Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is mijn panasonic dmc tz1 nog bruikbaar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: is mijn panasonic dmc tz1 nog bruikbaar

@ Stefan
    Ik dacht eerder aan de ist-reeks omdat die niet slecht en niet verouderd is, maar gunstiger in prijs te verkrijgen, en zelfs 2dehands. Een K100D is daarvoor wat jong.
    Je moet immers ook nog lenzen aanschaffen. Het budget is 700 euro, dus ...

Tip: Ik meen te weten dat voor enkele weken Joris818 een Pentax Ist plus lenzen probeerde te verkopen (hij droomt hardop van een K10, vandaar) maar dat niemand heeft gehapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matthias0212 Bekijk bericht
      graag wou ik es jullie mening over deze camera, is die nog goed of word het toch tijd om es een nieuwe aan te schaffen grjes
      neem van mij aan dat dit toestel zeer goed is,je hebt zeker geen miskoop gedaan en die verkoper heeft je zeker niets in je nek gedraaid,het probleem ligt dikwijls bij jezelf,heb je wel de goede info meegegeven .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        @ Stefan
        Ik dacht eerder aan de ist-reeks omdat die niet slecht en niet verouderd is, maar gunstiger in prijs te verkrijgen, en zelfs 2dehands. Een K100D is daarvoor wat jong.
        Je moet immers ook nog lenzen aanschaffen. Het budget is 700 euro, dus ...

Tip: Ik meen te weten dat voor enkele weken Joris818 een Pentax Ist plus lenzen probeerde te verkopen (hij droomt hardop van een K10, vandaar) maar dat niemand heeft gehapt.
        Klopt, de ist serie is iets goedkoper. En inderdaad zeker niet slecht of verouderd! De k100d bied IMHO wel net even ietsje meer, maar TS zal zelf moeten beslissen of hij daarvoor ook wil betalen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matthias0212 Bekijk bericht
          de zoom vind ik op niks trekken en veel ruis op de foto's.
          het lcd scherm is het enige waar ik echt content van ben
          ik zou graag een nikon of canon , iemand advies voor een goeie, prijs mag wel rond 700euro
          Met Nikon en Canon compact cameras zal je dezelfde "miserie" hebben, zelfs nog erger. Lees maar de reviews op dpreview er op na.
          Al ervaar ik in de praktijk dat een foto aan 400 iso van m'n S414 op een 11,5 x 15 afdruk er nog goed uitkomt.

Als je minder ruis wil met een compact camera is er maar één merk: Fuji.
          Wat macro betreft, zal je moeten vragen de camera te gebruiken.
          Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

Beter op voorhand informeren, ipv impulsief een camera te willen en je te laten ompraten door handige verkopers Maar goed, weet wel dat de Lumix TZ1 voor zijn prijs een schitterende compactcamera is! Om dan nog ff de vergelijking te maken: jij betaalde 280€ voor je TZ1, ik betaalde nog een stuk meer, namelijk 420€...

Maar je moet wel weten wat je al dan niet mag verwachten van compactcamera's. En als je dat weet, dan weet je dat de TZ1 wel een knap ding is, ook al produceert die meer ruis en is die pakken trager dan de gemiddelde reflex of bridge camera.

Daarenboven kan je héél wat uit de TZ1 halen als je de moeite neemt om de juiste instellingen te vinden én te gebruiken. Ik ben alvast héél tevreden met de foto's die ik uit de tz1 geknepen heb Zelfs in moeilijke lichtomstandigheden.... Maar in dat geval moet je me natuurlijk niet vragen om een vergroting op A4 te drukken.

Afschrijven zou ik je toestel dus in géén geval, koop gewoon een reflex toestel bij. Die laatste kan je niet altijd meenemen, en dan komt de tz1 meer dan van pas.

Comment

Working...
            X