Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DE NIEUWE trend PENTAX voor beginners ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: DE NIEUWE trend PENTAX voor beginners ?

Meer info mbt de Tamron 18-250 kan je hier vinden:

Bij fotokonijnenberg.nl kan de lens vinden voor 449 Euro. Mits wat zoekwerk op het net (ebay bvb) kan je misschien nog beterkoop deze lens te pakken krijgen.
    Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Ik wil ook dslr aanschaffen, ik zat te denken aan nikon d40 maar de pentax lijkt me ook wel wat, alleen heb geen foto's gezien die er mee genomen zijn. Iemand een link, voor de prijs hoef ik het niet te laten, maar er zijn echt maar een paar zoom lenzen beschikbaar op de d40 en die zijn echt verschrikkelijk duur...

Comment

foto's kan je altijd op www.dpreview.com vinden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
          Je bent beter af met de beelden die op het dpreview.com Pentax SLR Talk forum worden gepost. Phil Askey (eigenaar van dpreview en auteur van de samples) neemt enkel shots met de default modes, en die laten niet echt zien waar de K10D toe in staat is.

Veel plezier!!

Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Ik ben vandaag op stap geweest om een camera te kopen,
            en had in mijn achterhoofd de K100D en de K10D,
            eerst de mediamarkt in oostaker,wel de 100 maar niet de 10, de verkoopster vertelt mij dat ze deze kan bestellen,en dat wel effe kan duren ,ik besluit mijn beslissing uit te stellen en bel naar een vriend die in de mediamarkt van Oostende is, ik krijg daar de verantwoordelijke aan de lijn en die zegt dat de K10 ,voorlopig niet meer te krijgen is,en dat dit zo zal zijn voor de volgende 3 maand, dus ik bedank voor de eerlijke uitleg en ben nu natuurlijk pist op de verkoopster die me bijna één liet bestelen,wetende dat ik de eerste 3 maand er geen ging hebben,ik ben toen naar Gent naar een andere winkel gegaan,art en craft,een behulpzame verkoper staat me daar te woord ,maar ze kunnen me geen pentax laten zien ,wegens niet in hun asortiment,maar de verantwoordelijke van de winkel weet me wel te vertellen dat de K10D niet meer zal geproduceerd worden ??maar ik mischien beter zou kijken voor een ander merk zoals b.v. de sony,want dat die de modernste techniek in huis heeft en de pentax benaderd,,na effe de sony in men handen hand te hebben gehad ben ik weg gegaan, dus naar de volgende winkel op Sint amandsberg,
            action shop cornelis,, tuurlijk gesloten!!, ale ik weer weg en al danig op mijn zenuwen, , dus richting naar huis ,,in Eeklo in de photohal en ja hoor ook géén K10D,, dus op weg naar de volgende winkel ,,Van den Borre,, en neen er is geen pentax ,de k100D is wel te verkrijgen in het hoofddepot te Brussel , levertijd 2 dagen ,maar de K10D zal voorlopig niet meer binnen komen !!

- wat ik nu wilde weten is wat is er nu aan de hand met die 10D?? niet dat ik die perse wil kopen maar had toch graag de 2 toestellen in men hand gehad voor ik mijn beslissing neem,de K100D heb ik effe in oostakker in mijn polen gehad het is klein,maar alles zit precies zo ,dat je gelijk weet waar alle knopjes zitten en met de kitlens focust hij véééééééél sneller dan mijn eos 300D(heb ik gisteren verkocht)maar weet nu niet of ik nu toch niet beter die K100D koop ofwel een eos 400D zoals een van die verkopers me aanraade,die volgens hem veel beter is dan de eos 300D.
            -wat een dillema is die K10D nu echt zo veel beter dan de K100D?
            -de continues drive van K10Dgeeft aan :3.0fps,unlimited jpeg,9raw,,de drive van K100D: 2.8 fps.ups to 5 images.
            -zou die van de K100D voldoende zijn voor vogels of sport?
            -de kitlens geven ze er bij ,maar zou liever de tamron 28-70 er bij hebben of de 18-200mm van sigma om mee te nemen op reis ,maar ook die vind ik nergens niet.ik weet dus niet meer wat gekocht

weten julie soms raad?

