Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Backup kamera, zin of onzin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Backup kamera, zin of onzin

Hallo,

Even een vraag, had mijn D70 als backup kamera. Deze heb ik echter verkocht nu als pakket. Toch knaagt het nu al van wat als mijn huidige kamera voor reparatie weg moet?
    Dan is het wel fijn als je nog een reserve body hebt.
    Aan degenen die een body als reserve hebben, de vraag hoevaak ze deze gebruikt hebben ivm bovenstaande.
    Bij de lokale Mediamarkt gaan de D70s bodys nieuw in doos momenteel voor 500 euro in verkoop. Ideaal als reservebody???

Grtz

Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Re: Backup kamera, zin of onzin

Toen ik mijn D200 net had bleek er 'n technische storing op te treden. Ik ben 'm 8 weken kwijt geweest omdat de Nikon 'service' zooooooooooo traag is. Ben dus heel blij dat ik mijn D70s nog heb als reserve. Buiten dat zou ik niet meer gerust slapen als ik met slechts één camera op reis zou moeten. Ben al vaker beroofd tijdens 'n reis en ook met technische problemen kun je te maken krijgen, dus een reserve camera in de koffer zorgt toch voor 'n stuk betere nachtrust!

Comment

Ik gebruik mijn D50 toch af en toe met bv een groothoek of een 50mm erop naast de D200 met bv een lichte tele of een SB600. Kwestie van wat variatie in je foto's te brengen zonder constant te wisselen van lens.
      Daarnaast is het uitermate geruststellend een tweede body bij de hand te hebben als je eens een "verplicht nummer" doet waarbij iedereen op je foto's zit te wachten. Kwestie van niet af te gaan als een gieter als je toestel weigert.
      fotosite

Comment

Momenteel heb ik ook geen backup camera meer, maar die komt er wel terug wanneer de fuji S5 uitkomt binnen een paar maanden. Het is vooral handig als je regelmatig van lens moet wisselen anders, dure maar snelle oplossing die ik al heel dikwijls nodig heb gehad.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Tsja,

In de 2 jaar dat ik de D70 heb gehad heeft deze mij nooit in de steek gelaten.
          Hoop dan ook dat dit het geval zal zijn met de D200 ( al zal deze het zeker langer moeten volhouden dan 2 jaar ).
          Zou het ook jammer vinden als de backup zelden zou worden gebruikt.
          Gebruikte de Coolpix 995 ook nauwelijks meer sinds de D70 er was.

Grtz

Bryan
          Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Iemand die zijn boterham verdient met fotografie, moet zeker een backup hebben.
            Een hobbyist met veel centjes , koopt er zich gewoon een zonder gezeik.
            Voor de rest is het een absurde investering vind ik. Je gebruikt er toch maar 1. Maar moet er 2 afschrijven! En wat is er nu sneller niks meer waard dan een body?
            Als ik in panne val met een body, zal ik op dat ogenblik handelen naar noodzaak. Moet ik de camera snel terughebben, zal ik druk bij leverancier en fabrikant leggen. Overigens, mijn winkel zal me op dat ogenblik uit de problemen helpen, ofwel met een leencamera, ofwel eentje verhuren. En in het slechtste geval koop ik op dat ogenblik een tweedehands, of beslis ik dan een nieuwer model te kopen...
            Ik liep een tijdje met 2 bodys rond. een low en een high end. wat denk je dat ik gebruikte??
            Soit, dit is mijn stelling, anderen denken er anders over. Maar ik investeer dat geld liever in lenzen of zo.

Comment

Toen ik mijn 30D kocht was vanaf dat moment de 10D werkloos. Nu kan ik de 10D verkopen en een keertje 400 € er voor krijgen maar ik heb toch besloten om hem te houden. Niet dat ik zo direct bang ben dat mijn 30D ermee zal ophouden, alleen al het gevoel dat mijn 10D 1600 € heeft gekost en hem nu weg te doen voor 400 € dat is zonde. Vandaar dat ik een back-up camera heb.
              Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Ik heb mijn D70 verkocht (niet op BD) net voor Nikon aangaf dat ie stuk kon gaan en achteraf via via gehoord dat ie de fameuze BGLOD ook heeft gekregen. Ik heb een tweede body nog niet zoveel gemist, maar ik zit nu toch uit te kijken naar een bijkomende body met betere hoge ISO prestaties.

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Iemand die zijn boterham verdient met fotografie, moet zeker een backup hebben.
                  Een hobbyist met veel centjes , koopt er zich gewoon een zonder gezeik.
                  Voor de rest is het een absurde investering vind ik. Je gebruikt er toch maar 1. Maar moet er 2 afschrijven! En wat is er nu sneller niks meer waard dan een body?
                  Als ik in panne val met een body, zal ik op dat ogenblik handelen naar noodzaak. Moet ik de camera snel terughebben, zal ik druk bij leverancier en fabrikant leggen. Overigens, mijn winkel zal me op dat ogenblik uit de problemen helpen, ofwel met een leencamera, ofwel eentje verhuren. En in het slechtste geval koop ik op dat ogenblik een tweedehands, of beslis ik dan een nieuwer model te kopen...
                  Ik liep een tijdje met 2 bodys rond. een low en een high end. wat denk je dat ik gebruikte??
                  Soit, dit is mijn stelling, anderen denken er anders over. Maar ik investeer dat geld liever in lenzen of zo.

