Ik heb nu een Canon 300D maar ben mijn trouwboekje al voorzichtig aan het voorbereiden dat ik volgend jaar een 30D (of tegen dan misschien al de nieuwere versie) wil.Wat zijn de verschillen tussen de 300 en de 30, maw: op welke vlakken ga ik me veel verbeteren?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Canon 300D - 30D
Collapse
X
-
-
Re: Canon 300D - 30D
Je zal je op alle vlakken verbeteren hoor, betere AF , pak sneller , makkelijker bediening , betere ruisprestaties, je zal zeker en vast niet teleurgesteld zijn !
Maar ook meer instelmogelijkheden waardoor het in het begin soms wat zoeken is naar het goede kleur, contrast enz… eenmaal onder de knie is het gewoon een erg goede camera !1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext
Comment
-
zit in het zelfde schuit en heb er ook al een topic aan gewijd.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Hou eens een 300D vast en daarna een 30D.
Dan weet je het wel
Comment
-
30D nu kopen!, nu is hij goedkoop, bijna de helft als toen hij uitkwam.
Een baas van een camera. snel en goed. Je kan het niet afkijken als je de foto genomen hebt staat hij gelijk op je scherm. Het saven van de foto is ook een heel stuk sneller. En 30 beelden achter elkaar in high-speed opnames. Als je hem dan hoort is net een naaimachine. De wake-up is niet te vergelijken met de 300D zodra je de knop aanraakt is hij gelijk uit de slaapstand en klaar om de foto te maken.
Kortom ik ben er zeer tevreden over.
Comment
-
-
heb de overstap destijds gemaakt en bevalt op bijna alle fronten. Autofocus is beter en sneller, meer frames per seconde, iets meer MP's (stiekem toch wel fijn), betere constructie van het geheel, iets meer functies (o.a. RAW+S ipv RAW+L)
Enige nadeel vind ik soms de kleurruis, vooral in het groene. Over het algmeen is de ruisreductie wel verbeterd. Vind 800 ISO nog acceptabel. Op een 300D Was dat met 400 nog te doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht30D nu kopen!, nu is hij goedkoop, bijna de helft als toen hij uitkwam.
Linda, niet zozeer de vraag "Wat is er beter aan een nieuwe camera?" maar eerder "Wat is niet goed aan mijn huidige camera? En hoeveel geld is het mij waard om te upgraden naar een model dat dat probleem oplost?" lijkt mij een gezond uitgangspunt.
Groetjes
Karel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door k@rel Bekijk berichtLinda plant om haar camera volgend jaar te kopen, in die tijd zal de 30D zeker niet duurder worden
Linda, niet zozeer de vraag "Wat is er beter aan een nieuwe camera?" maar eerder "Wat is niet goed aan mijn huidige camera? En hoeveel geld is het mij waard om te upgraden naar een model dat dat probleem oplost?" lijkt mij een gezond uitgangspunt.
Groetjes
Karel
Wat er niet goed is aan mijn 300D? Als beginner was ik best tevreden. Ik wist ook niet beter (kom van een Powershot A80 en daarvoor een Aldi speelgoedje).
Tot ik onlangs de Nikon D80 van een vriend uit probeerdeWat een verschil.De D80 vind ik perfect van grootte en gewicht. Vraag me af of de Canon 30D niet te groot zal zijn, heb hem eigenlijk nog nooit in het echt gezien. Ben zelfs aan het twijfelen geweest om over te stappen naar Nikon maar ik heb ondertussen 4 lenzen (en ga binnenkort om een macro) en een flitser voor Canon en om dat nu allemaal weg te doen? Eigenlijk zou ik eens een D30 moeten kunnen uit proberen. Ik ben nogal een onzekere twijfelaar
Pffff, moeilijk hoor.
Comment
-
Ik ben van 300D naar 20D gegaan .
Het is een ontzettend snelheidsverschil , ik erger me nu soms aan mijn 300D als ie "busy" is bestanden naar de kaart te schrijven
Verder is de AF sneller , het navigeren in de menu's/foto's is handiger en veel sneller .
Het is plezieriger om mee te werken omdat alles vlotter verloopt
De burst is heel snel , handig om te gebruiken als poor man's ISwww.Klikkerdeklik.be
Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk berichtIk ben van 300D naar 20D gegaan .
Het is een ontzettend snelheidsverschil , ik erger me nu soms aan mijn 300D als ie "busy" is bestanden naar de kaart te schrijven
Maar ik doe vooral macro, portretjes en landschap, en dat is snelheid natuurlijk van weinig belang.
Natuurlijk is de 20D nog leuker om mee te werken, aangezien hij al deze "probleempjes" niet heeft, en verder een capabeler toestel is.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door linda Bekijk berichtEigenlijk zou ik eens een D30 moeten kunnen uit proberen. Ik ben nogal een onzekere twijfelaarPffff, moeilijk hoor.
Toegegeven, ik heb zelf de 30D ook al eens vastgehad, hoor
Ik heb ook al nagedacht over mijn tekortkomingen van mijn 300D en voor mezelf besloten dat een upgrade bijzonder leuk, maar in mijn geval zeker niet dringend is.
Alleszins succes met je zoektocht
Groetjes,
KarelLast edited by k@rel; 23 februari 2007, 11:04.
Comment
-
Deze reactie kwam ik tegen bij een andere discussie:
"Voor macro heeft een 400D inderdaad meer detail dan een 20D, sommigen spraken op fora over meer detail dan de 5D, groter dan 1:1"
Het gaat hier nu wel over een 20D maar ik veronderstel dat er bij een 30 niet veel verschil zal zijn. Ik neem eigenlijk liefst macro's maar meer uitvergroten dan 30 op 45 cm zal ik wel niet dikwijls doen. Het verschil tussen 400D en 30D zal toch wel niet zo spectaculair zijn?
Comment
-
heb er niet zo veel verstand van, maar is een 400D een FF.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtheb er niet zo veel verstand van, maar is een 400D een FF.
grt,bouk.
Comment
Comment