a640 of kiezen uit een berg andere compactjes

het hangt er eigenlijk allemaal van af wat je juist wil met je foto's.
                zonder een grondige uitleg over wat je wil en wat je belangrijk vindt aan een fototoestel (grootte, gewicht,snelheid...) kunnen we je moeilijk helpen
                Last edited by Matthias; 23 februari 2007, 19:35. Reden: schrijffoutje
                5DmkIII en wat glas

Comment

Voor dat budget maakt ik dezelfde afweging als Matthias.
                  Of een tweedehands DSLR of een Fuji bridgecamera, bv de 9600.
                  fotosite

Comment

zou wel graag een dslr hebben, het gaat mij vooral om bloem en natuur fotograferen, de kleuren moeten mooi zijn , snelheid is ook wel belangerijk. Wat is de middenprijs ongeveer nieuw? dan wel van goeie kwaliteit
                    grtjes
                    Panasonic dmc-tz1

Comment

Ruis? ja, vanaf iso 400 zal dat niet meer zo geweldig zijn, maar mss trek je de meeste foto's op auto, en dan gaat dat toestel wsl zijn iso vanzelf omhoog smijten, probeer die eens vast in te stellen op de laagste stand, of desnoods tot 200, de foto's zullen mss al een pak beter zijn, als ik op dpreview kijk moeten er toch goeie resultaten mee te halen zijn en soms ligt het niet aan de camera hé (ik wil u niet beschuldigen, maar beter eens testen voor je weer veel geld uitgeeft en dan nog niet content bent)

Maar ik hou idd ook meer van de aanpak van canon op het vlak van ruis, veel meer bewaard detail met mss ietsje meer zichtbare ruis.
                      Hoewel, als dat het belangrijkste criterium is moet je idd voor de fuji f31 ofzo gaan, wel maar 3x zoom...

Groeten,
                      Koen
                      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        ik wil hier geen 20 prosumer gebruikers op mijn dak krijgen die beginnen zagen over het feit dat er altijd dslr's worden aangeraden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                          en dan dacht ik natuurlijk meteen aan jou nabi
                          maar tis waar, sommige mensen hebben inderdaad helemaal geen dslr nodig en zijn beter af met een compactje of prosumer, allemaal kwestie van wat je wil bereiken

voor andere matthias:
                          met 400 euro koop je zeker een goede 2dehands body,die zeker en vast meer dan genoeg kwaliteit zal leveren (ik dacht aan canon 350d of de nikon d50) die d50 vind je zelf onder de 400 denk ik
                          ik noem nu ook de twee meest bekende merken omdat het, als het om budget gaat, heel makkelijk is dat voor die merken de meeste tweedehands lenzen worden aangeboden.
                          voor bloemen en natuur kan je misschien best een standaardlens kopen om mee te beginnen (sigma 17-70 (=nieuw 340euro)misschien, daar hoor ik veel goeds over) met die 70mm kan je dan toch deftige close ups maken van bloemen, en je hebt tevens een redelijke groothoek
                          later kan je lenzenarsenaal altijd uitgebreid worden
                          Last edited by Matthias; 23 februari 2007, 23:00.
                          5DmkIII en wat glas

Comment

En je vergeet het outsidermerk Pentax. De istD/L of hoe de type benaming nu precies luidt is een zéér goed en prijsgunstig toestel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                              En je vergeet het outsidermerk Pentax. De istD/L of hoe de type benaming nu precies luidt is een zéér goed en prijsgunstig toestel.
                              Beter kijken naar de K100D. Er zullen nog wel istDL2's te krijgen zijn, ook een stukje goedkoper. Met de K100D krijg je echter mooiere beelden en een beeldstabilisator.

Mocht het toch compact moeten zijn en ruisvrij, dan zou ik ook naar de Fuji's wijzen. Compact de F31, bridge de s9600.

Comment

Working...
                              X