Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica M8.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Leica M8.

Hallo,

Heeft er iemand hier een Leica M8?
    Is dit echt zo een goede camera als men zegt, die jaren meegaat?
    Ik zou graag wat gebruikerservaring horen, reviews heb ik al veel gelezen.
    No Surprise.

Re: Leica M8.

Ik heb hier een prachtige link voor je. Thomas Hoepker - een Magnumfotograaf - heeft een dubbeltest gedaan op een trip naar Patagonie.

Hij testte de M8 naast een Canon 5d. Let vooral op de foto van de man naast de kachel. Je valt van je stoel van verbazing....

Comment

En dat voor zo'n een DUUUURE camera ???

Comment

Ik zou een rib geven voor een M8......

Is dit echt zo een goede camera als men zegt, die jaren meegaat
        ja

Verder wil ik ook wel gebruikerservaringen horen, al vrees ik dat hier niet zo veel gebruikers aanwezig zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doggen Bekijk bericht
          Hij testte de M8 naast een Canon 5d. Let vooral op de foto van de man naast de kachel. Je valt van je stoel van verbazing....
          Dat probleem is al lang gekend en wordt opgelost.

Comment

Blijkbaar heeft Leica de tijd niet genomen om hun camera goed te testen alvorens hem op de markt te brengen. Tijd is geld.

Bedankt voor de snelle reactie's en de link.
            Ik ben nu toch al wat meer te weten gekomen.
            No Surprise.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Albus Bekijk bericht
              Blijkbaar heeft Leica de tijd niet genomen om hun camera goed te testen alvorens hem op de markt te brengen. Tijd is geld.

Bedankt voor de snelle reactie's en de link.
              Ik ben nu toch al wat meer te weten gekomen.
              Je zou ook eens op dit forum kunnen kijken

Enja de m8 heeft een probleempje
              Het zelfde probleem hebben ook sommige andere DSLR bijv Nikon's
              Maar er wordt aan gewerkt
              Enja als het schip met geld binnen komt koop ik er ook eentje
              Volgens mij is het een toestel dat je voor de rest van je leven koopt
              En die ook zijn waarde zal behouden ,kijk maar eens wat een M6 nu nog op brengt

Comment

Sorry, in mijn mening de meest overgewaardeerde camera (ga ik me wss niet populair mee maken). Als Canon/Nikon/Pentax/Olympus een camera voor zoveel geld op de markt gooien en waar dan nog zo'n fout in zit dan zou iedereen hier moord en brand schreeuwen... Nu wordt het blijkbaar met de 'mantel de liefde' toegedekt omdat de hype rond Leica zou blijven bestaan ...

Voor dat geld koop ik me liever een Nikon D2X of een Canon 1D(s) !

Just my 2 cents,
                DVdB
                Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

Comment

De M8 is een uitzonderlijk goede camera maar is zekers niet perfect. Begrijp ook niet waarom ze het IR probleem over het hoofd gezien hebben maar dit is eenvoudig op te lossen met een IR-filter op de lens te plaatsen, en aan de andere kant maakt het de camera uiterst geschikt voor IR fotografie. Leica heeft waarschijnlijk gezocht naar een minimale filtering om detail verlies te minimaliseren wat ook naar voren komt in de detailrijke beelden. Moet eens zoeken naar vergelijkende testen tussen Canon 5D en Leica beelden, dan zie je wat de meerwaarde van Leica is en dan zie je ook echt wie zijn huiswerk heeft gemaakt, zekers op hoge diafragma waardes.
                  Het grootste nadeel is natuurlijk de prijs, maar dat is uiteraard een gevolg van de exclusiviteit, dat maakt ook dat er veel gegronde maar nog meer ongegronde kritiek gespuwd wordt door diegene die hem benijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    De M8 is een uitzonderlijk goede camera maar is zekers niet perfect. Begrijp ook niet waarom ze het IR probleem over het hoofd gezien hebben maar dit is eenvoudig op te lossen met een IR-filter op de lens te plaatsen, en aan de andere kant maakt het de camera uiterst geschikt voor IR fotografie.
                    Is inderdaad waar ... maar zoiets is gewoon schandalig voor zo'n duur product. Als ik een BMW koop, wil ik ook niet een benzinetank op mijn dak hoeven te schroeven omdat ze die in de fabriek vergeten te installeren zijn of omdat de tuning van de auto mooier was zonder benzinetank. Een IR filter voor je lens schroeven doet dan ineens geen afbreuk aan de kwaliteit meer t.o.v. dat voor de sensor te monteren ???

Het grootste nadeel is natuurlijk de prijs, maar dat is uiteraard een gevolg van de exclusiviteit, dat maakt ook dat er veel gegronde maar nog meer ongegronde kritiek gespuwd wordt door diegene die hem benijden.
                    Raar, maar ik benijd absoluut niemand met de M8 hoor Iemand met een Hasselblad H3D daarentegen Het is en blijft een hype. Het is een goede camera, maar het is niet de 'perfecte' camera waarvoor hij zo vaak wordt gehouden. Het is en blijft een duur product met fouten. (geen enkele camera is perfect trouwens)

Ieder zijn mening natuurlijk ... Niks tegen Leica... maar dan liever een analoge

Grts,
                    DVdB

Comment

Hmmm, als ik me niet vergis is dit Leica's eerste digitale ?
                      Was Nikon/Canon/... eerste digitale perfect ?
                      Ze waren zeker en vast niet zo goedkoop (indertijd, reken er nog eens de index bij) als de Leica toen ze er voor het eerst mee uit kwamen.