Dank u Des.

Comment

Die verkopers kletsen meestal maar wat uit hun nek omdat ze niet willen toegeven dat ze het ook niet weten. Bel morgen gewoon eens effe naar De Beukelaer in Aartselaar en vraag hoe het zit: 03/870 59 00. Dat zijn heel vriendelijke mensen daar.
              En het zou me niet verwonderen dat je op een K10 iets langer moet wachten dan op een K100 of 110, je krijgt immers héél véél camera voor weinig geld, dus ik denk dat de vraag relatief groot is.
              Last edited by pol parasol; 12 februari 2007, 20:56. Reden: opgelet, m'n eerste telefoonnr was fout !!!

Comment

Je kan ook naar de pentaxdag van Erik Mansvelders gaan op 3 mrt

Hij heeft ook een goede review geschreven ,

Misschien dat jullie daar nog iets aan hebben.
                Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                Canon eos 7D Mijn site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                  eerst de mediamarkt in oostaker,wel de 100 maar niet de 10, de verkoopster vertelt mij dat ze deze kan bestellen,en dat wel effe kan duren ,ik besluit mijn beslissing uit te stellen en bel naar een vriend die in de mediamarkt van Oostende is, ik krijg daar de verantwoordelijke aan de lijn en die zegt dat de K10 ,voorlopig niet meer te krijgen is,en dat dit zo zal zijn voor de volgende 3 maand, dus ik bedank voor de eerlijke uitleg en ben nu natuurlijk pist op de verkoopster die me bijna één liet bestelen,wetende dat ik de eerste 3 maand er geen ging hebben,ik ben toen naar Gent naar een andere winkel gegaan,art en craft,een behulpzame verkoper staat me daar te woord ,maar ze kunnen me geen pentax laten zien ,wegens niet in hun asortiment,maar de verantwoordelijke van de winkel weet me wel te vertellen dat de K10D niet meer zal geproduceerd worden ?? Zo zie je maar hoe hard je de meeste verkopers kan vertrouwenmaar ik mischien beter zou kijken voor een ander merk zoals b.v. de sony,want dat die de modernste techniek in huis heeft en de pentax benaderd,,na effe de sony in men handen hand te hebben gehad ben ik weg gegaan, dus naar de volgende winkel op Sint amandsberg,
                  action shop cornelis,, tuurlijk gesloten!!, ale ik weer weg en al danig op mijn zenuwen, , dus richting naar huis ,,in Eeklo in de photohal en ja hoor ook géén K10D,, dus op weg naar de volgende winkel ,,Van den Borre,, en neen er is geen pentax ,de k100D is wel te verkrijgen in het hoofddepot te Brussel , levertijd 2 dagen ,maar de K10D zal voorlopig niet meer binnen komen !!

- wat ik nu wilde weten is wat is er nu aan de hand met die 10D?? is een beetje slachtoffer van zijn eigen succes, prijs-kwaliteit-uitrusting is dan ook zeer goed! niet dat ik die perse wil kopen maar had toch graag de 2 toestellen in men hand gehad voor ik mijn beslissing neem,de K100D heb ik effe in oostakker in mijn polen gehad het is klein,maar alles zit precies zo ,dat je gelijk weet waar alle knopjes zitten en met de kitlens focust hij véééééééél sneller dan mijn eos 300D(heb ik gisteren verkocht)maar weet nu niet of ik nu toch niet beter die K100D koop ofwel een eos 400D zoals een van die verkopers me aanraade,die volgens hem veel beter is dan de eos 300D.
                  -wat een dillema is die K10D nu echt zo veel beter dan de K100D? neen, zoveel niet, maar hij heeft een deel meer mogelijkheden (vooral voor de gevorderde onder ons, in hoeverre die nodig zijn bepaalt ieder voor zichzelf. Zelf vind ik de ondersteuning van de snellere en stillere autofocus van de toekomstige lenzen wel interessant.
                  -de continues drive van K10Dgeeft aan :3.0fps,unlimited jpeg,9raw,,de drive van K100D: 2.8 fps.ups to 5 images. Vogels weet ik niet, maar bij sommige sporten is het wat nipt, alhoewel, eens een beetje getraind is dit ook voldoende, moment van afdrukken is meestal belangrijker
                  -de kitlens geven ze er bij ,maar zou liever de tamron 28-70 er bij hebben of de 18-200mm van sigma om mee te nemen op reis ,maar ook die vind ik nergens niet.ik weet dus niet meer wat gekocht
                  Denk er eens aan de kit te nemen met de kitlens en de 50-200, een zeer goed lenske voor zen prijs.
                  weten julie soms raad?

