Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica M8.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Leica M8.

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
    Heel veel mogelijkheden :

maar om in mijn kamp te blijven

1D mark II n
    1Ds mark II
    5D

Stuk voor stuk beter dan de M8 voor iets meer evenveel of veel minder, de M 8 vraagt om een specifiek gebruik zoals straat fotografie waar je minder opvalt met de M8. Maar niet vergeten dat Autofocus nog niet in de woordenboek van Leica staat he !

MVG, Jeff
    ja heb al verschillende vergelijkende beelden gezien van 5D en M8 omdat ik regelmatig de M8 sites afschuim en dat verschil is inderdaad hemelsgroot in het voordeel van Leica, er staan verschillende vergelijkende test op het web moet je maar eens nakijken alhoewel dat ik het nut van deze tests niet inzie want het zijn 2 verschillende cameras. Je moet natuurlijk beelden interpreteren naar dynamiek, contrast,scherpte, kleur,detail en natuurlijk niet te vergeten naar de unieke karakteristieke eigenschappen van de lenzen. Weet niet of Canon wel echt goede breedhoeken heeft.

AF,zoals die 5d gebruiker zegde met mijn 5d zijn 9 beelden op de 10 in focus met mijn M8 10 op 10.

Leica is natuurlijk ontworpen voor specifiek gebruik met name reportage fotografie en niet echt bedoelt om stillevens in studio gaan mee te maken dus voor mensen die waarschijnlijk niet teveel op deze forums rondhangen maar wel ergens ten velde.

Comment

Tja, een 1DMKII-n is ook niet bepaald een camera voor stillevens he!
      Zowat de meestgebruikte sportcamera ter wereld, denk dat op gebied van reaktietijden de M8 er een zwaar puntje aan kan zuigen.

Vergelijk qua beeldkwaliteit, daar kan ik niet over meespreken.

Mvg
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Dat probleem is al lang gekend en wordt opgelost.
        Ja, Leica levert een IR filtertje die je op je dure lenzen moet vijzen. Een andere oplossing is die van Thomas Hoepker zelf : "geen mensen meer fotograferen die synthetische kleding dragen"

Begrijp me niet verkeerd : Ik heb geen leedvermaak, maar hoe is het mogelijk dat zoiets niet wordt opgemerkt bij zo'n dure camera. Bij Leica dragen ze natuurlijk allemaal dure merkkledij en niemand een polyester campingsmoking...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          AF,zoals die 5d gebruiker zegde met mijn 5d zijn 9 beelden op de 10 in focus met mijn M8 10 op 10.
          Dan zeg ik daarop dat hij z'n 5d nog niet te goed kent (of de handleiding niet gelezen heeft). Blijkbaar heeft hij de setting nog niet gevonden om z'n 5d in MF te zetten.
          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
          MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Ja dat vroeg ik mij nu af.

Zo'n Leica M8 is naar 't schijnt een "rangefinder" .. is dat dan AF of MF of wat?

Dave
            pixelpusher

Comment

MF only...

niet voor watjes dus !

Comment

Dan leer je tenminste de kunst van het focussen. Je hebt ook nooit problemen met een AF-systeem dat niet meer werkt, of trage focus.
                No Surprise.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Albus Bekijk bericht
                  Dan leer je tenminste de kunst van het focussen. Je hebt ook nooit problemen met een AF-systeem dat niet meer werkt, of trage focus.

Zwakke opmerking. Technology dient om het leven makkelijker te maken maar er kunnen al eens mankementen zijn
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Albus Bekijk bericht
                    Je hebt ook nooit problemen met een AF-systeem dat niet meer werkt, of trage focus.
                    haha, tuurlijk niet.
                    Er is er gewoon geen.

Ik trek me niks aan van deze discussie maar hier zitten toch al enkele grappige repley's tussen
                    You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                    www.koendd.be

FZ50

Comment

OK

'k Heb nog wat opzoeking gedaan en wa blijikt: 't is weer appelen me peren vergelijken. Een rangefinder mag dan MF zijn, 't heeft wel alles in huis om gemakkelijk manueel te focussen: iets met twee beelden vanuit twee posities die overeen moeten komen? Da hebde dus ni aan nen DSLR, of ze moesten er een uitvinden waar ge twee objectieven op mount

'k Lees anders nog wel dingen zoals meer inherente vignetting door kortere mount-positie, dat in de sensor zou opgelost zijn maar dat dan weer een aanduiding op de lens nodig maakt?
                      pixelpusher

Comment

Ondanks zijn/haar 'kinderziekte" (groot kind) ga ik me er hoogstwaarschijnlijk voor 'n trip naar Uganda, toch 1 "cadeau" doen. Mits het probleem opgelost wordt natuurlijk. Ben wel eigenwijs maar niet gek Analoog eerst met diverse R's gewerkt, later de M6 en het is altijd moeilijk uit te leggen aan niet M gebruikers wat het veel besproken "gevoel" is wanneer je met deze camera's werkt. EN IK MIS HET! Vaak wordt er ook gezegd dat Leica fotografen snobs zijn. Gelijk dat een Harley D een periode hot waren bij bv advocaten etc was dit ook bij M gebruikers zo.
                        Zijn er ook bv bij al die Canon gebruikers ook niet enkele die gei.. op zo'n witte teletoeter omdat dat extra profi staat?
                        Al met al... heb je nog geduld tot het probleem opgelost is, koop er dan 1.
                        Ben ik in ieder geval niet de enigste.
                        Gr, Paul
                        M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                          Zwakke opmerking. Technology dient om het leven makkelijker te maken maar er kunnen al eens mankementen zijn
                          Ik zeg ook niet dat AF er niet mag zijn, of niet handig is, ik wil alleen maar duidelijk maken, dat sommige dingen gewoon zo horen. AF heb je meestal nodig bij snelle actie. En Leica is geen fototoestel om elke dag racewagens mee te trekken.
                          No Surprise.

Comment

En een Leica is er ook niet voor mensen waarvan hun linkeroog primair is.
                            Als ik me niet vergis (op luminous gelezen dacht ik) is een Leica zodanig ontworpen om met je rechteroog door dat mini-lensje te kijken en je linkeroog open te houden zodat je nog met je beide ogen kijkt?

(ok, dslr is ook niet aangepast aan linkeroog gebruik, maar daar is het ook de bedoeling niet om met beide ogen te blijven kijken)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
                              En een Leica is er ook niet voor mensen waarvan hun linkeroog primair is.
                              Als ik me niet vergis (op luminous gelezen dacht ik) is een Leica zodanig ontworpen om met je rechteroog door dat mini-lensje te kijken en je linkeroog open te houden zodat je nog met je beide ogen kijkt?

(ok, dslr is ook niet aangepast aan linkeroog gebruik, maar daar is het ook de bedoeling niet om met beide ogen te blijven kijken)
                              beide ogen open houden zowel met DSLR als met iets anders (als je een goede beeldzoeker hebt tenminste) kun je veel beter kadreren je ziet dan immers nog eventuele onderwerpen die het beeld interresanter kunnen maken.

Comment

Hmmmmm, dan heb ik links beeld en rechts zwart met witte tekst die kompleet niet in focus is.

En zeg nu niet "gebruik dan je rechteroog" want dan zal ik nog slechter fotos trekken dan ik nu doe.

Comment

Working...
                                X