Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera aansluiten op TV geeft zwart wit beeld

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Camera aansluiten op TV geeft zwart wit beeld

Hallo, als ik mijn camera (Samsung Digimax) aansluit op de TV om foto's op de tv te bekijken krijg ik zwart witte afbeeldingen te zien. Bij een andere wat nieuwere tv is het wel in kleur. De oude tv is ca 8-10 jaar oud, kan het daar aan liggen?

alvast bedankt

Re: Camera aansluiten op TV geeft zwart wit beeld

Hoe sluit je die aan, met cinch-stekkertjes? Kijken of je op het tv-toestel je av-ingang niet moet instellen (soms heb je keuze tussen s-video, y/c, rgb,...), of of je het uitvoerformaat van je camera ergens kan instellen.
    Desnoods proberen met een verloopstekker van cinch naar scart, maar dat werkt ook niet altijd.

Comment

gaat via cinch verloop naar scart en dan in de TV.
      Maar dat van de instellingen van het AV kanaal zou ik eens kunnen proberen. Bedankt.

Comment

Meeste camera's kan je instellen op PAL of NTSC voor weergave op TV. Kijk eens na of ie wel degelijk op PAL staat.

Jos
        Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

Comment

Ik heb dit ook voorgehad, en bij mij lag het aan de instelling van mijn TV (11 jaar oud). Je kan de scart ingang instellen via het menu van de TV (s-video of RGB). Door dit op RGB in te stellen was het probleem opgelost.

Groetjes, Wim
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Scart op TV staat ingesteld op Y/C (S-video) inplaats van composiet. Je kan ook RGB selecteren (waarschijnlijk niet voorzien op oudere TV's) omdat bij deze selectie ook een composiet signaal op de gepaste pin wordt meegestuurd.

Comment

Working...
            X