Dank u Des.

En ik zou zeggen, geef niet te snel op. Misschien kan je eens een oproep doen aan de bd'ers uit je buurt, als er iemand bij is met een k10d, dat je deze dan eens kan bekijken??
                  Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                    eerst de mediamarkt in oostaker,wel de 100 maar niet de 10, de verkoopster vertelt mij dat ze deze kan bestellen,en dat wel effe kan duren ,ik besluit mijn beslissing uit te stellen en bel naar een vriend die in de mediamarkt van Oostende is, ik krijg daar de verantwoordelijke aan de lijn en die zegt dat de K10 ,voorlopig niet meer te krijgen is,en dat dit zo zal zijn voor de volgende 3 maand, dus ik bedank voor de eerlijke uitleg en ben nu natuurlijk pist op de verkoopster die me bijna één liet bestelen,wetende dat ik de eerste 3 maand er geen ging hebben,ik ben toen naar Gent naar een andere winkel gegaan,art en craft,een behulpzame verkoper staat me daar te woord ,maar ze kunnen me geen pentax laten zien ,wegens niet in hun asortiment,maar de verantwoordelijke van de winkel weet me wel te vertellen dat de K10D niet meer zal geproduceerd worden ??maar ik mischien beter zou kijken voor een ander merk zoals b.v. de sony,want dat die de modernste techniek in huis heeft en de pentax benaderd,,na effe de sony in men handen hand te hebben gehad ben ik weg gegaan, dus naar de volgende winkel op Sint amandsberg,
                    Ik hoorde dat Pentax vele malen meer bestellingen binnen kreeg dan er in de eerste batch toestellen geproduceerd werden (tot 7x geloof ik). En dat betrof enkel de voorbestellingen!! Ik denk dat Pentax idd een beetje slachtoffer is van het eigen succes. 'k Hoop dat ze het hoofd koel houden en zich niet vergalloperen... Ze hebben een nieuwe productiefaciliteit in werking genomen in Vietnam, maar deze is voorzien op objectiefproductie. Mss kunnen ze ze ook voor de K10D inschakelen? Maar dan leidt de objectief-aanvoer er onder...

- wat ik nu wilde weten is wat is er nu aan de hand met die 10D?? niet dat ik die perse wil kopen maar had toch graag de 2 toestellen in men hand gehad voor ik mijn beslissing neem,de K100D heb ik effe in oostakker in mijn polen gehad het is klein,maar alles zit precies zo ,dat je gelijk weet waar alle knopjes zitten en met de kitlens focust hij véééééééél sneller dan mijn eos 300D(heb ik gisteren verkocht)maar weet nu niet of ik nu toch niet beter die K100D koop ofwel een eos 400D zoals een van die verkopers me aanraade,die volgens hem veel beter is dan de eos 300D.
                    De K100D is inderdaad erg intuïtief. De knopjes op de K10D zitten ongeveer gelijkaardig alleen zijn het er een stuk meer. Focussen doet de K10D nog een stuk sneller dan de K100D. Vooral met de nieuwe DA*-reeks van objectieven zal het verschil aanzienlijk zijn, de SSM in deze objectieven zal immers enkel op de K10D werken, op de K100D zullen ze met de conventionele AF werken.

