Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hallo, als ik mijn camera (Samsung Digimax) aansluit op de TV om foto's op de tv te bekijken krijg ik zwart witte afbeeldingen te zien. Bij een andere wat nieuwere tv is het wel in kleur. De oude tv is ca 8-10 jaar oud, kan het daar aan liggen?
Hoe sluit je die aan, met cinch-stekkertjes? Kijken of je op het tv-toestel je av-ingang niet moet instellen (soms heb je keuze tussen s-video, y/c, rgb,...), of of je het uitvoerformaat van je camera ergens kan instellen.
Desnoods proberen met een verloopstekker van cinch naar scart, maar dat werkt ook niet altijd.
Ik heb dit ook voorgehad, en bij mij lag het aan de instelling van mijn TV (11 jaar oud). Je kan de scart ingang instellen via het menu van de TV (s-video of RGB). Door dit op RGB in te stellen was het probleem opgelost.
Scart op TV staat ingesteld op Y/C (S-video) inplaats van composiet. Je kan ook RGB selecteren (waarschijnlijk niet voorzien op oudere TV's) omdat bij deze selectie ook een composiet signaal op de gepaste pin wordt meegestuurd.
Comment