Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fz50 + voorzetlenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fz50 + voorzetlenzen

Oorspronkelijk geplaatst door Johaninho Bekijk bericht
    Ik bezit de DCR-250 en de Wide Angel DCR-6600 Pro, echt een aanrader.

Echter met de macro lens kan je geen bijtjes vastleggen of vliegen, deze zijn meestal weg wanneer je er te dicht met je lens op komt (en dat moet je wel met die voorzet macrolenzen (zowel 150 als 250) en manueel scherpstellen, af slaat zo goed als tilt.

Een macro van een zebraspin kan je bewonderen in de showcase-macro en closeup topic: http://forum.belgiumdigital.com/show...65#post1407865 Eventuele onscherpheid valt te wijten aan "uit de losse hand" en de spin bewoog op het moment van afdrukken.
    Thanks! Mooie foto trouwens

Wat zou jij als grootste verschil opgeven tussen de 150 en de 250? Ik heb hier al ergens gelezen dat het niet zo evident is om scherp te stellen met de 250...

En wat met de Raynox DCR-2020 pro? Iemand daar ervaring mee?

Grtz
    Bart
    Canon

Comment

Ik heb deze met een 250 gemaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
        Ik heb deze met een 250 gemaakt
        amai! hoe heb je dat gedaan, zonder dat het beestje ging vliegen?
        Lijkt me toch dat je de foto op max een 10 cm van het beestje getrokken hebt wegens anders niet meer scherpstelbaar. Kan dat?
        Last edited by Franciskine; 27 mei 2007, 23:22.
        Mvg,
        Johan

Comment

Net zoals ik eerder zei ,s'avonds doen dan zijn ze moe van een heledag vliegen
          En dan langzaam met de lens er naar toe
          Afstand zweefvlieg (is mij ook maar verteld) lens was denk ik 5 cm
          Op manuele focus zetten en eigenlijk afdrukken als hij scherp word

Comment

hallo

Het kan zijn dat ik misschien toch een fz50 zal kopen. Het gaat namelijk tussen sony dcs 9h en de fz50.

jammer dat fz50 maar 12 optisch heeft en sony 15.

Maar zou de DMW-LT55 Teleconverter een goeie aankoop zijn?
            en weet er iemand hoeveel optische zoom de camera dan heeft?
            en zijn er nog lenzen voor de fz50 voor meer zoom?

groeten davy
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
              hallo

Het kan zijn dat ik misschien toch een fz50 zal kopen. Het gaat namelijk tussen sony dcs 9h en de fz50.

jammer dat fz50 maar 12 optisch heeft en sony 15.

Maar zou de DMW-LT55 Teleconverter een goeie aankoop zijn?
              en weet er iemand hoeveel optische zoom de camera dan heeft?
              en zijn er nog lenzen voor de fz50 voor meer zoom?

groeten davy
              't Is opletten geblazen met die zoom! Panasonic heeft iets geïntroduceerd wat ze "extra optical zoom" noemen. Met andere woorden: vanaf 200 mm lever je resolutie in voor extra zoom. De volledige 420 mm heb je pas vanaf 3 MP. Met die foto's is natuurlijk niks mis, maar uitvergrotingen kan je dan wel vergeten.

Ik heb even gezocht naar een (kritische) recensie van de Sony DSC H9, maar veel heb ik niet gevonden. De FZ50 telt heel wat meer besprekingen! Maar mijn gevoel zegt me, dat Sony waarschijnlijk hetzelfde zal uitgehaald hebben... Ik zou de andere verschillen afwegen om tot een besluit te komen. Een teleconverter kan je achteraf altijd bij kopen, dat ben ik trouwens ook van plan. Mits een f stop (of twee) verlies, kan je dan nog een serieuze zoom opbouwen, zonder resolutie kwijt te spelen.

Ik heb een jaartje geleden gekozen voor de FZ50 en je kan mij alleszins bij de "happy-people" rekenen. Bij de fotoboer raadden ze me een teleconverter van Hama aan. Volgens hen (foto nelissen in Mechelen) was dat de beste keuze, want de eigen lenzen van Panasonic zijn nogal prijzig. Raynox is natuurlijk ook een optie...

Grtz.
              Bart
              Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartdevijfde Bekijk bericht
                't Is opletten geblazen met die zoom! Panasonic heeft iets geïntroduceerd wat ze "extra optical zoom" noemen. Met andere woorden: vanaf 200 mm lever je resolutie in voor extra zoom. De volledige 420 mm heb je pas vanaf 3 MP. Met die foto's is natuurlijk niks mis, maar uitvergrotingen kan je dan wel vergeten.

