Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400D onderbelichting ? .. canon antwoordt ..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 400D onderbelichting ? .. canon antwoordt ..

Wel dit is het antwoord dat ik kreeg op mijn vraag omtrent "subject"

"...
    Geachte klant,

Wij hebben uw bericht goed ontvangen. Hierbij vindt u de nodige informatie om het probleem op te lossen.

Hierbij kunnen wij u meedelen dat de foto's inderdaad wat donkerder zijn dit is zo voorgedacht.
    Dit is namelijk vaak dat deze camara de EOS 400D door semi-professional en professionele gebruikers heeft die vaak de foto's willen na bewerken. Wat u willen adviseren is doormiddel van de belichtings compensatie anders in te stellen of de foto's dan wel beter zijn.

Met vriendelijke groeten,

Canon Customer Support
    ..."

Waarom heb ik het nare gevoel dat iemand hier een paraplu open trekt ?
    FWIW

Re: 400D onderbelichting ? .. canon antwoordt ..

Meen je echt dat dit de letterlijke tekst is die je van Canon Customer Support gekregen hebt?

Niet dat ik het niet geloof hoor. Maar het taalgebruik in dit antwoord en vooral de verkondigde nonsens ... whow !
    DigiCam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Dit is namelijk vaak dat deze camara de EOS 400D door semi-professional en professionele gebruikers
      Heerlijke omschrijving van het begrip "instapmodel".
      Maar welke adjectieven dan te gebruiken voor 30D, 5D en 1D?
      superpro, maxipro en hyperpro?

sorry, kon het niet laten

Comment

Amai, als dit van Canon Belgium komt.
        Vinny
        Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

Comment

Het is wel zo dat de 20d/30d 1/3stop onderbelicht tov de 300d. Als dir ook nog zo is tov de 350d/400d weet ik niet. Maar van het eerste is het 100% zeker.
          -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
            Meen je echt dat dit de letterlijke tekst is die je van Canon Customer Support gekregen hebt?

Niet dat ik het niet geloof hoor. Maar het taalgebruik in dit antwoord en vooral de verkondigde nonsens ... whow !

yep letterlijk .. puur knip en plak uit de email ..

in geval van "probleem" sluit het wel een aantal deuren he ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
              Het is wel zo dat de 20d/30d 1/3stop onderbelicht tov de 300d. Als dir ook nog zo is tov de 350d/400d weet ik niet. Maar van het eerste is het 100% zeker.
              Ja idd .. volgens de reviews is dit met de 400D ook zo .. een -0,3EV wordt aangenomen/gemeten?
              Ik denk dat ze dat, logischerwijze, gedaan hebben ivm het dynamische bereik van de camera en om het beletten dat de "highlights" weggeblazen worden
              Maar dat is niet echt een probleem, die -0,3EV pas ik met mijn P&S'kes ook regelmatig toe ..

Het Canon antwoord stelt dat trouwens ook voorop he, ze zeggen enkel niet "hoeveel" !

Comment

Ofwel hebben dit in Engels gescreven en laten vertaal door een pogramma, ofwel hebt een zatte cesretaresse dit opgesteld en neit gelezen na.
                No Surprise.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Albus Bekijk bericht
                  Ofwel hebben dit in Engels gescreven en laten vertaal door een pogramma, ofwel hebt een zatte cesretaresse dit opgesteld en neit gelezen na.
                  Uw Nederlands is ook niet denderend he

[On topic:]
                  Zolang een toestel stelselmatig iets onder- of overbelicht, lijkt het mij geen al te groot probleem te zijn. Vorige zomer had ik op vakantie een Olympus E500: standaard op - 2/3.
                  Het wordt pas een probleem als je voor elke foto een andere compensatie nodig hebt.

Comment

Ik heb aan Canon support mijn verwondering laten weten over de inhoud van hun antwoord temeer daar een aantal postings op dpreview een histogram tonen wat kompleet en consistent vlak is voor de rechter 30-40% van het spectrum .. Dat kan nauwelijks een "conceptuele lichte onderbelichting" genoemd worden denk ik

Canon gebruikers houd u vast aan uw bretellen .. hopelijk hebben jullie nooit iets nodig van Canon support en in 't Nederlands, mij dunkt dat Babelfish daar kind aan huis is .. dat ik de camera in de USA wil kopen is geheel een hersenkronkel van Canon en hun eigen uitvindsel, dat is nooit ter sprake gekomen, ik wil enkel mijn aankooprechten preventief veilig stellen ... andermal cut & paste

"...
                    Geachte klant,

Wij hebben uw bericht goed ontvangen. Hierbij vindt u de nodige informatie om het probleem op te lossen.

