Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw toestel voor dochter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuw toestel voor dochter

Hallo,

Ik wou mijn dochter een digitaal fototoestel kopen. Voor haar stage in de kleuterklas moet ze veel foto's nemen van de activiteiten van de kleuters.
    Zowel binnen als buiten.
    Nu heb ik ooit een Fuji Finepix gekregen van iemand die op reis geweest was naar Tenerife maar dat toestel heeft geen optische zoom en de batterij was steeds leeg.
    Ik heb nog wel een memorycard (achteraf hier bijgekocht) die bij dat toestel past.
    Welk toestel raden jullie mij aan? Kan ik die memorycard nog voor andere merken gebruiken? Liever een toestel met optische zoom en waarbij de batterij niet zo snel moet opgeladen worden.
    Richtprijs: 250 euro.

Re: nieuw toestel voor dochter

al eens gedacht aan een canon ixus? makkelijk mee te nemen, goede body en mooie fotokwaliteit. aanrader
    Vinny
    Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

Comment

Ik zou zeggen gebruik eens nieuwe oplaadbare batterijen (als ik mij niet vergis zijn dat toch AA'tjes ) Fuji Finepix. Dat toestel levert als je geen al te hoge kwaliteit vraagt en niet te extreem inzoomd toch ook behoorlijke beelden.
      Maar als je toch een aankoop overweegt met een budget van 250€ vind je toch wel een heel gamma toestellen die beter presteren. De nieuwe toestellen hebben een lager energieverbruik (de batterij gaat langer mee), deze hebben een ingebouwde optische zoom en leveren een hogere kwaliteit van foto's.
      Waar op letten:
      1 eventueel de mogelijkheid om oplaadbare AA batterijen te gebruiken (deze zijn heel veel in gebruik en de kans dat je zonder stroom valt is klein) en koop eventueel een 2e set.
      2 Als je die memorycard (ik vermoed XD) nog wil blijven gebruiken kies dan terug een toestel van fuji (er zijn niet veel andere merken die dit type gebruiken). Maar laat dit niet je keuze bepalen, geheugen is tegenwoordig niet zo duur en bij aankoop van een toestel is meestal een voldoende grote kaart inbegrepen.
      3 Een toestel van 6Mpix levert beelden die probleemloos op formaat A4 afgedrukt kunnen worden.
      4 Let op het bereik van de optische zoom, digitale zoom levert enkel slechtere beelden.
      5 Koop in een fotovakwinkel, je krijgt er normaal een degelijke uitleg en ook na aankoop kan je daar altijd terecht met vragen. Een auto koop je ook niet bij de bakker he.
      Last edited by photogRAF; 7 februari 2007, 11:14.
      Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Heb zelf al een paar jaar een Canon Ixus v3 (werkt nog met compact flash kaartjes) en bevalt zeer goed. Tegenwoordig heeft Canon met zijn Ixus nog plattere en mooiere toestellen. Accu gaat nog steeds lang mee dus ik zou de volgende keer weer een Ixus nemen.
        Groetjes, Damiaan.
        Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

Canon Digital Ixus 60

245 eurokes

Zeer goede webshop/service heb er zelf ook al veel gekocht. Aanrader!!
          Vinny
          Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

Comment

Fujifilm F20 F30 of F31
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

mijn vriendin schiet ook met een ixus heerlijke toestelltje
              Flickr

Comment

Voor mijn reflex had (heb) ik een Casio Exilim Z500.

Samen met een geheugenkaartje van 1gigabyte en een volgeladen Lithium ion batterij (ingebouwde battery)
                Kan ik meer dan 300 foto's nemen op hoogste kwaliteit en de meeste met filts!
                (5 megapixels JPEG).
                Dus hier kan je normaalgezien de hele dag mee foto's nemen, zonder dat de battery op is.
                Een 10megapixel compactje gaat niet direct betere foto's geven. Dus 5mpix of iets meer zal goed zijn.
                Deze casio's zijn compact hebben 3x zoom en een groot scherm, en een battery die lang meegaat.
                Andere merken, zoals Nikon, Canon, Pentax...
                hebben ook goede cameratjes, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik zou eerder een camera kopen met een ingebouwde LI-on battery, omdat deze kleiner zijn en langer meegaan.

Mischien enkele interersante links over de cameratjes die je zoekt:

Last edited by BeAware; 8 februari 2007, 20:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Fujifilm F20 F30 of F31
                  Je neemt me de woorden uit de mond !
                  PENTAX K100d SUPER !!!!!
                  Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
                  En een dapper standaard-kitlensje

Comment

Working...
                  X