Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

problemen met olympus toestellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• problemen met olympus toestellen

M'n toestel C750 UZ, 3 jaar oud, heeft als probleem dat, bij een batterij wissel, een deel van de instellingen en de datum gereset worden sinds kort. Een kameraad heeft hetzelfde probleem met net hetzelfde toestel en ik heb weet van nog iemand op het forum. Olympus denkt dat dit het intern batterijtje is en vraagt 160 eur herstellingskosten zo maar even. Ik zou graag vernemen of er nog olympus eigenaars met dit probleem te kampen hebben, met een C750 of een andere, teneinde Olympus met de feiten te confronteren.

Als iemand een remedie kent hoor ik dat ook graag ; ik had ergens gehoord van 24 uur de batterij eruit laten maar dat is een fabel.

dank bij voorbaat.

Re: problemen met olympus toestellen

Hebben ze dat intern batterijtje dan zo ver weggestopt dat je het zelf niet kan vervangen?

160 euro is wel héél veel geld om een batterijtje te vervangen .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

'k heb op het forum ook deze topic gevonden (zie lager) ; maar alle reacties blijven welkom

Comment

Ik heb datzelfde toestel van ongeveer dezelfde leeftijd. De tijd/datum is ie enkel kwijt na een tijdje zonder batterijen te zitten. Dat tijdje is bij mij wel ruim voldoende om er een nieuw setje batterijen in te steken.

Het is me nog niet opgevallen dat hij ook 'andere belangrijke instellingen' vergeet, maar dat komt misschien omdat ik die instellingen helemaal niet gebruik.

Dus ja, hier werkt alles nog normaal zoals op de dag van aankoop. 160 euro is wel enorm veel voor een nieuw batterijtje of condensatortje. (Heb je daarvoor al geen nieuw soortgelijk toestel, mét gloednieuw werkend batterijtje?)
        blog

Comment

Working...
        X