Zoals al eerder geschreven is Canon geen probleem bekend van onderbelichting daar dit is voorgedacht.
                    Helaas kunnen wij geen uitspraken doen van wat er op forums geschreven staat.
                    Daar u van plan bent de Camera EOS 400D in de USA wilt kopen willen wij u erop wijzen dat deze camera dan niet onder de europese garantie voorwaarden valt. En indien gecontacteerd wordt dat er indien nodig een justering of een defect optreed dit niet onder de europese garantie bepalingen gemaakt kan worden.

Canon Customer Support

..."

'tismaardatgetweet he !
                    'k heb hun andermaal mijn gedacht gezegd

Comment

beste regulus,
                      Als ik het goed voor heb, heb jij nu nog geen 400D gekocht en wil je dat wel doen maar je laat je afschrikken door zaken die je ergens gelezen hebt.

Misschien zou het goed zijn als andere 400D gebruikers je een beetje op je gemak kunnen stellen. Ik ben er zo eentje en ik heb totaal geen last van onderbelichting. Bij de eerste 50 foto's waren er enkele bij die onderbelicht waren (foto's die bijna allemaal in tegenlicht waren genomen), maar sinds ik de lichtmetingsmethoden onder de knie heb is dit probleem volledig van de baan. Dus het kan wel zijn dat sommigen problemen hebben met onderbelichting, maar ik in ieder geval niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maesar Bekijk bericht
                        Uw Nederlands is ook niet denderend he
                        I am still following language lessons.
                        No Surprise.

Comment

Het is duidelijk dat Canon absoluut "sch..." heeft aan zijn gebruikers ..
                          Je kunt beter geen problemen hebben. Dit kadert leuk bij de vraag die ik destijds stelde voor mijn G6, zelfde soort obstinaat nietszeggend antwoord .. oh & BTW een Nederlands fotofiel vertelde mij dat inleveren van een camera voor nazicht bij de Canon repair center in Rosendaal(?) NL je direct 221,00 € kost .. ongeacht ..

final take ..

"...
                          Geachte klant,

Het is mogelijk wat u schrijft dat in de US de camera's kosteloos worden gejusteerd. Maar helaas nogmaals moeten wij u meedelen dat ons dit probleem niet bekend is daar dit is namelijk vaak dat deze camara de EOS 400D door semi-professional en professionele
                          gebruikers heeft die vaak de foto's willen na bewerken. Wat u willen adviseren is doormiddel
                          van de belichtings compensatie anders in te stellen of de foto's dan wel beter zijn.

Canon Customer Support

..."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
                            beste regulus,
                            Als ik het goed voor heb, heb jij nu nog geen 400D gekocht en wil je dat wel doen maar je laat je afschrikken door zaken die je ergens gelezen hebt.

Misschien zou het goed zijn als andere 400D gebruikers je een beetje op je gemak kunnen stellen. Ik ben er zo eentje en ik heb totaal geen last van onderbelichting. Bij de eerste 50 foto's waren er enkele bij die onderbelicht waren (foto's die bijna allemaal in tegenlicht waren genomen), maar sinds ik de lichtmetingsmethoden onder de knie heb is dit probleem volledig van de baan. Dus het kan wel zijn dat sommigen problemen hebben met onderbelichting, maar ik in ieder geval niet.
                            Bedankt voor je reactie/geruststelling maar na wat ik gezien heb op dpreview stel ik mij heeel veel vragen over dit product ..
                            Heb je de camera met de kitlens ?

Comment

regulus,

los van de standaard onderbelichting die vooraf in de
                              400D zou geprogrammeerd zijn, vind ik het toch wel knap
                              dat ze U vanuit de US in het nederlands te woord staan!
                              chapeau daarvoor.

verder zie ik echt geen graten in de antwoorden die ze geven.
                              misschien is het taalgebruik wat gebrekkig, maar je kunt er
                              toch perfect uit afleiden wat ze bedoelen. en ik moet ze
                              daarin gelijk geven. als er een probleem blijkt te zijn met een
                              overmatige (en consistente) onderbelichting, denk ik niet dat
                              canon EU er een probleem van zal maken dit gratis (binnen garantie)
                              op te lossen. de antwoorden zijn allesbehalve nietszeggend
                              als je tenminste enige moeite doet om het te begrijpen ...

mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"
                              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Working...
                              X