Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fz50 + voorzetlenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fz50 + voorzetlenzen

    Hallo,

    Ik ben via een aantal forums geinteresseerd geraakt in de FZ50.
    Ik denk dat ik er beter aan doe om voor de Fz50 te gaan als de Fz7, of niet ?

    Ik wil graag weten, van leden die gebruik maken van dit toestel:
    - Wie heeft de DCR-5000 Super Wideangle lens 0.5X ? Hoe bevalt deze ?
    - Wie heeft de DCR-2020PRO 2.2X High Definition telephoto Conversion Lens ? Hoe bevalt deze ?
    - Wie heeft de DCR-150 of DCR-150 Super Macro/Close-Up lens ? Hoe bevalt deze ?

    Zijn er mensen die gebruik maken van de Fz50, die een site hebben met voorbeeld foto's, graag vermelden ! Ben erg nieuwsgierig naar deze foto's.

    Welke externe flitser hebben jullie voor de fz50 ?

    Alvast bedankt
    Orca45
    ________________________
    ***Trotse bezitter van de Panasonic Lumix FZ50, Sandisk Extreme III 2 GB, Raynox DCR 2020 pro 2,2 Telephoto, Raynox DCR-5320PRO MACRO, Raynox DCR 6600 Pro 0,66x HD Wideangle***

  • #2
    Re: Fz50 + voorzetlenzen

    foto's getrokken met deze camera kun je hier bekijken :

    Comment


    • #3
      Re: Fz50 + voorzetlenzen

      En hier een paar positieve, zowel van de FZ7 als de FZ50.



      En de volgende sites kunnen ook interessant zijn..



      kapitein
      Last edited by kapitein; 17 februari 2007, 13:28.
      FZ50, een flits en nog wat lensjes...

      Comment


      • #4
        Re: Fz50 + voorzetlenzen

        Zijn er geen leden die gebruik maken van bovenstaande voorzetlenzen, die hun ervaringen hier op het forum kunnen posten
        Last edited by Orca45; 18 februari 2007, 11:27.
        ________________________
        ***Trotse bezitter van de Panasonic Lumix FZ50, Sandisk Extreme III 2 GB, Raynox DCR 2020 pro 2,2 Telephoto, Raynox DCR-5320PRO MACRO, Raynox DCR 6600 Pro 0,66x HD Wideangle***

        Comment


        • #5
          Re: Fz50 + voorzetlenzen

          Ik heb pas deze gekocht ,maar heb hem nog niet binnen

          Comment


          • #6
            Re: Fz50 + voorzetlenzen

            Voor Orca45 en voor Filmar (en bij gebrek aan beestjes) een testje met de Raynox DCR-250. De punt van een balpen van op ongeveer 10 cm.
            F11, 1 seconde en met externe bounce flash. Ik gebruik ook wel een draadontspanner hiervoor.

            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Fz50 + voorzetlenzen

              Nice, nice ik denk toch dat ik me dat ook eens moet gaan aanschaffen
              Groetjes,
              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

              Comment


              • #8
                Re: Fz50 + voorzetlenzen

                En voor de prijs moet je het ook al niet laten.

                Wil je enige DOF, dan moet je wel hoog in F waarde gaan.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Fz50 + voorzetlenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  En voor de prijs moet je het ook al niet laten.

                  Wil je enige DOF, dan moet je wel hoog in F waarde gaan.
                  Ik ben daarstraks bij fotokonijnenberg geweest en vroeg naar het verschil tussen de Leica v-lux 1 en de Pana.
                  Enkel de prijs en het logo was het antwoord.
                  DIK TWEEHONDERD euro.
                  De Pana 539 euro. met 256 Mgb geheugenkaart
                  De Leica 799 euro.met 1 Gb geheugenkaart
                  Wist niet dat geheugenkaarten zoveel in prijs scheelde
                  If you love something,set it free! If it comes back to you,it is yours. If it does not,it was never meant to be!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fz50 + voorzetlenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
                    Ik ben daarstraks bij fotokonijnenberg geweest en vroeg naar het verschil tussen de Leica v-lux 1 en de Pana.
                    Enkel de prijs en het logo was het antwoord.
                    DIK TWEEHONDERD euro.
                    De Pana 539 euro. met 256 Mgb geheugenkaart
                    De Leica 799 euro.met 1 Gb geheugenkaart
                    Wist niet dat geheugenkaarten zoveel in prijs scheelde

