Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos 3D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon eos 3D

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
    Jawel hoor. Wij zijn erg gemakkelijk.
    Alleen is Canon eos 3D een erg gevoelig onderwerp omdat iedereen er 1 wil kopen en Canon er reeds jarenlang geen wil maken.

Dat een verkoper van fototoestellen niet zal toegeven dat er een nieuw fototoestel komt waardoor meteen de huidige toestellen onverkocht blijven is duidelijk.

Maar even duidelijk is dat Canon lijkt achterop te lopen waar dat twee jaar terug net het omgekeerde was.
    Terwijl bij Nikon zowel de D40, de D80 als de D200 heel goed verkopen is het bij Canon nu de 400D die goed verkoopt.
    BRON ==> http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=22034861

Er is dus ruimte voor een 40D naast de D80.
    Maar of Canon nu reeds de 40D heeft of pas later is onduidelijk.
    Iedereen had na twee jaar een opvolger voor de 1DsII verwacht, maar deze was er ook niet.

In elk geval zal er wel 1 nieuwe DSLR zijn en 1 nieuwe lens.

Jan.
    Laat je verrassen. Canon gaat haar EOS verjaardag vieren en daar hoort spetterend vuurwerk bij.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Jawel hoor. Wij zijn erg gemakkelijk.
      Alleen is Canon eos 3D een erg gevoelig onderwerp omdat iedereen er 1 wil kopen en Canon er reeds jarenlang geen wil maken.

Dat een verkoper van fototoestellen niet zal toegeven dat er een nieuw fototoestel komt waardoor meteen de huidige toestellen onverkocht blijven is duidelijk.

Maar even duidelijk is dat Canon lijkt achterop te lopen waar dat twee jaar terug net het omgekeerde was.
      Terwijl bij Nikon zowel de D40, de D80 als de D200 heel goed verkopen is het bij Canon nu de 400D die goed verkoopt.
      BRON ==> http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=22034861

Er is dus ruimte voor een 40D naast de D80.
      Maar of Canon nu reeds de 40D heeft of pas later is onduidelijk.
      Iedereen had na twee jaar een opvolger voor de 1DsII verwacht, maar deze was er ook niet.

In elk geval zal er wel 1 nieuwe DSLR zijn en 1 nieuwe lens.

Jan.
      Dat is nogal een slechte bron vermits er geen verwijzing is naar de echte bron. Het gaat sowieso maar over 1 maand en 1 land dat wil dus eigenlijk niets zeggen he. Ik denk dat het beter is wat globale jaarcijfers af te wachten alvorens zoiets te verklaren. En ik vrees dat de situatie helemaal anders zou kunnen zijn.

Comment

"In terms of by-model share, however, Canon's Digital Kiss X (digital Rebel XTi) kept the top spot for 13 weeks consecutively with a 27.3 percent market share in December, followed by Nikon's D80 (16.3 percent), D40 (15.5 percent) and D200 (9.1 percent), reports JPEA International PEN News Weekly.

Many industry watchers were skeptical when Nikon announced the D40, saying it would be difficult for Nikon to sell as it hoped in the market where DSLRs featuring 10-megapixel or more pixel counts are the mainstream. Contrary to the popular belief, however, the D40 apparently made a good start in the Japanese market, reports PEN News Weekly."

Bron: PMA magazine.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
          Dat is nogal een slechte bron vermits er geen verwijzing is naar de echte bron. Het gaat sowieso maar over 1 maand en 1 land dat wil dus eigenlijk niets zeggen he. Ik denk dat het beter is wat globale jaarcijfers af te wachten alvorens zoiets te verklaren. En ik vrees dat de situatie helemaal anders zou kunnen zijn.
          Ik vind dit een erg goede bron, toch meer dan voldoende om hier te vermelden.
          De echte bron moet eenvoudig terug te vinden zijn voor wie dit echt wil.

En je moet niet echt veel van marketing of verkoop afweten om te weten dat Nikon nu een inhaalbeweging maakt omdat het Nikon aanbod nu veel groter is dan een jaar terug. De inhaalbeweging van Sony is voorbij.
          Het Canon aanbod is in twee jaar niet gewijzigd, want wie een 20D heeft koopt geen 30D en wie een 350D heeft koopt geen 400D.

Ik hoop dat Canon nog eens wat echt vernieuwde producten lanceert. Zelfs de 5D is bijna gelijk aan een 30D.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
            Laat je verrassen. Canon gaat haar EOS verjaardag vieren en daar hoort spetterend vuurwerk bij.

Weet Otto soms iets meer dan wij?

mvg,
            2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Ik vind dit een erg goede bron, toch meer dan voldoende om hier te vermelden.