Waar heb je dat gehaald?
                Volgens mij is dat niet juist en kan 420mm bij 10Mpix probleemloos. Bij 3 Mpix kan je tot 25xzoom, dacht ik. En optisch!

Comment

@bartdevijfde: Ik zou toch opletten wat je zegt hoor. Die 420mm bij panasonic is wel degelijk zuiver optische zoom EN op de volledige grootte van de sensor. Die 'extra optische zoom' waarvan je spreekt komt daar nog bovenop zodat je bij 3 megapixel kan spreken van 660 mm optisch (ongeveer voor de FZ30, ik denk dat het nog meer is voor de FZ50). Maar dat is eigenlijk hetzelfde als zou je achteraf een crop van je foto maken op de grootte van een 3 Megapixel foto.

Wat betreft de voorzetlenzen denk ik ook dat bvb Raynox betere prijzen heeft dan Panasonic voor gelijkaardige kwaliteit.

Oeps, nabi was sneller dan ik. Bij de FZ30 is het 19,1x bij 3 Mp.
                  Groetjes,
                  FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                  * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht

Waar heb je dat gehaald?
                    Volgens mij is dat niet juist en kan 420mm bij 10Mpix probleemloos. Bij 3 Mpix kan je tot 25xzoom, dacht ik. En optisch!

Jep, je hebt gelijk!

420 mm bij 10 MP kan probleemloos. Met de extra optische zoom kan je bij 3 MP tot 21,4 x.

Ik zal dringend opnieuw moeten leren lezen vrees ik

Alleszins, mijn welgemeende sorry.
                    Canon

Comment

Allée, t'is goed voor ene keer
                      Groetjes,
                      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Ik ben sinds enkele weken in het bezit van de Hama-convertor (2x).

Ik heb al enkele foto's er mee genomen, maar ondervind dat het toch uit zoeken is voor het scherp stellen : AF of MF.

Ga begin juni op vakantie en ga daar trachten enkele foto's te schieten met en zonder statief. Ik gebruik hem op een Powershot 2 IS.
                        Fuji x 100 f

Comment

op http://laysjes.nl/slideshows/herperd...-07/index.html staan ook een aantal (74) fotos gemaakt met een fz50 en een dcr 250 in menu ingesteld op conversie lens C zodat af wel prima werkt.

misschien even bijvermelden dat ik zelf die foto's heb gemaakt allemaal uit de losse hand. exif info staat onder de foto. de eventuele ruis in de fotos ligt niet aan de camera maar aan mn slideshow programma en mn beperkte webspace

kijk ook eens bij mn andere fotos (mn vakantie fotos zijn gemaakt met een hp 735 en 945)
                          Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
                          http://laysjes.nl (under construction)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lays526 Bekijk bericht
                            op http://laysjes.nl/slideshows/herperd...-07/index.html staan ook een aantal (74) fotos gemaakt met een fz50 en een dcr 250 in menu ingesteld op conversie lens C zodat af wel prima werkt.

misschien even bijvermelden dat ik zelf die foto's heb gemaakt allemaal uit de losse hand. exif info staat onder de foto. de eventuele ruis in de fotos ligt niet aan de camera maar aan mn slideshow programma en mn beperkte webspace

kijk ook eens bij mn andere fotos (mn vakantie fotos zijn gemaakt met een hp 735 en 945)
                            Ik zag dat inderdaad die autofocus redelijk goed werkte
                            Maar een klein puntje ik zag dat de scherpte wel wat snel weg liep
                            Misschien eens je camera op standje A zetten (dus niet op auto) en dan de diafragma kiezen van 8 of zo dan heb je wat meer kans dat je het hele beestje scherp hebt
                            Maar goeie tip van dat AF werkt als je hem op conversie zet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lays526 Bekijk bericht

Ik heb de FZ30, maar ik heb in het menu keuze tussen conversie Wide en Tele, wat bedoel je met "conversie C" ? (ik heb dus ook de DCR250.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

@ superduc, mn laatste fotos heb ik gemaakt met aperture priority, het probleem is dat je met de dcr-250 maar een heel beperkte dof hebt, ook al staat je diafragma op 11, hier heb je wel weer veel licht bij nodig, ik heb geen flitser en een statief is wat lastig want die libelles zijn vliegen meteen weg. ik fotografeer niet meer op auto, staat meestal op P

@ nete, de fz30 heeft die functie niet
                                Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
                                http://laysjes.nl (under construction)

Comment

Working...
                                X