Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 batterij - capaciteit ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D200 batterij - capaciteit ?

Ik dacht dat het aantal foto's dat je kan nemen met een D200 met één batterij relatief beperkt is; het hangt natuurlijk af van een aantal factoren (flitsen of niet, VR-lens of niet, enz ..), maar op de "steve's digicams" lees ik dit:

"Running out of power on the D200 is harder than ever, since in addition to its remarkable capacity of up to 1800 shots per charge, the D200 also features an intelligent power management Fuel Gauge feature that constantly monitors the battery’s precise remaining power in 1% increments. It also displays the total number of shots taken on each charge as well as overall life of the battery, so photographers can easily tell when to replace a battery. "

tot 1800 foto's per lading ? Klopt daar iets van, of schrijven ze daar één of ander foldertje over ?

mvg,
    Stefan.

Re: D200 batterij - capaciteit ?

Dat staat zo in de folder en als je dan gaat kijken hoe dat getest wordt, dan komt overeen met de methodes die autofabrikanten gebruiken voor verbruikstests: onmogelijk te halen in normaal gebruik.

Maar je komt heel ver. In het begin had ik grote problemen met het aantal foto's, maar na een reparatie(elek in de camera) laad ik de accu's maar één keer per 2 weken op of zo.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

'k denk dat ik max. 600 foto's kan halen met één batterijlading

maar dan bekijk ik ondertussen ook regelmatig op mijn schermpje de resultaten en zit met instellingen te prutsen: als je met één stand je camera door laat ratelen en 't schermpje ook nog uitzet, gewoon om lukraak te kijken hoeveel je kan halen, dan kom je misschien wel 'n stuk hoger uit, maar dat heeft niets met normaal gebruik in de praktijk te maken

Comment

Ik kan 350 -400 foto's halen als ik in AF-S mode schiet met preview op de lcd. In burst mode (AF-C) haal ik meer dan 600.

Ik verdenk de grote LCD als boosdoener want de batterij gaat in de D70 ook langer mee

Hou er rekening mee dat VR-lenzen en Tele AF lenzen (zoals de 80-400) je batterij ook vlugger leeg zuigen. 1800 is gewoon marketing Blabla
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Als ik het zo lees, dan is die MD-D200 batterijhouder de moeite waard ? Of wordt het geheel daardoor wat lomp (ik heb nog niet geprobeerd bij een handelaar) ?

Stefan.

Comment

voor mij gaat dat te zwaar/lomp zijn, zo'n kollosaal ding aan mijn D200, 'k heb nog steeds last van mijn rechterhand na gebroken te zijn geweest dus 'k heb al meer dan genoeg te handelen met 't huidige formaat

bovendien heb ik altijd 'n reserve batterij op zak en dat is snel genoeg gewisseld

Comment

Met de accupack erop lazert de camera met heel veel lenzen met een nare tik voorover, als je die neerzet.
              Met AA accu's heeft de camera geen idee meer hoe het met de accu is. Helaas bedien ik ook als er een verticale ontspanknop aanwezig is nog steeds meestal door vele jaren gewenning de normale knop.
              Wisselen van accu is zo gebeurd. Ik heb de indruk dat bij slim gebruik de accu tussen de 400 en 900 opnames maakt, daarvoor moesten we vroeger 10-25 rolletjes kopen (en wisselen, wegbrengen of ontwikkelen), dus er zijn wat mij betreft betere tijdsbestedingen dan over de op zich heel goede en-el3e gaan discussieren.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
                Als ik het zo lees, dan is die MD-D200 batterijhouder de moeite waard ? Of wordt het geheel daardoor wat lomp (ik heb nog niet geprobeerd bij een handelaar) ?

