Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax K10 - Samsung GX10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pentax K10 - Samsung GX10

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
    Samsung heeft gewoon de naam Schneider Kreuznach opgekocht, nt zoals Sony dat gedaan heeft met Carl Zeiss
    Dat is dus grove foute informatie.
    De merknaam Schneider Kreuznach is eigendom van Jos. Schneider Optische Werke GmbH, net zoals de merknamen B&W (jawel, B&W), Pentacon en Practica.
    Jos. Schneider is actief in hoogwaardige objectieven, in filters, in brillenglazen en in servohydrauliek.
    Samsung heeft gewoon een licentie gekocht van Jos. Schneider, net zoals Sony een licentie gekocht heeft van Carl Zeiss.
    Last edited by pol parasol; 8 februari 2007, 15:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
      en Panasonic heeft Leica helemaal gekocht, gewoon om de naam Leica op hun lenzen te krijgen...
      Ik had niet alles gelezen maar wat ik hier toch allemaal lees zeg !!!!
      Hoe is het mogelijk?????
      Gelieve aub uw bronnen te verifieren.
      Was je journalist en dit een krant had je waarschijnlijk een proces vanwege Leica aan je broek.

Comment

Ok Pol,

als ik zeg dat Samsung Rollei heeft opgekocht om de rechten van de naam 'Schneider Kreuznach' te verkrijgen, is 't dan in orde voor jou?
        En ook als ik zeg dat Sony de rechten op de naam 'Carl Zeiss' heeft gekocht (eigenlijk gewoon een licensie heeft gekocht om de naam te mogen gebruiken), komt dat dan in de buurt (een beetje? Please? ) van de waarheid?
        En als ik zeg dat Leica nog enkel bestaat onder de genade van Matsu****a (moederholding van Panasonic) die er ettelijke miljoenen dollar in gepompd hebben, is het dan goed?

Wist niet dat dit een krant was, maar ik geef toe, ik heb nogal 'diagonaal' geschreven...
        http://www.digifotofreak.nl

Comment

Hoi marc,

Wat inderdaad is terug te vinden dat er in licentie (maar dat had ik al geschreven) de lenzen en of glas, gemaakt mogen worden. Maar dit is duidelijk iets anders dan dat het bedrijf is opgekocht!

Voor mij is in licentie iets mogen maken het volgende: voor een afgesproken periode onder bepaalde voorwaarden en onder bepaalde kwaliteitsnormen, in dit geval een lens fabriceren met de vermelding van het merknaam van de recht hebbende. Hier wordt flink voor betaald.

mvgr Walter
          ~ Canon + weinig glaswerk

WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

Comment

Geloof dat we een beetje naast elkaar aan het praten zijn, en dat we hier serieus off topic aan het gaan zijn...

In andere woorden en simpeler gesteld: A (Samsung in dit geval) kan zelf geen lenzen maken (omdat ze die know how niet in huis hebben) dus gaan ze naar B (Pentax met name) waar ze de lens laten maken en gaan ze naar C (Schneider) om te vragen of ze er naamplaatje mogen op plakken.

Zo gaat het al jaren. Dus: van Schneider hebben die Schneider Kreuznachs niks gezien...

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is...
            http://www.digifotofreak.nl

Comment

Nee je maakt het zelf erg onduidelijk. En ik snap niks van je uitleg!

Is Schneider nu geen Schneider Kreuznachs ? Vreemd want de lens die samsung erop heeft zitten is een Schneider Kreuznachs .

De reacties werden ook niet gegeven omdat je vertelde dat het in Licencie werd afgenomen maar eerder dat je stellig stelde dat de grote namen zoals Sony, Samsung etc Leica, Schneider Kreuznachs en Carl Zeiss hadden opgekocht om de naam te kunnen gebruiken. En dat Schneider een naam was en geen bedrijf.

En daar zat hem nu juist het verschil. Dat is (zonder overtuigend bewijs nog steeds) niet zo . Als je bedoeld dat er onder licentie word geproduceerd lees dan nog eens mijn eerste reactie aan jouw waarin ik dit dus al aangaf.

