Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400D onderbelichting ? .. canon antwoordt ..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 400D onderbelichting ? .. canon antwoordt ..

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Heb je de camera met de kitlens ?
    Neen, voorlopig alleen met de 28-135 mm IS USM. Ga wel een groothoek bijkopen.
    Als je d'er niet gerust in bent, ga dan gewoon voor een andere..
    keus genoeg.
    Ik heb geen problemen tot nu toe, dus kan ik niet zeggen of je gelijk hebt met je uitspraak over de houding van Canon t.o.v zijn klanten. Maar hun vertaling kan inderdaad beter, hoewel op mijn engels soms ook een beetje haar staat.

Ik vind mijn camera echt supergemakkelijk in gebruik. Ben er tot nog toe heel tevreden over. Mocht ik opnieuw voor de keuze staan, ik kocht zeker dezelfde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
      regulus,

los van de standaard onderbelichting die vooraf in de
      400D zou geprogrammeerd zijn, vind ik het toch wel knap
      dat ze U vanuit de US in het nederlands te woord staan!
      chapeau daarvoor.

verder zie ik echt geen graten in de antwoorden die ze geven.
      misschien is het taalgebruik wat gebrekkig, maar je kunt er
      toch perfect uit afleiden wat ze bedoelen. en ik moet ze
      daarin gelijk geven. als er een probleem blijkt te zijn met een
      overmatige (en consistente) onderbelichting, denk ik niet dat
      canon EU er een probleem van zal maken dit gratis (binnen garantie)
      op te lossen. de antwoorden zijn allesbehalve nietszeggend
      als je tenminste enige moeite doet om het te begrijpen ...

mm
      Vanuit de US ?? verklaar u nader ?
      Als het vanuit de US gestuurd wordt dan zouden ze ZEKER moeten weten waar het over gaat en zich minstens niet van den domme houden ... maar misschien zijn al die klagers overzees, fotografisch gezien, gestampte idioten die geen camera weten te gebruiken ? Vervelend is dat veel van die idioten hun bevindingen opvallend parallel lopen ..
      Als consument bevredigen mij die antwoorden nauwelijks ... wat niet wegneemt dat ik waarschijnlijk toch het risico zal lopen .. (wat men inconsistent kan noemen, maar ik was tenminste een "verwittigd man" .. ik ben benieuwd wanneer hier dus de eerste draad opduikt "mijn 400D fotos zijn zo donker" )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Vanuit de US ?? verklaar u nader ?
        ik zal allicht iets verkeerd gelezen/geïnterpreteerd hebben.
        is dit een antwoord van canon benelux dan?

trouwens, van de domme houden, ze geven toch toe dat het zo is?
        meer nog: ze zeggen zelfs waarom! zelf (en ik ben zeker niet de enige)
        ga ik steeds 1/3 tot 2/3 stops onderbelichting toepassen. gewoon
        omdat uit uitgebrande partijen geen info meer te halen is, terwijl uit
        onderbelichte stukken toch nog heel wat detail te halen valt.

mm
        Last edited by mm; 21 februari 2007, 13:51.
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
          ik zal allicht iets verkeerd gelezen/geïnterpreteerd hebben.
          is dit een antwoord van canon benelux dan?

trouwens, van de domme houden, ze geven toch toe dat het zo is?
          meer nog: ze zeggen zelfs waarom! zelf (en ik ben zeker niet de enige)
          ga ik steeds 1/3 tot 2/3 stops onderbelichting toepassen. gewoon
          omdat uit uitgebrande partijen geen info meer te halen is, terwijl uit
          onderbelichte stukken toch nog heel wat detail te halen valt.

mm
          beste .. volgens een heel aantal gebruikers is het punt dat met de 0.0EV instelling de Canon minstens -0.3 tot -0.7 en soms tot -1.0EV of meer onderbelicht .. als ge daar uw eigen -0.3 tot -0.7 nog gaat bijtellen waar kom je dan uit .. ik weet ook wel best waarom ze een standaard -0.3 EV tov van hun andere cameras vast kunnen instellen en dat dan 0.0EV noemen maar dat is niet eens het punt van de diskussie ... follow up naar dpreview forum, search "400D, underexposure" en lezen maar ... ik ga dat hier niet nog eens uitleggen ... topic afgesloten voor mij

Comment

Beste,

Ik heb die indruk van onderbelichting ook wel met mijn splinternieuwe 400D. Nu vermoed ik echter dat het probleem misschien bij mijn onkunde light. Is er iemand in de geburen van Gent / Zelzate met verstand van fotografie die eventueel eens met mijn 400D een aantal foto's kan nemen ? Liefst iemand die er zelf een heeft en die geen problemen ondervind met de onderbelichting.

Als die persoon dan ook perfecte foto's kan nemen met mijn toestel, dan weet ik zeker dat het aan mij ligt :-p

( enfin ben bijna zeker dat het aan mij light, maar met al die geruchten wil ik het wel zeker weten )

Groeten,

Stefaan
            Langs Vlaamse Wegen een gratis Video Podcast voor Wandel Liefhebbers.
            iTutor PodCast Mac Video Tutorials voor de Vlaamse Mac gebruiker.

