Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

minolta dynax 3XI

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• minolta dynax 3XI

Hallootjes allemaal,
    ik ben de vriend van kiki ke
    ik zou haar willen verrassen met een fototoestel voor valentijn
    ze is een amateurfotografe en wil er eventueel haar beroep van maken
    we hebben nu een digitaal toestelletje:samsung digimax,5pixels,3xoptische en 4x digitale zoom,niks speciaals dus..
    nu zou ik haar het volgende toestel willen kopen:
    minolta dynax 3xi+lens 100-300mm+lens 35-70mm
    is dit al een behoorlijk professioneel toestel?
    ik kan dit kopen van een kennis voor 300euro(lenzen erbij)
    graag snel wat raad?
    groetjes
    Jurgen

Re: minolta dynax 3XI

Ik ben niet zo thuis in Minolta camera's, maar is dit geen analoog toestel? En wanneer ik op Marktplaats.nl kijk worden ze al aangeboden voor zo'n 70,- euro (met een Sigma 28-200 lens welliswaar...). Dan lijkt me 300,- wel veel geld voor een analoge camera... (tenzij de lenzen misscien hele dure hoogwaardige lenzen zijn, die ook geschikt zijn voor digitale reflexcamera's?)
    www.indetailfotografie.nl

Comment

De 3xi is een instapreflex, dus absoluut niet zo bijzonder.
      Ik veronderstel dat de 100-300 niet de APO of APO D is, en dat de 35-70 niet de vaste f/4 lens is maar de goedkope kitlens die met de 3xi werd verkocht.

In dat geval, betaal je met €300 er minstens 200 teveel.

Als je er meer van wil maken dan een gewone hobby, kijk dan beter naar een toestel in de 7-, 8- of 9-reeks (bv. Dynax 7, 700si, of 9xi...). Voor een paar honderd euro vind je deze ook, en voor 100 euro vind je er gemakkelijk een paar tweedehandslenzen bij om mee te starten.

Persoonlijk zou ik vandaag echter eerder kiezen voor een tweedehands 5D met kitlens als start. Voor €400 vind je die ook wel af en toe, sommige zelfs nog in garantie.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

bedankt voor uw snelle reacties!
        ja ik ken er zelf heel weinig van,
        mijn vriendin wil er toch haar beroep van maken
        om te beginnen: analoog og digitale spiegelreflex?
        en wat raadt u mij aan rond de 250-300euro

Comment

Ik zou zowiezo voor digitaal gaan (maar ik ben dan zelf nooit met analoog spiegelreflex bezig geweest)

Voor zo'n 300,- ga je denk ik geen tweedehands professionele digitale spiegelreflexcamera vinden. Een tweedehands instap digitale reflex zal misschien wel lukken voor deze prijs. Je zou dan kunnen denken aan een Canon 300D (Rebel), een Nikon D50 of een Pentax Ist Dl ofzo. Zelf heb ik de Ist DL en ben er erg tevreden mee
          Last edited by MarkEL; 14 februari 2007, 10:30. Reden: schrijffout aangepast...

Comment

EOS 300D Kit in originele doos (zilverkleurig)
            Toestel verkeert in zeer goede staat.
            Zeer weinig gebruikssporen, geen stof in body of lens.

Toestel komt in originele doos.
            Alle software, kabels, handleidingen meegeleverd.

Extra batterij meegeleverd.

Lenzen meegeleverd:
            Canon kitlens 18-55 mm 1:3.5-5.6
            Canon Zoomlens EF 35-80mm 1:4-5.6
            VIVITAR 19-35 zoom 1:3.5-4.5 (zilverkleurig)

dit toestel vond ik op kapaza voor 450euro
            is dit goed? de lenzen ok?
            prijs ok?

Comment

agent-orange
              is dit jouw toestel?
              ist professioneel genoeg voor beginnende fotografe?
              wat mag ik hiervoor betalen?

Comment

dit toestel kan ik gaan halen voor 150euro!is het wat? of niet te vergelijken met jouw pentax?

:: Aangeboden: Minolta dimage 5
                Minolta dimage 5

» Doe een bod op dit zoekertje
                » Reageer op dit zoekertje
                » Stuur dit zoekertje door
                » Bewaar dit zoekertje
                » Print dit zoekertje

Aangeboden » Minolta dimage 5
                Prijs » bieden
                Beschrijving »

minolta dimage 5 in perfecte staat, weg wegens dubbel gebruik.

perfect toestel om prachtige foto's mee te maken 7xoptische zoom!!

geleverd met sandisk compactflash kaart 128mb en 16 MB

geleverd met volledege handleiding en de nodige software!

Comment

Zou je je vriendin niet zelf laten kiezen.

Ik begrijp wel dat je haar wil verrassen voor Valentijn.
                  Probeer eens subtiel te weten te komen wat ze graag zou hebben.
                  Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

Die Minolta is geen spiegelreflex camera, maar een bridge. (lijkt wel op een spiegelreflex, alleen kun je geen lenzen wisselen).

Voor een beginnende fotograaf is een EOS 300D wel geschikt denk ik. Ik heb em zelf niet (ik heb immers de Pentax *Ist DL) maar de EOS 300D is wel vergelijkbaar, en ik ben ook een beginner... Ik ken de 300D overigens wel, mn schoonzus heeft deze ook.