Fotograferen is een hobby van me, af en toe heb ik eens een opdracht gehad.
                  Maar goed , denk dat ik weet wat ik ga doen. Met name de laatste zin.
                  Kan net als ieder ander mijn euro's maar 1 x uitgeven. Dan liever aan een lichtsterke lens dan een extra (reserve)body .

Grtz & bedankt aan allen voor hun kommentaar

Bryan

Comment

Prachtig toestel als back-up....Maar sinds ik met de D200 werk...Komen de tekortkomingen boven.....VB..als ik op een trouw foto's moet nemen zijn beide toestellen in gebruik. Op mijn D200 staat de standaardzoom 18-50F2.8 en op de D70 staat dan de Nikon 70-200 F2.8VR. Maar dan merk jij dat op D70
                    deze 70-200VR toch minder presteert, focust mindersnel (dan op de D200) en door de kleine minder helderde zoeker is het wat behelpen als je die van de D200 gewoon bent. En je levert foto's aan in twee verschillende resoluties 6 miljoen en 10 miljoen. Op zich is daar niks mis mee maar op die van 6 miljoen kan je toch minder kroppen. En ik mis dan toch een tweede D200 als back-up.
                    Nu kijk ik uit naar de nieuwe fuji S5. Als die nu niet te duur op de markt gegooid wordt dat wordt dit mijn hoofdbody en dient de D200 als tweede.
                    Maar ben weer aan het dromen
                    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                    Hier op dit forum.

Comment

Ik ben begonnen met een H1 van sony, voldoende uitgebreid toestelletje, en dat doe ik niet weg.
                      Ik gebruik die H1 vooral nog als ik ergens heenga waar het weinig zin heeft om een hele rugzak mee te zeuelen. Veel lichter, en niet zo opvallend.
                      Qua scherpte en zo begin ik het verschil wel wat te merken, maar toch vind ik het meer dan voldoende.

Comment

Wat je antuurlijk ook kan doen is een bridge gebruiken als goedkopere backup. Ik heb nu een 300D (ben dan ook maar 20 jaar) maar ik doe mijn bridge niet weg. Ik zou er geen extra kopen, ik zou gewoon de oude niet wegdoen. Voor het geld dat je er nog van krijgt vind ik het de moeite niet. Ik zou wel in geen enkel geval een nieuwe goedkopere kopen. Dat is verloren geld. Als je je toch wilt bedenken. Kan je altijd 2e hands kopen...

greetz
                        www.fotopie.be
                        Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Als back-up kan een 2e toestel tellen.
                          Vooral als je af en toe een belangrijke shoot doet ( trouw, enz.. ).

Maar ik zou het niet over mijn hart krijgen om mijn oud toestel ( waar ik veel plezier, veel mooie foto's mee gemaakt heb ) te verkopen.
                          Dat toestel is u steeds van dienst geweest, als je een foto wou nemen heb je dat toestel genomen en het liet u steeds toe om uw ding te doen.
                          Je hebt daar de mooiste tijd van uw leven mee op papier gezet, en dan koop je ineens een ander toestel en dat toestel moet weg, verkopen voor een paar armzielige eurokes !! Dat toestel is plots niet goed meer, het moet weg ...

Hou dat toestel, doe de baterij eruit en leg het in uw kast tot net wanneer het nieuwe van uw nieuw toestel er af is. Als je dan nog eens uw oud bakje in uw handen neemt dan vraag je je eigenlijk af hoe dat menu nu terug in elkaar stak en is het terug een kunst om met dat oud bakje terug foto's te nemen.
                          Maak eens een uitstapje met uw oud bakje, ga er eens mee naar parijs en verplicht jezelf om dat ander toestel die zoveel beter en duurder is thuis te laten liggen en om foto's te maken met dat oud bakje.
                          Je moet terug nadenken over hoe die menu in elkaar zat, je kijkt langer om een foto te maken. Het is terug een andere manier van werken...
                          En als je terug op de TGV naar huis zit, zit je te denken " ik ben blij dat ik nog eens mijn oud bakske uit de kast genomen heb " ...
                          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Ik gebruik men F100 analoge body als "back-up" ... maar sleur bijna nooit 2 toestellen mee naar overal.

Wel handig zo'n backup als als je bv je toestel voor reparatie binnensteekt en 2 maand moet wachten.

Voor een pro die zen brood verdiend met zen foto's snap ik wel dat je 2 body's bezit ... voor de amateur ... jah de ene heeft nu meer geld (over) voor zen hobby, maar of dat echt nodig is.

Waar wat is "nodig" ...

Ik hou sowieso men D70 als ik upgrade, gewoon omdat de waarde van dat toestel te laag ligt 2de hands om nog weg te doen.
                            Gravity Sucks ....

Comment

Je krijgt zo weinig terug voor je oude kamera dat je hem beter als reserve kunt houden. Ook wanneer je bij een reportage vaak van objectief moet wisselen is een tweede kamera makkelijk.

Comment

Working...
                              X