Comment

Ik meende op dpreview ook gelezen te hebben dat alle posters van onderbelichting voor het eerst met een DSLR werkte.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                Ik meende op dpreview ook gelezen te hebben dat alle posters van onderbelichting voor het eerst met een DSLR werkte.
                neen ... dat is wat de non-believers graag willen doen uitschijnen ..

Comment

zie testfotos met 400D
                  EV -1/3 of -2/3
                  zijn deze fotos onderbelicht ? (OK, 2 is in tegenlicht)

Dit stond verkeerd op het test forum Het gaat niet over artistieke kwaliteiten van de fotos, maar over de technische kwaliteiten van de lens Schiet ze maar af EOS 400D mijn oude Canon EF 75-300 4.5-5.6 II 300mm (uit de hand op een paaltje) 1/400 f:8 ISO 400 -2/3 ong 10% crop idem 135mm 1/1000 f:8

Comment

Hierbij kunnen wij u meedelen dat de foto's inderdaad wat donkerder zijn dit is zo voorgedacht.
                    Dit is namelijk vaak dat deze camara de EOS 400D door semi-professional en professionele gebruikers heeft die vaak de foto's willen na bewerken. Wat u willen adviseren is doormiddel van de belichtings compensatie anders in te stellen of de foto's dan wel beter zijn.
                    Dat is inderdaad zo, ik heb ze zelf ook gehad, maar een beetje bijregelen met EV en het is opgelost.
                    De D80 heeft dan weer wat overbelichting, dus ook weer bijregelen

Dit is geen ramp hoor.......zolang je dan maar goeie foto's trekt he

grtz Rosita
                    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Valt dit probleem ook niet op te lossen door de iso wat te verhogen, of met de flits te werken ( niet altijd even handig, op sommige foto's geeft dit een slecht effect)
                      Zou mij binnenkort een eos 400d willen aanschaffen, daarmee mijn vraag...

Mvg,

Ward
                      Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
                        Valt dit probleem ook niet op te lossen door de iso wat te verhogen, of met de flits te werken ( niet altijd even handig, op sommige foto's geeft dit een slecht effect)

Mvg,

Ward
                        Als je er zo over denkt Ward, dan zal je overgang van compact naar DSLR een grote teleurstelling worden. Als je een DSLR wil hanteren dien je echt wel enige basiskennis te hebben over belichting.

Comment

Nee, je moet echt zelf bij gaan stellen, standaard staat hij op onderbelichting geprogrameerd. effe +2 ofzo zetten en alles is ok.
                          Met flits? En als je nu landschap wil trekken? Dan zul je je flits invoegen ofzo?
                          De enige oplossing is manueel je belichting bij zetten.

Ik moet bij de mijne nu altijd -3 zetten

Ps. ik heb het hier wel over de manuele programma's, dus AV, TV, en nog ene, maar da weet ik al niet meer se
                          De M stand is een makkie, draaien aan het wieltje tot de wijzer in het midden staat en trekken. Is hij dan onderbelicht? effe de wijzer wat meer naar + draaien en klaar is kees

Enne hier ben ik het ook mee eens, je moet enige kennis hebben hoor voor zo'n toestel >>>>>

Als je er zo over denkt Ward, dan zal je overgang van compact naar DSLR een grote teleurstelling worden. Als je een DSLR wil hanteren dien je echt wel enige basiskennis te hebben over belichting.
                          Grtz
                          Last edited by easygirl; 24 februari 2007, 23:33.
                          Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
                            Nee, je moet echt zelf bij gaan stellen, standaard staat hij op onderbelichting geprogrameerd. effe +2 ofzo zetten en alles is ok.
                            Met flits? En als je nu landschap wil trekken? Dan zul je je flits invoegen ofzo?
                            De enige oplossing is manueel je belichting bij zetten.

Ik moet bij de mijne nu altijd -3 zetten

Ps. ik heb het hier wel over de manuele programma's, dus AV, TV, en nog ene, maar da weet ik al niet meer se
                            De M stand is een makkie, draaien aan het wieltje tot de wijzer in het midden staat en trekken. Is hij dan onderbelicht? effe de wijzer wat meer naar + draaien en klaar is kees

Enne hier ben ik het ook mee eens, je moet enige kennis hebben hoor voor zo'n toestel >>>>>
                            Grtz
                            Amaai easygirl wat wil jij zeggen met +2 en -3 want stops kunnen dat toch niet zijn. Zoveel zit die metering er bij geen van beide continu naast dat geloof ik niet.

Als voor al die onderbelichting verhalen sorry maar ik heb nog steeds niks gezien dat niet wil zeggen dat men gewoon niet echt weet hoe zijn toestel werkt. Ik zou mij er geen zorgen over maken.

Comment

Ik bedoel daarmee de belichtingscompensatie

het helpt echt en mijn probleem is ook opgelost, het is maar een kleine moeite voor een geweldige DSLr...

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
                                Ik bedoel daarmee de belichtingscompensatie

het helpt echt en mijn probleem is ook opgelost, het is maar een kleine moeite voor een geweldige DSLr...

Grtz
                                Yep een ev compensatie is maar een kleine moeite om de belichting naar jouw smaak aan te passen.
                                Maar -2 ev en +3ev is enorm. Bedoel je niet -2/3 ev of zoiets want +3 ev dat zijn 3 stops he. Nu ja het zal wel een of andere spraakverwarring zijn

Comment

Working...
                                X