Ziehier het eerste berichtje van een complete fotografie-nerd. Mijn expertise van fotografie beperkt zich tot plaatjes schieten van tantes en zatte nonkels op familiefeestjes. Maar ik wil eindelijk meer en heb me dan ook een Canon EOS 400D aangeschaft met een EF-S 18-55mm objectief samen met nog een Sigma DG 28-300mm Macro objectief. Volgens "kenners" kan ik hier als beginneling wel mee aan de slag.
Nu ik kom tot de essentie: Ik lees hier overal over diafragma, witbalans, sluitertijden enz... Ondertussen weet ik wel wat alles wil zeggen maar ik krijg deze instelling blijkbaar nooit allemaal manueel ingesteld wanneer ik de camera in "M" zet. Zo kan ik bijvoorbeeld wel de ISO waarden aanpassen, en het diafragma, maar niet de witbalans.
Weet iemand hoe ik dit moet doen, of blijf ik best met mij camera plaatjes schieten in "auto" mode?
Alvast bedankt.
Nu ik kom tot de essentie: Ik lees hier overal over diafragma, witbalans, sluitertijden enz... Ondertussen weet ik wel wat alles wil zeggen maar ik krijg deze instelling blijkbaar nooit allemaal manueel ingesteld wanneer ik de camera in "M" zet. Zo kan ik bijvoorbeeld wel de ISO waarden aanpassen, en het diafragma, maar niet de witbalans.
Weet iemand hoe ik dit moet doen, of blijf ik best met mij camera plaatjes schieten in "auto" mode?
Alvast bedankt.
Comment