Stefan.
                Het is maar wat je gewend bent.
                Bij mijn analoog camera's had ik ook al een batterij houder.
                Ik heb het nu eerst zonder geprobeerd maar na een paar weken heb ik toch maar snel de MB-D200 gekocht.
                Voor mijn gevoel ligt de camera met de batterijhouder beter in de hand.
                Ik weet zeker dat, als je er eenmaal aan gewend bent, je er niet meer zonder kan.
                mvgr
                antoine200

Comment

Ik heb 25jaar analoge camera's zonder batterypack gehad, zo zie je maar wat gewenning met je doet
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    Met de accupack erop lazert de camera met heel veel lenzen met een nare tik voorover, als je die neerzet.
                    Met AA accu's heeft de camera geen idee meer hoe het met de accu is. Helaas bedien ik ook als er een verticale ontspanknop aanwezig is nog steeds meestal door vele jaren gewenning de normale knop.
                    Wisselen van accu is zo gebeurd. Ik heb de indruk dat bij slim gebruik de accu tussen de 400 en 900 opnames maakt, daarvoor moesten we vroeger 10-25 rolletjes kopen (en wisselen, wegbrengen of ontwikkelen), dus er zijn wat mij betreft betere tijdsbestedingen dan over de op zich heel goede en-el3e gaan discussieren.
                    Dit is ook mijn mening... Bij een test vond ik het eveneens onnatuurlijk om met die dedicated portrait-ontspanknop te werken. Waarschijnlijk omdat ik minder dan 1% in portrait schiet?... Voor de extra batterijcapaciteit ga ik de MD-D200 dus zeker niet kopen...

Bestaat bovendien niet het gevaar dat de instelwieltjes en de ontspanknop op de MD-D200 per ongeluk worden bediend bij het gewoon landscape fotograferen of kan je deze uitzetten?

Comment

Ik zie dat hier iedere keer gesproken wordt van MD-D200.
                      De juiste benaming is MB-D200
                      Het is maar een detail.
                      mvgr
                      antoine200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                        Dit is ook mijn mening... Bij een test vond ik het eveneens onnatuurlijk om met die dedicated portrait-ontspanknop te werken. Waarschijnlijk omdat ik minder dan 1% in portrait schiet?... Voor de extra batterijcapaciteit ga ik de MD-D200 dus zeker niet kopen...

Bestaat bovendien niet het gevaar dat de instelwieltjes en de ontspanknop op de MD-D200 per ongeluk worden bediend bij het gewoon landscape fotograferen of kan je deze uitzetten?
                        Die kan je gewoon uitzetten.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Zie ook ...

Sinds kort heb ik buiten mijn D70S ook een D200 in gebruik mogen nemen. Wat mij betreft een fantastisch toestel met uitzondering van de batterij Na enkele dagen testen, toestel leren, fotograferen valt het me op dat de batterij zeer snel buiten adem is. Daar waar ik met de D70s toch zeker een 600 shots kan nemen of een volle

Groeten,
                          Peter

Comment

1800 fotos met een d200 ??? hahahahahaha

Ik had voor de d200 een d80, en alhoewel die ook een 2.5inch scherm had, met dezelfde lenzen werkte, kan ik gerust stellen dat de levensduur van de d200 de helft is van de d80. De d80 haalt echt tussen de 500 en 1000 opnames, de d200 haalt eerder tussen max 500 en meestal nog wat minder.
                            Nu is dit natuurlijk niet slecht, maar de prijs van de accus van de d200 is wel redelijk hoog. Toch iets om rekening mee te houden.
                            De grip geeft de mogelijkheid om 2 accus te plaatsen, dus verdubbeling levensduur. Maar of het zoveel werk is om dat accuutje te veranderen?
                            De aanschaf van een grip lijkt me overdreven voor deze reden. Wel de betere handling en de extra buttons, dat zijn argumenten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                              voor mij gaat dat te zwaar/lomp zijn, zo'n kollosaal ding aan mijn D200, 'k heb nog steeds last van mijn rechterhand na gebroken te zijn geweest dus 'k heb al meer dan genoeg te handelen met 't huidige formaat

bovendien heb ik altijd 'n reserve batterij op zak en dat is snel genoeg gewisseld

Voor mij heeft dit extra stabiliteit aan het geheel, zeker als je er een grote lens opschroeft, zoals een 70-200 of een 200-400.
                              Onmisbaar volgens mij
                              Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
                              ----------------------------------------------
                              Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

Comment

Working...
                              X