Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit: Lenzen en camera's worden niet meer in Japan gemaakt?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kwaliteit: Lenzen en camera's worden niet meer in Japan gemaakt?

Wees er maar zeker van dat alle dure luxe-produkten worden nagemaakt in (onder andere) China. Daarmee wijs ik geen beschuldigende vinger naar China maar naar namaak in het algemeen. Op Canvas was er onlangs een reportage over speelgoed gemaakt in China...wat de camera-ploegen te zien kregen was een high-tech fabriek met een state of the art produktie-afdeling. Met de verborgen camera trokken de reporters naar de grens van de stad waar de meeste illegale fabrieken zich bevonden en wat je daar zag tart alle verbeelding. En pas op, die mensen werken daar aan een dagloon van € 1...en voor bekende merken.

Kijk hier maar eens: http://www.liberales.be/cgi-bin/show...rhofstadtchina

of een paar voorbeelden van namaak:

http://www.clubsonyericsson.com/en/0...ound-in-china/

Ik wil hiermee niet zeggen dat alle namaak uit China komt of dat alle produkten uit China namaak zijn. Het is een land waar veel namaak geproduceerd wordt maar die tevens ook kwaliteit kunnen leveren. Dat zijn 2 verschillende zaken die toevallig in hetzelfde land gebeuren...

Zoals hierboven al ergens gezegd: «...Maar aandacht blijft hoedanook 'altijd' aangewezen.»

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defender M Bekijk bericht
      ik denk echt niet dat men zich zal wagen aan namaak van high end producten als een D200 of lenzen. De opstartkosten en research (ook al zou het copy zijn) zouden veel te hoog zijn tav het risico.
      Ik weet dat er namaak Leica M7 op de markt te vinden zijn...
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
        Wees er maar zeker van dat alle dure luxe-produkten worden nagemaakt in (onder andere) China. Daarmee wijs ik geen beschuldigende vinger naar China maar naar namaak in het algemeen. Op Canvas was er onlangs een reportage over speelgoed gemaakt in China...wat de camera-ploegen te zien kregen was een high-tech fabriek met een state of the art produktie-afdeling. Met de verborgen camera trokken de reporters naar de grens van de stad waar de meeste illegale fabrieken zich bevonden en wat je daar zag tart alle verbeelding. En pas op, die mensen werken daar aan een dagloon van € 1...en voor bekende merken.

Kijk hier maar eens: http://www.liberales.be/cgi-bin/show...rhofstadtchina

of een paar voorbeelden van namaak:

http://www.clubsonyericsson.com/en/0...ound-in-china/

Ik wil hiermee niet zeggen dat alle namaak uit China komt of dat alle produkten uit China namaak zijn. Het is een land waar veel namaak geproduceerd wordt maar die tevens ook kwaliteit kunnen leveren. Dat zijn 2 verschillende zaken die toevallig in hetzelfde land gebeuren...

Zoals hierboven al ergens gezegd: «...Maar aandacht blijft hoedanook 'altijd' aangewezen.»
        deze is leuker ;
        De Britse krant Mail on Sunday heeft verslaggevers op pad gestuurd om een aantal faciliteiten in China in ogenschouw te nemen waar onder meer Apples immens populaire iPod wordt gefabriceerd.

Comment

over wereld markt gesproken ....
          een maand geleden een sony videocamera gekocht (ja ni echt op zn plaats hier) model hdr-sr1e
          Na 2 weken besloten er een extra battery (np-qm91d)voor te kopen
          de originele battery is een np-fm50
          de 91D kost ongeveer een 120€
          via ebay vond t ik er 1 en beginnen te bieden en ook gewonnen (44€)
          na 4 dagen had ik ze dan eindelijk hier en wilde ze dan ook testen
          verpakking en hologram alles ok (sony) het was geen namaak ofzo
          alleen was deze gemaakt in china !
          Na het monteren van de batt en het inschakelen van de cam ....alles werkt
          tot na 13sec de cam uitschakelt en op het scherm weergeeft een originele info lithium batt te gebruiken !?!?
          naar sony gebeld en daar kwam het antwoord : dit is een import batt waar een andere chip inzit , de camera vraagt de gegevens op van de batt en ziet dan dat deze batt voor de chinese markt bedoeld is .
          Resultaat
          camera mag niet werken
          ben die batt dan maar eens gaan verglijken in mediamarkt ....blijkt dit exact dezelfde te zijn .
          *** nest

