Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 batterij - capaciteit ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D200 batterij - capaciteit ?

Ik neem de tijd voor het maken van een foto, net zoals in de tijd dat ik analoog werkte, kwaliteit staat bij mij voorop. Een volle batterij krijg ik dus op een dag nooit leeg.
    Misschien dat jullie allemaal van die kermisfotografen zijn die hun kamera continu door laten ratelen. Ik begrijp dit draadje dus niet.

Comment

Hoi,

Vandaag een kleine 500 pics geschoten bij het vrij rijden op Zolder.
      Accu in grip is nog op 22% vlgs kamera. Dus een kleine 1200 met 2 volgeladen accu's in de MB-D200 zou mogelijk moeten zijn.

Grtz

Bryan
      Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        Ik neem de tijd voor het maken van een foto, net zoals in de tijd dat ik analoog werkte, kwaliteit staat bij mij voorop. Een volle batterij krijg ik dus op een dag nooit leeg.
        Misschien dat jullie allemaal van die kermisfotografen zijn die hun kamera continu door laten ratelen. Ik begrijp dit draadje dus niet.
        De vraag is nochtans heel simpel, hoeveel foto's kan je met een batterij maken. .Er wordt niet gevraagd op hoeveel tijd dat je de batterij plat schiet

Ik kom in normale omstandigheden (wat foto's tijdens een wandeling) ook met een batterij toe.

Maar als ik veel in burst-mode ga schieten zoals vliegtuigen of vogels in vlucht, panning van auto's,... dan kom ik er niet mee toe. Als je dat kermisfotografie noemt, tja
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          Misschien dat jullie allemaal van die kermisfotografen zijn die hun kamera continu door laten ratelen.

Ik ken wel natuur- sport- studio- portret- landschap- en zelfs 'gewone' fotografen.
          Maar kermisfotografen? nog nooit van gehoord,-)

Wat 'trekken' die dan?

mvg,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
            De vraag is nochtans heel simpel, hoeveel foto's kan je met een batterij maken. .Er wordt niet gevraagd op hoeveel tijd dat je de batterij plat schiet
            Daar is geen antwoord op, gaat van 200 (worst case) -1200(lijkt me utopisch) per acculading.

Comment

Allez Roland, heb jij op de kermis nog nooit een fotograaf voor je neus gekregen die maar al te graag een kiekje van je maakt, waarvan je dan een bonnetje krijgt om een veel te dure en meestal lelijke foto gaan af te halen bij de plaatselijke krantenwinkel
              Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EVA Bekijk bericht
                Allez Roland, heb jij op de kermis nog nooit een fotograaf voor je neus gekregen die maar al te graag een kiekje van je maakt, waarvan je dan een bonnetje krijgt om een veel te dure en meestal lelijke foto gaan af te halen bij de plaatselijke krantenwinkel

Ja Eric, wie denkt daar nu aan?

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                  De vraag is niet heel simpel. Er zijn gewoon teveel varianten waar je rekening moet mee houden zoals:
                  - gebruik van LCD of niet
                  - flitsen of niet
                  - koud of warm weer
                  - onafgebroken foto's nemen of in een tijdsbestek van bvb 1 week
                  - gebruik VR-lenzen

Volgens mijn ervaringen schommelt het aantal beelden per batterij tussen de 150 en de 600+ beelden.
                  Het maximum van 600+ is te halen: zonder VR, geen geflits, geen LCD, warm weer, gebruik in 1 dag.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

zo'n 300 tot 500 per batterijlading
                    inderdaad prachtig groot scherm, inderdaad goeie motor om de AF van de 80-400 aan te drijven, zo nu en dan inwendige flash, dat zuipt energie allemaal
                    ik heb dus altijd 3 geladen batterijen bij
                    en ja, ik slaag er regelmatig in mijn 4GB kaart op 1 dag vol te schieten met 892 foto's, dus ik zal dan wel een kermisfotograaf zijn zeker, en ik heb dus een reservekaartje van 2Gb bij

erik
                    erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                      en ja, ik slaag er regelmatig in mijn 4GB kaart op 1 dag vol te schieten met 892 foto's, dus ik zal dan wel een kermisfotograaf zijn zeker, en ik heb dus een reservekaartje van 2Gb bij

erik

892 op 4GB , dat zal dan wel in jpeg zijn zekers
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

Comment

Regelmatig 892 foto's op 1 dag? En bekijk jij die beelden ook allemaal?
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                          Regelmatig 892 foto's op 1 dag? En bekijk jij die beelden ook allemaal?
                          Hopen maar dat hij er niet zijn vrienden en bekenden mee lastig valt.
                          Als hij op een dag 8 uur lang foto's maakt dan heeft hij 30 seconden de tijd voor elke foto. Hij kan dus beter een videocamera gebruiken daarmee schiet je 750 beelden in dertig seconden.

Comment

ja 't is in jpeg (normal, geoptimaliseerd voor quality), dus op mijn kaart van 4GB krijg ik er minstens 892
                            ja als ik op een vrije dag vogeltjes schiet (met de camera) dan gaan er rap enkele honderden door
                            ja ik bekijk ze en kieper er dus meteen een hele hoop in de vuilbak
                            ja ik val er familie en vrienden mee lastig maar dan enkel met wat ik geslaagd vind (en dat is een heel kleine deelverzameling van de oorspronkelijke verzameling)

erik
                            erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Working...
                            X