Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera? Canon S3 IS of Fuji S6500

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke camera? Canon S3 IS of Fuji S6500

hey,
    ik ben nieuw op dit forum en heb al direct een lastige vraag.
    Ik bezit momenteel een Sony cyber**** camera.
    zo eentje:

zo ver zo goed, echt pracht foto's zijn ver te zoeken. Nu wil ik dus iets nieuws. Ik fotografeer voornamelijk motoren, quads, auto's etc...
    Ik wil dus scherpe foto's zowel op een redelijke grote zoom als op een close - up foto. Ook zou het leuk zijn dat ik een schepre foto kan maken van een rijdend object.

Mijn budget is 300 à 450 euro. De camera die ik zoek moet uit te breiden zijn met lenzen; close up, zoom, tele lens, fish eye(belangrijkste).

Deze camera's had ik in gedachten:

Canon S3 IS

En

Fujifilm S6500

Welke camera radden jullie mij aan van hierboven? Of eventuele camera's die hier niet bij staan. welke camera is op random vlak het beste? Zijn ze beide uit te breiden met (veel) lenzen?

mvg sander.

Re: Welke camera?

Fuji, omdat ik er zelf 1 heb, omdat ze degelijk zijn, omdat ze prijs /kwaliteit top zijn.
    En omdat deze 6500 neigt naar een DSLR qua gebruiksmogelijkheden.
    Ik zeg wel neigt he, want het is en blijft een Bridge.

Hierbij link met mogelijke voorzetlenzen voor de Fuji

Al eens gedacht aan een 2de hands Nikon DSLR met 1 of 2 lensjes?
    Bv een D70 ? Moet te vinden zijn aan 450 Euro.

Het is maar een ID-tje
    PENTAX K100d SUPER !!!!!
    Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
    En een dapper standaard-kitlensje

Comment

Uitbreiden met lenzen? Fish eye? Scherpe foto's van een rijdend object?

Je zoekt dus een DSLR!
      Of toch niet? De camera's die je aanhaalt (Canon s3 en Fuji 5600) zijn zeer goed, daar niet van, maar zijn meer beperkt uitbreidbaar met voorzetlenzen
      Voor bewegende objecten is een DSLR sowieso beter.

Nieuw komt voor je budget +/- in aanmering de Nikon D40 en D50. Misschien beter eens kijken naar het onderdeel 'aangeboden'? Daar vindt je ook interessante aanbiedingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
        Mijn budget is 300 à 450 euro. De camera die ik zoek moet uit te breiden zijn met lenzen; close up, zoom, tele lens, fish eye(belangrijkste).

Deze camera's had ik in gedachten:
        Sander,

Geen enkele van de hierboven beschreven camera's voldoet aan je voorwaarden vrees ik. Verwisselbare lenzen zijn enkel mogelijk bij een digitale reflex camera en niet bij prosumers zoals jij hierboven beschrijft. je zal je budget helaas ook een stuk hoger moeten zetten wil je hieraan voldoen.
        Wanneer je dan toch eventueel bereid zou zijn om meer uit te geven kan je misschien hier eens een kijkje nemen en controleren welke camera aan je eisen voldoet : http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
          Uitbreiden met lenzen? Fish eye? Scherpe foto's van een rijdend object?

Je zoekt dus een DSLR!
          Of toch niet? De camera's die je aanhaalt (Canon s3 en Fuji 5600) zijn zeer goed, daar niet van, maar zijn meer beperkt uitbreidbaar met voorzetlenzen
          Voor bewegende objecten is een DSLR sowieso beter.

Nieuw komt voor je budget +/- in aanmering de Nikon D40 en D50. Misschien beter eens kijken naar het onderdeel 'aangeboden'? Daar vindt je ook interessante aanbiedingen.
          Wel ff LEZEN wat er staat he.....:

- 6500 en niet 5600
          - Raynox link gaat niet enkel over "Wide-angle"

Maar soit, een DSLR is hier idd. de enige juiste camera met een goede lens erbij, en dan is 450 Euro krapjes he
          PENTAX K100d SUPER !!!!!

Comment

Iets boven je budget maar toch al redelijk compleet: http://forum.belgiumdigital.com/show...post1270638den deze

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
              Iets boven je budget maar toch al redelijk compleet: http://forum.belgiumdigital.com/show...post1270638den deze
              Ja mooi, maar zomaar even 200 Euro boven het budget
              PENTAX K100d SUPER !!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomaso Bekijk bericht
                Ja mooi, maar zomaar even 200 Euro boven het budget
                Als je je budget echt niet hoger stelt kom je er niet . . . simpel, niks aan te doen . . . 450€ is wel ERG krap . . . zelfs 2de hands . . . nieuw kan je helemaal vergeten . . . helaas maar waar
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

6500 of 5600.
                  Tomaso, jij hebt je nooit mistypt zeker? Of te zeer verblind door je Fuji voorkeur?

Je opmerking over Raynox begrijp ik niet?
                  Die fisheye en andere lenzen zijn een vereiste van TS.

En die 200 euro? Welkom in real life!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Als je je budget echt niet hoger stelt kom je er niet . . . simpel, niks aan te doen . . . 450€ is wel ERG krap . . . zelfs 2de hands . . . nieuw kan je helemaal vergeten . . . helaas maar waar
                    Inderdaad, misschien beter nog wat centjes sparen, Sander, of hard speuren naar een goede 2dehands Nikon dslr

Fuji-lover
                    Tomaso (die zich NOOIT mistybt)
                    PENTAX K100d SUPER !!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomaso Bekijk bericht
                      Inderdaad, misschien beter nog wat centjes sparen, Sander, of hard speuren naar een goede 2dehands Nikon dslr

Fuji-lover
                      Tomaso (die zich NOOIT mistybt)
                      hehehehe, ik ben ook een echte FUJI Fan hoor, in hart en nieren, ik wacht dus met ongeduld op de Fuji S5 Pro ( Wel iets boven jouw budget vrees ik )

Comment

Mijn budget bedraagt eigenlijk bijna het dubbel van wat ik eerder vernoemde.
                        Maar het willen en het kunnen zit het probleem, aangezien ik ook nog andere kosten ga hebben. 650 euro zou nog net kunnen, maar dan ook als MAX.
                        en ik koop liever iets nieuws en niet 2de hands.

Comment

Mijn budget bedraagt eigenlijk bijna het dubbel van wat ik eerder vernoemde.
                          Maar het willen en het kunnen zit het probleem, aangezien ik ook nog andere kosten ga hebben. 650 euro zou nog net kunnen, maar dan ook als MAX.
                          en ik koop liever iets nieuws en niet 2de hands.
                          Al iets beter, maar toch zal je je dan moeten beperken tot één lens . . .

Comment

Let wel op; 650 euro voor de camera dan. lenzen niet inbegrepen.
                            anders zou het gek worden.

ik zag net dit:

Comment

Let wel op; 650 euro voor de camera dan. lenzen niet inbegrepen.
                              anders zou het gek worden.

ik zag net dit:
                              http://www.digicamshop.be/product/35...5mm-zwart.html
                              Inderdaad, dit is een mogelijkheid, vergeet alleen niet dat deze camera enkel werkt met lenzen die een ingebouwde scherpstelmotor hebben ( AF-S lenzen ), met andere lenzen zal je manueel moeten scherpstellen. De lens die er wordt bijgeleverd is een standaardlens en prima om te beginnen. Voorlopig nog geen macro of tele met deze lens, dat moet je wel begrijpen.

Comment

Working...
                              X