-wat een dillema is die K10D nu echt zo veel beter dan de K100D?
                    Ga je er betere foto's mee maken? Allicht niet, want da's in 99% van de gevallen de fotograaf, niet het toestel. Zelfs het aanzienlijke verschil in snelheid (op de continuous drive na) maakt niet zo veel verschil. Voor mij zijn het de twee instelwieltjes die het verschil maken. HyperProgram en ISO onder de OK knop. Ook de wireless flash is erg handig voor meer controle over licht op een eenvoudige manier. De grip... ook een plus voor mij.

-de continues drive van K10Dgeeft aan :3.0fps,unlimited jpeg,9raw,,de drive van K100D: 2.8 fps.ups to 5 images.
                    Weinig verschil mss, maar vooral de langere reeksen aan 3fps dankzij de grotere buffer maken dat de K10D sneller is. 5fps vind ik persoonlijk overkill. Hangt van je stijl af veronderstel ik, maar zelfs voor wildlife vond ik 3fps ruim voldoende (op m'n *istDS).

Zeker, allez voor mij toch. 't Was al voldoende voor mij op mijn trage DS dus...

Tja, daar weet ik niet hoe het zit. Ikzelf zou eerder de DA16-45/4 kopen of wachten op de DA*16-50/2.8 in combinatie met de DA*50-135/2.8 voor algemene toepassingen...

weten julie soms raad?

Dank u Des.
                    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Als ik het hele verhaal lees dan heeft pentax niet veel veranderd aan zijn camera.
                      Maar ik weet dat er meer verschil in de camera zit.
                      Dat ding weegt al een stuk zwaarder dan de d100 en als hij zwaarder is, is het geen verschil van twee knopjes.
                      Ik heb hem verleden week in me handen gehad bij de mediamarkt in alkmaar noord-holland
                      En het is een mooie camera.
                      En ja de mooie foto,s moet je zelf maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
                        Als ik het hele verhaal lees dan heeft pentax niet veel veranderd aan zijn camera.
                        Maar ik weet dat er meer verschil in de camera zit.
                        Dat ding weegt al een stuk zwaarder dan de d100 en als hij zwaarder is, is het geen verschil van twee knopjes.
                        Ik heb hem verleden week in me handen gehad bij de mediamarkt in alkmaar noord-holland
                        En het is een mooie camera.
                        En ja de mooie foto,s moet je zelf maken.
                        Waar ik het over had, waren de verschillen die voor mij persoonlijk het belangrijkste zijn. Er zijn honderd-en-één verschillen tss de K10D en de K100D, die kan je voor een deel in gewone spec lists ook achterhalen. De rest zijn vooral details in ergonomie. Dankzij die twee instelwieltjes ipv maar eentje heeft de hele interface van de K10D trouwens een nog toegankelijker karakter gekregen. Ze maken veel meer verschil dan op 't eerste gezicht denkbaar.

Hoe dan ook moet iedereen voor zich beslissen welke verschillen het belangrijkste zijn. Jammer genoeg is een camera een tijdje gebruiken de beste manier om alles te ontdekken en daarvoor heb je zelden genoeg tijd/mogelijkheid bij een aankoop...

Wim

Comment

Ja je moet een camera eigelijk goed kunnen uitproberen.
                          Dat de k10 zwaarder is kan zijn door de roestvrijstalen binnenbody.
                          Maar iemand die deze camera al in bezit heeft kan ook wel iets vertellen wat hem tegenvalt of wat hem heeft doen besluiten om de camera te kopen.
                          Je hoort wel eens; " ja ik heb hem gekocht omdat hij zo lekker pakt".
                          Maar dan vraag ik me af, hoe weet iemand dat nou, dat merk je pas na een tijdje. Een timmermanverhaal is, als ik een andere hamer pak voel ik blind dat het mijn hamer wel of niet is. En dat is het gevoel van iets dat je langer dan een dag in je hand houdt.

Comment

Working...
                          X