Of deze prijs van 450,- echt reëel is weet ik niet echt, ik ken de lenzen van Canon niet echt en uiteindelijk zijn de lenzen wel het belangrijkst. Ik weet wel dat die kitlens van Canon op z'n zachtst gezegd niet geweldig is...

Zou je je vriendin niet zelf laten kiezen.

Ik begrijp wel dat je haar wil verrassen voor Valentijn.
                    Probeer eens subtiel te weten te komen wat ze graag zou hebben.
                    Ik denk inderdaad dat dit een beter idee is. Hoe goed jouw bedoelingen ook zijn, het uitzoeken van een camera die bij je past is toch wel persoonlijk denk ik. (Denk alleen al maar eens aan het het verschil tussen hoe verschillende bodies in de hand liggen. Een Pentax istDL is bijv. veel kleiner dan een Nikon D50...)

Comment

ja daar hebben jullie misschien wel ergens een punt maar wil haar toch graag verrassen..
                      zij wil in eerste instantie n u een professioneler toestel dan haar simpel digitaal samsungetje ;-)
                      wat dachten jullie van deze?
                      Aangeboden » Digitale spiegelreflexcamera Canon D60
                      Prijs » € 375
                      Beschrijving »

BODY Digitale spiegelreflex CANON D60 in uitstekende staat, zonder gebruikssporen (heeft als 2e toestel gediend) Werkt perfect zonder gebreken. Voor een meerprijs van 100 euro is er de Batterijgrip BG-ED3 bij.(wordt eventueel apart verkocht) Heeft geen 10000 kliks op de teller!

Comment

Zoals ik al aangaf ben ik zelf niet zo goed bekend met Canon bodies en lenzen, maar volgens mij is de D60 niet echt een instapcamera zoals de 300D was. Dit model is wel een paar jaar oud (van 2002 zo te zien) maar dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. 10.000 kliks lijkt me dan weer niet zo verkeerd. Die zou toch nog wel een tijdje mee kunnen gaan. Als ik ga zoeken op Marktplaats.nl kom ik er 1 tegen en die heeft een hoogste bod van 350,-. Die prijs zal dan wel reël zijn? (dit weet ik dus niet zeker, ben niet echt bekend met tweedehands prijzen...)

Hou er wel rekening mee dat deze persoon alleen een body aanbiedt. Hier zit dus geen lens op en zul je dus nog apart moeten aanschaffen. Nu zul je de Canon kitlens voor weinig wel kunnen kopen (tweedehands 4 of 5 tientjes ofzo) maar betere lenzen zijn toch wel veel duurder...

Comment

dit toestel heb ik 10km hiervandaan gevonden en kan ik straks gaan halen voor 350euro! willen jullie mij nog 1keer helpen? is dit toestel professioneel genoeg voor haar? lens ook goed genoeg om te beginnen en binnen en buitenshoots te maken? en de prijs? goed? te hoog?
                          bedankt allemaal!!!
                          Pentax ist DL:
                          Het toestel verkeert in een uitmuntende staat (geen krasjes ,..) en geeft een goed resultaat ; tot nu toe staan er 4400foto's op de teller , hier kunnen er dus nog wel een paar bij : )

De camera heb ik ondertussen al voor een half jaar. Rede van verkoop = aankoop zwaarder model.
                          De camera wordt verkocht met een SD-kaart van 512MB + objectief 18-55 ; handig en bruikbaar in veel situaties.

Prijs vd camera bedraagt 350 , te nemen of te laten.

Comment

Ik heb zelf dus hetzelfde toestel en zoals gezegd bevalt deze mij prima. De 18-55mm kitlens is zeker niet slecht om mee te beginnen. Het mooie van Pentax camera's is dat vrijwel alle oude lenzen Pentax lenzen gebruikt kunnen worden op de digitale bodies en oude lenzen zijn nog wel es voor weinig geld verkrijgbaar. (ik heb bijv. zelf laatst een Pentax-A 50mm f2.0 lens gekocht voor 25,-)

De *IstDl is een instapcamera, ideaal voor beginners in digitale spiegelreflex fotografie. De camera is bijzonder handig in gebruik. Als jouw vriendin later als professional aan de slag wil zal ze ongetwijfeld meer eisen krijgen, maar ze zal waarschijnlijk ook dan pas beter weten wat bij haar past of wat ze nodig zal hebben. Met andere woorden, tegen die tijd zal ze zowiezo wel naar een nieuwe body gaan zoeken die aan haar eisen voldoet.

De *IstDl is in ieder geval een prima camera om mee te beginnen en om meer van fotografie te leren.

Of de prijs van 350,- goed is? Deze camera met kitlens is bij DigitalStreet nieuw verkrijgbaar voor 448,- euro. (zit dan volgens mij geen geheugenkrt bij, maar die kosten ook bijna niks meer....)

Comment

VERKOCHT !!! (Mag een slotje op...) (@ Blade: veel plezier ermee!) Te Koop: :G Compleet Nikon D50 pakket. :G 650 (enkel als pakket verkrijgbaar, geen losse onderdelen te koop, sorry) Bevat: (FOTO'S: http://users.telenet.be/woutervoet/D50/ ) - Nikon D50 Digitale SLR + AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED

misschien hier es kijken en een bod doen op de D50 met kitlens van deze verkopen ?
                              As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                              like.no.other

Comment

Working...
                              X