Op de S-A100 is er in het begin ook heel veel kritiek gekomen. Zelfs bij de Nikon D80 zijn er fouten in de belichtingsmeting, ik lees daarnet dat er ook dergelijke problemen zouden zijn bij de Canon 400D (?).

Dit probleem bij Leica is enkel een probleem voor de early-adopters. Wie hier op het forum zou er (zonder de problemen) overschakelen op dit toestel, nieuwe lenzen kopen, ....
                      Vitten op de fouten van een merk is gemakkelijk als je het toch niet zult (kunt?) kopen.
                      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                      MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
                        Hmmm, als ik me niet vergis is dit Leica's eerste digitale ?
                        Was Nikon/Canon/... eerste digitale perfect ?
                        Ze waren zeker en vast niet zo goedkoop (indertijd, reken er nog eens de index bij) als de Leica toen ze er voor het eerst mee uit kwamen.
                        Slechte vergelijking: vroeger waren de auto's ook niet wat ze nu zijn, maar als je nu nog een auto op de markt brengt van het niveau van een trabantje heb je daar geen excuus voor. De technologie is er om het beter te doen. Let wel, ik vergelijk een Leica niet met een trabant he. Feit is dat zulke problemen al langer gekend zijn en perfect vermeden kunnen worden (met of zonder compromis aan de kwaliteit) door misschien net 1 maand langer te wachten om op de markt te komen en wat beter en uitgebreider te testen.
                        Met alle respect zie ik dit niet bij Hasselblad gebeuren.

Op de S-A100 is er in het begin ook heel veel kritiek gekomen. Zelfs bij de Nikon D80 zijn er fouten in de belichtingsmeting, ik lees daarnet dat er ook dergelijke problemen zouden zijn bij de Canon 400D (?).
                        1 groot verschil: de Nikon en de Canon zijn 'consumer' modellen die tegen een veel lagere prijs over de toonbank gaan. Fouten zouden hier ook niet mogen gebeuren, maar van een topproduct zoals Leica dat aan een topprijs over de toonbank gaat vind ik dit nog veel minder kunnen.

Dit probleem bij Leica is enkel een probleem voor de early-adopters. Wie hier op het forum zou er (zonder de problemen) overschakelen op dit toestel, nieuwe lenzen kopen, .....
                        Wie hier zou er niet met een Porsche of een Maserati willen rijden ? En als geld geen rol speelde, neen dan kocht ik me liever een Hasselblad H3D ... Trouwens, een analoge Leica behoort ook tot mijn collectie ...

Vitten op de fouten van een merk is gemakkelijk als je het toch niet zult (kunt?) kopen.
                        Oppassen met persoonlijk worden. Wat je gerust bij een deel forumleden, ook bij mij, zal zien is dat ik voor de prijs van het materiaal dat ik nu heb 3 Leica's kan kopen, dus als ik eentje wou zou hij er al lang liggen hoor ... Dat hij er niet ligt is een bewuste keuze. Als ik morgen naar de winkel ga heb ik er een...
                        Wat ik wou zeggen is dat ik van een D2X en een 1Ds dit niet zou apprecieren en zeker niet proberen uit de doeken te doen als: och dan schroeven toch gewoon een filterke erop of photoshoppen we maar wat extra.

De Leica heeft alles om een heel goed toestel te worden, maar is het op dit moment nog net niet ... Over smaken en kleuren valt niet te twisten, maar als ik dit geld zou spenderen dan zou ik nog even wachten tot de bugs eruit zijn ...

Grts,
                        DVdB

Comment

De M 8 is een zeer bijzondere camera voor gebruikers van de analoge M reeks want nu kunnen alle lenzen dienen op een digitaal toestel.
                          De investering dat deze mensen deden in hun optiek maakt de aankoop plots zijn geld waard.

Als je geen optiek in huis hebt is het niet echt een goede koop, maar persoonlijk vind ik dit produkt nog net iets meer zijn geld waard dan de digitale module die ze voor de R8 en de R9 hebben uitgebracht.

Neemt niet weg als je 5000 Euro in één body wil investeren er andere waar op de markt is.

MVG, Jeff
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                            De M 8 is een zeer bijzondere camera voor gebruikers van de analoge M reeks want nu kunnen alle lenzen dienen op een digitaal toestel.
                            De investering dat deze mensen deden in hun optiek maakt de aankoop plots zijn geld waard.

Als je geen optiek in huis hebt is het niet echt een goede koop, maar persoonlijk vind ik dit produkt nog net iets meer zijn geld waard dan de digitale module die ze voor de R8 en de R9 hebben uitgebracht.

Neemt niet weg als je 5000 Euro in één body wil investeren er andere waar op de markt is.

MVG, Jeff
                            ja dewelke ???

Comment

ja dewelke ???

Heel veel mogelijkheden :

maar om in mijn kamp te blijven

1D mark II n
                              1Ds mark II
                              5D

Stuk voor stuk beter dan de M8 voor iets meer evenveel of veel minder, de M 8 vraagt om een specifiek gebruik zoals straat fotografie waar je minder opvalt met de M8. Maar niet vergeten dat Autofocus nog niet in de woordenboek van Leica staat he !

MVG, Jeff
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
                              X