                    Zo zie je maar dat je die verkopers ook niet hoef te geloven
                    Zijn ze software voor de Mac en de software in de camera effe vergeten
                    Vindt het wel knap van leica dat ze zoveel meer durven tevragen voor de zelfde camera

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fz50 + voorzetlenzen

                      Fz50 en raynox DCR-150, enkel een strakke strap en belicht met een bureaulamp.



                      Deze idem, maar spijtig genoeg zonder whitebalance.



                      Deze met 40 Watt spotlampje: goed dat die poppen niet bewegen natuurlijk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fz50 + voorzetlenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Orca45 Bekijk bericht
                        Hallo,

                        Ik ben via een aantal forums geinteresseerd geraakt in de FZ50.
                        Ik denk dat ik er beter aan doe om voor de Fz50 te gaan als de Fz7, of niet ?

                        Ik wil graag weten, van leden die gebruik maken van dit toestel:
                        - Wie heeft de DCR-5000 Super Wideangle lens 0.5X ? Hoe bevalt deze ?
                        - Wie heeft de DCR-2020PRO 2.2X High Definition telephoto Conversion Lens ? Hoe bevalt deze ?
                        - Wie heeft de DCR-150 of DCR-150 Super Macro/Close-Up lens ? Hoe bevalt deze ?

                        Zijn er mensen die gebruik maken van de Fz50, die een site hebben met voorbeeld foto's, graag vermelden ! Ben erg nieuwsgierig naar deze foto's.

                        Welke externe flitser hebben jullie voor de fz50 ?

                        Alvast bedankt
                        Orca45

                        Voor wat je er aan hebt : ik gebruik de 0,66x lens van Raynox tot mijn genoegen. De 0,50x heb ik me bij Konijnenberg laten afraden wegens te moeilijke optiek. De 0,66 zou iets meer aanvaardbaar zijn, aldus de verkoper. De lens geeft geen vignettering (tenzij ik het UV filtertje ertussen vergeet ) Wel een beetje vaagheid en vervorming naar de randen, maar dat kan niet anders met een WA.
                        Nikon D7100 + battery grip + Speedlight SB600 + Nikkor 50 mm 1.8 G + Tamron 17-50 2.8 + Nikkor 55-200 VR + Tamron 70-200 2.8 + Tamron 18-270 VC

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fz50 + voorzetlenzen

                          Oké, de DCR 150 & 250 zijn duidelijk hun geld waard. Voor 30 euro kan je niet sukkelen als je deze foto's bekijkt

                          Heeft er iemand ervaring met de Raynox DCR-2020 pro? (al dan niet in combinatie met een FZ50)

                          Thanks!

                          Grtz
                          Bart
                          Canon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fz50 + voorzetlenzen

                            Ik bezit de DCR-250 en de Wide Angel DCR-6600 Pro, echt een aanrader.

                            Echter met de macro lens kan je geen bijtjes vastleggen of vliegen, deze zijn meestal weg wanneer je er te dicht met je lens op komt (en dat moet je wel met die voorzet macrolenzen (zowel 150 als 250) en manueel scherpstellen, af slaat zo goed als tilt.

                            Een macro van een zebraspin kan je bewonderen in de showcase-macro en closeup topic: http://forum.belgiumdigital.com/show...65#post1407865 Eventuele onscherpheid valt te wijten aan "uit de losse hand" en de spin bewoog op het moment van afdrukken.
                            Mvg,
                            Johan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fz50 + voorzetlenzen

                              Wat tips die heb van een man die erg mooie foto's maakt van kleine beestjes is om foto's s'avonds temaken (zijn ze trager)
                              En om een voederplaatsje temaken (net zoiets als vissers doen)
                              Dus een glasplaat of iets anders met wat siroop ofzo te besprayen

                              Comment

                              Working...
                              X