En je moet niet echt veel van marketing of verkoop afweten om te weten dat Nikon nu een inhaalbeweging maakt omdat het Nikon aanbod nu veel groter is dan een jaar terug. De inhaalbeweging van Sony is voorbij.
              Het Canon aanbod is in twee jaar niet gewijzigd, want wie een 20D heeft koopt geen 30D en wie een 350D heeft koopt geen 400D.

Ik hoop dat Canon nog eens wat echt vernieuwde producten lanceert. Zelfs de 5D is bijna gelijk aan een 30D.

Jan.
              Dat is juist het probleem Jan. Ik zou ook erg graag hebben dat de concurentie wat harder wordt. En eigenlijk niet van enkel Nikon want ze verdelen de markt al jaren onder hun twee en dat houdt de prijzen te hoog en vernieuwing gaat trager.

Maar elk jaar kan je wel enkele maanden tegenkomen waar canon niet het meeste verkocht heeft. Dat is niks nieuws noch iets merkwaardig. Dit jaar is op een bepaald moment zelfs Sony de grootste geweest en dat kan je momenteel toch moeilijk een bedreiging voor C of N vinden.
              Er wordt vaak verwezen naar Japanse cijfers omdat die goed bijgehouden worden en op internet te vinden zijn. En elke keer dat Canon niet de grootste is komt er wel iemand over een kentering spreken. Men vergeet dan wel dat dit een momentopname is. En op die website kan je eigenlijk meer vinden want de jaarresultaten staan er ook. En wat zie je dan op 12 maanden 1x sony de grootste, 3x Nikon en 8x canon. En dit met niet echt vernieuwende toestellen. Dat geeft voor mij totaal de verkeerde indruk aan Canon. Vermits ze zonder echt moeite te doen ze de grootste blijven en dan nog wel in de japanse markt waar nikon traditioneel sterker staat dan in de rest van de wereld.

De waarde van enkel naar 1 maand kijken en 1 land is klein en relatief onbelangrijk. Er conclusies uit trekken gaat C of N niet doen.

Comment

eeeuuhhm...
                post 18 gelezen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
                  Weet Otto soms iets meer dan wij?
                  Otto weet altijd iets meer dan wij.

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  eeeuuhhm...
                  post 18 gelezen?
                  Heel zeker.
                  Maar mijn bronverwijzing werd als slecht omschreven. Daarom was een reaktie nodig.

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  Maar elk jaar kan je wel enkele maanden tegenkomen waar canon niet het meeste verkocht heeft.
                  Eerlijk gezegd is het voor mij gelijk welk merk nu het meest verkoopt of welk merk het minst verkoopt.
                  Zelfs als Canon morgen geen enkele DSLR meer verkoopt ga ik daarom nog geen Nikon of een ander merk kopen.

Dit voorbeeld toont enkel aan dat de 30D van Canon niet meer bij de top 4 in Japan behoort.
                  De conclusie lijkt duidelijk. In deze prijsklasse is 8 MP oud nieuws.

Jan.

Comment

Dit voorbeeld toont enkel aan dat de 30D van Canon niet meer bij de top 4 in Japan behoort.
                    Jan.
                    Scherpe maar correcte conclusie.
                    Scherpe maar correcte conclusie.

Comment

Eerlijk gezegd is het voor mij gelijk welk merk nu het meest verkoopt of welk merk het minst verkoopt.
                      Zelfs als Canon morgen geen enkele DSLR meer verkoopt ga ik daarom nog geen Nikon of een ander merk kopen.
                      Mij kan dit ook niet echt schelen alhoewel ik toch 2 eisen heb:
                      1) Ze moeten bijven DSLR's verkopen anders moet ik op de lange duur een switch maken en daar heb ik geen zin in.
                      2) Het liefst moeten ze genoeg winst maken om genoeg geld aan R&D te kunnen spenderen en regelmatig verbeteringen te kunnen uitbrengen.

Maar dat doet hier niet terzaken. Mijn reply ging immers niet over wie het meest verkoopt. Maar over de conclusie die je eruit trekt die over een te korte tijdspanne(1 maand) en te enge sample( enkel Japan) gaat om er algemene conclusies uit te trekken. Wie weet he je gelijk wie weet helemaal niet. Ik zou het niet weten.
                      Je vergeet nog te zeggen in de maand december....
                      De conclusie lijkt duidelijk. In deze prijsklasse is 8 MP oud nieuws.
                      Kan zijn, kan ook zijn van niet. Dat valt hier helemaal niet uit op te maken.

Ik denk wel dat je gelijk hebt hoor mensen willen nu meer MP. Eigenlijk spijtig want als de hogere iso je ook interesseren is er nog steeds geen enkele 10MP die aan die 8 MP kan tippen. Maar dat zal wel opgelost worden.

Comment

Working...
                      X