Maar ik laat het erbij we zullen elkaar inderdaad niet begrijpen.

mvgr Walter
              ~ Canon + weinig glaswerk

WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

Comment

Als ik hier gedwongen word off-topic te gaan is dat om pertinente onwaarheden aan te vechten.
                De laatste uit de lucht gegrepen bewering die ik hier spijtig genoeg moet aan de kaak stellen is de bewering dat Samsung Rollei gekocht heeft om de naam Schneider-Kreuznach op Samsung-lenzen gemaakt door Pentax te mogen zetten.
                Jongens toch... Het is niet omdat je in de verte de klok gehoord hebt dat je de klepel weet hangen.
                Last edited by pol parasol; 9 februari 2007, 09:31. Reden: tikfoutje

Comment

Leuk deze reacties, net een tv met de naam van de één en de spullen van de ander erin of net een elektrische fiets een sparta of een batuvus. Allebei hetzelfde. Maar er zijn altijd wel een paar dingetjes anders aan. Het merkplaatje en mischien nog meer.

Comment

Och... Pak gewoon de SKs vast die Samsung aanbiedt en neem ook de Pentax DA versies vast en kijk... Op details op de behuizing na zal je geen enkel verschil merken. De Pentaxen waren er reeds heel wat langer, en zijn bovendien 100% gebaseerd op eerdere concepten die al bij de DA16-45/4 werden geintroduceerd... Kijk naar alle objectieven die Samsung aankondigde en je zal zien dat dat lijstje identiek is aan objectieven die op één na reeds door Pentax worden verkocht. Enige uitzondering is de aangekondigde 35mm, waarvan het niet duidelijk is of het een herwerkte Pentax FA35/2 is of dezelfde als de op de Pentax roadmap aangekondigde DA35/?.

Samsung doet gewoon voor alles alsof het eigen technologie is terwijl 't eigelijk gewoon Pentax met een andere stempel is. Op mogelijk enkele electronische componenten na, zijn alle DSLRs tot nu 100% ontwerpen van Pentax, vermits de samenwerking pas gestart is nadat de producten die momenteel op de markt zijn reeds een heel eind in het ontwikkelproces zaten, zo ver dat Samsung er niets meer in de pap kon brokken...

Gewoon boerenlogica... Zegt natuurlijk niets over wat komen zal...

wim
                    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

't Is nochtans niet al te moeilijk om wat info te vinden die je een en ander zou moeten vertellen ..

http://en.wikipedia.org/wiki/Schneider_Kreuznach
                      http://www.schneiderkreuznach.com/
                      http://www.schneider-kreuznach.com/kodak.htm
                      http://www.schneideroptics.com/

enz .. enz ..
                      FWIW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ToXiQ Bekijk bericht
                        Schneider-Kreuznach [...] is een lens fabriek die oa voor Samsung lenzen maakt maar ook voor vele andere merken.
                        Vergelijk de Pentax 12-24mm:

Gudang138 merupakan salah satu situs slot jp gacor dengan kesempatan menang mudah untuk mendapatkan maxwin x500 yang telah dipercaya dalam beberapa tahun terakhir ini jika bermain di Gudang138.

"Baugleich zum Samsung D-Xenon 4/12-24mm ED AL [IF]"

eens met de Samsung Schneider Kreuznach D-Xenon 12-24mm:

Gudang138 merupakan salah satu situs slot jp gacor dengan kesempatan menang mudah untuk mendapatkan maxwin x500 yang telah dipercaya dalam beberapa tahun terakhir ini jika bermain di Gudang138.

"baugleich zum Pentax smc DA 12-24mm/4 ED AL [IF]"

Of dacht je dat Pentax ook alle objectieven door Schneider Kreuznach laat maken?

Comment

As for its Schneider-Kreuznach label, Samsung purchased the right to use it, after Schneider had ostensibly tested both these lenses to ensure they met certain optical requirements. According to insiders, however, Schneider wasn't involved in the design or production of the lenses on which both the D-Xenons are based -- making them Schneiders, for all practical purposes, in name only.

Comment

Working...
                          X