Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 300D - 30D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 300D - 30D

voor zover ik Canon ken hebben ze maar één FF, de duurste

Linda, als je lenzen hebt voor je Canon waar je tevreden over bent, blijf dan bij Canon. Ik ben zelf Nikon-gebruiker maar ik zie geen enkele reden om tegen jou te zeggen: "gooi dat allemaal weg en gebruik een ander merk". Als je die duurdere Canon-modellen eens in de hand neemt zal je ook wel al een verschil merken...
    Natuurlijk zullen er wel anderen zijn die zeggen: "gooi die Canon rommel weg", net zoals er zeggen: "gooi die Nikon-rommel in de glascontainer"... maar trek je daar maar niet te veel van aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
      voor zover ik Canon ken hebben ze maar één FF, de duurste
      Voor zover ik weet hebben ze er twee, de een al duurder dan de ander
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Ik ben twee jaar geleden ook overgestapt van de 300D naar de 20D.

Alle voordelen hebben ze hierboven al aangehaald, je zal er zeker geen spijt van hebben .

-opstarten: bij een 20D/30D maak je direkt na het inschakelen een foto, bij een 300D moet je altijd even geduld hebben.
        -de AF is sneller en de nauwkeurigheid is ook verbeterd
        -met een 20D/30D kan je in P, TV, AV en manuele modus zelf kiezen voor One Shot AF/AI Focus/Servo AF. Bij een 300D heb je alleen Servo AF in de sport-stand
        -je kan "mirror lock-up" instellen (+ nog een heleboel andere "persoonlijke voorkeuzen") de op de 20/30D, dat kan bij een 300D niet
        -de shutter-knop reageert sneller op een 20/30D (als je beide camera's naast elkaar gebruikt dan zal je dat snel merken)
        -als je met hoge iso-waarden werkt, dan is de ruis op iso 800 van een 20D/30D gelijk aan die van iso 400 op een 300D (1 stop winst dus)
        -met dezelfde akku kan je zelfs meer foto's maken

Waarschijnlijk ben ik nog een paar zaken vergeten, maar een 20D/30D is wel degelijk van een heel andere generatie dan de 300D. Dat verschil merk je meteen als je ermee begint te werken .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          -met een 20D/30D kan je in P, TV, AV en manuele modus zelf kiezen voor One Shot AF/AI Focus/Servo AF. Bij een 300D heb je alleen Servo AF in de sport-stand
          -je kan "mirror lock-up" instellen (+ nog een heleboel andere "persoonlijke voorkeuzen") de op de 20/30D, dat kan bij een 300D niet
          Met de hacked firmware erop, heeft een 300D wel MLU en custom functions, en een "pseudo" Servo AF.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Working...
          X