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xenomorph69 Bekijk bericht
            over wereld markt gesproken ....
            een maand geleden een sony videocamera gekocht (ja ni echt op zn plaats hier) model hdr-sr1e
            Na 2 weken besloten er een extra battery (np-qm91d)voor te kopen
            de originele battery is een np-fm50
            de 91D kost ongeveer een 120€
            via ebay vond t ik er 1 en beginnen te bieden en ook gewonnen (44€)
            na 4 dagen had ik ze dan eindelijk hier en wilde ze dan ook testen
            verpakking en hologram alles ok (sony) het was geen namaak ofzo
            alleen was deze gemaakt in china !
            Na het monteren van de batt en het inschakelen van de cam ....alles werkt
            tot na 13sec de cam uitschakelt en op het scherm weergeeft een originele info lithium batt te gebruiken !?!?
            naar sony gebeld en daar kwam het antwoord : dit is een import batt waar een andere chip inzit , de camera vraagt de gegevens op van de batt en ziet dan dat deze batt voor de chinese markt bedoeld is .
            Resultaat
            camera mag niet werken
            ben die batt dan maar eens gaan verglijken in mediamarkt ....blijkt dit exact dezelfde te zijn .
            *** nest

Een orginele van Sony kost slechts 95,- Euro inclusief btw hier in Belgie
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cyberkid Bekijk bericht
              Dit bericht heb ik naar vandaag naar nikon gestuurd,wie weet hier meer over?
              Heb je voor mij een kopie van je verzonden bericht:
              mail programma, verzonden berichten, doorsturen

Heb je al een antwoord ??
              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Als wij vandaag zouden stoppen met import uit China, dan zijn de schappen van de winkels binnen 2 weken zo goed als leeg.
                En hier werken wij allemaal aan mee in deze maatschappij. Wij willen steeds meer, we wisselen steeds vlugger, en het moet ook nog steeds goedkoper.

Ik kan mij nog steeds het groen bankstel herinneren bij mijn ouders. dat heeft er zeker 20 jaar gestaan. wie doet dat hedentendage nog. Ik heb jarenlang gefotografeerd met een nikon FTN.
                In de afgelopen 4 jaar al 5 keer van camera gewisseld.

Kortom, geen china, taiwan, vietnam etc :> geen producten
                Website : www.alextimmermans.com
                Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                  Als wij vandaag zouden stoppen met import uit China, dan zijn de schappen van de winkels binnen 2 weken zo goed als leeg.
                  En hier werken wij allemaal aan mee in deze maatschappij. Wij willen steeds meer, we wisselen steeds vlugger, en het moet ook nog steeds goedkoper.

Ik kan mij nog steeds het groen bankstel herinneren bij mijn ouders. dat heeft er zeker 20 jaar gestaan. wie doet dat hedentendage nog. Ik heb jarenlang gefotografeerd met een nikon FTN.
                  In de afgelopen 4 jaar al 5 keer van camera gewisseld.

Kortom, geen china, taiwan, vietnam etc :> geen producten
                  Je hebt daar 100% gelijk in.
                  Het is maar de vraag hoelang dit nog zal duren met die goedkope Chinese produkten. Toen "made in Japan" nog negatief klonk waren het de toen goedkope Japanse (namaak)produkten die de markt overspoelden. Intussen zijn Japanse produkten geen namaak meer en zijn ze ook niet meer goedkoop. Het zou me niet verbazen als het met de Chinese produkten dezelfde richting uit gaat.
                  ...but I could be wrong...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcv Bekijk bericht
                    Je hebt daar 100% gelijk in.
                    Het is maar de vraag hoelang dit nog zal duren met die goedkope Chinese produkten. Toen "made in Japan" nog negatief klonk waren het de toen goedkope Japanse (namaak)produkten die de markt overspoelden. Intussen zijn Japanse produkten geen namaak meer en zijn ze ook niet meer goedkoop. Het zou me niet verbazen als het met de Chinese produkten dezelfde richting uit gaat.
                    Dat gaat vlugger dan wij denken. Er zijn nu al kledingfabrikanten die china te duur vinden en naar india/pakistan verhuizen !!

Comment

zolang het maar niet made in holland is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                        Nu ga je toch echt te ver. Dit kan echt niet
                        "t is dat ze in belgie zo'n lekkere friet hebben .......

Comment

en een geluk dat ze zo'n lekkere mosselen en maatjes hebben in nederland

Comment

Om nog maar te zwijgen van die lekkere wegenvignetten!
                            ...but I could be wrong...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                              Niet te hard roepen hè. Ik heb zo'n Volvo uit België. Zal verder maar niks zeggen
                              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                              lidnummer: BD0371NL

Comment

Dat komt nog...als West Europa over enkele decenia een reservaat wordt. De geschiedenis herhaalt zich...Ook China was ooit een rijk land en in West Europa woonden toen enkel holbewoners..
                                P.S. Wellicht niet meer in holen want dankzij de op opwarming van de aarde zal dat in open lucht kunnen....Kwestie van lange termijn visie.

Comment

Working...
                                X