Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit: Lenzen en camera's worden niet meer in Japan gemaakt?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kwaliteit: Lenzen en camera's worden niet meer in Japan gemaakt?

Dit bericht heb ik naar vandaag naar nikon gestuurd,wie weet hier meer over?

Mijn body D200 en mijn lens 18-200mm werden in Thailand vervaardigd!
    Deze werden gekocht in Metro foto Berchem(professionele winkel voor de vakfotograaf) en bij Grobet Antwerpen
    Maar mijn flitser heb ik in Breda gekocht en deze is nog steeds vervaardigd in Japan!
    Ik heb vandaag zelfs een 50mm 1.8 lens in de winkel in mijn handen genomen, en die was vervaardigd in China!

1. Zijn deze producten geen kopieën van de zwarte markt?
    2. Is de kwaliteit evengoed als de producten die zijn vervaardigd in Japan?
    3. En waarom is de in Nederland aangekochte flitser wel vervaardigd in Japan terwijl dat een winkel is voor de hobby fotograaf?

Welke garantie bieden jullie mij dat deze producten uit andere landen (vb.D200) met dezelfde zorg zijn samengesteld zoals deze uit Japan

Hoogachtend,
    Van Laere Patrick

Re: Kwaliteit: Lenzen en camera's worden niet meer in Japan gemaakt?

Ik vraag mij af of je zo'n brief ook schrijft als je een VW uit Spanje, Volvo of Opel uit België enz. koopt. O is het alleen het wantrouwen tegen China. Ik dacht op de site van Hans Braakhuis een artikel hierover te hebben gelezen, maar ik kan het niet meer vinden daar.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De kwaliteit zal wel gelijk zijn, alleen zou het ook aan de prijs te merken moeten zijn dat producten niet meer in 't dure Japan worden vervaardigd, maar tegen 'n hongerloontje in China, waardoor men dubbel of meer op deze producten gaat verdienen, zeker als de prijzen hier niet zakken maar juist stijgen!

Comment

Man, man, man...

Bij alles zit toch een garantiebewijs?
        Alles wordt geproduceerd onder toezicht/licentie van Nikon.
        De flitsers nog altijd in Japan, de D200 en veel lenzen blijkbaar in China.
        So what?
        Vandaag de dag spreken we over WERELDeconomie.

Sommige mensen, hé...
        Nikon, Apple & Epson

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cyberkid Bekijk bericht
          ...
          Ik heb vandaag zelfs een 50mm 1.8 lens in de winkel in mijn handen genomen, en die was vervaardigd in China!
          Plots na 20 jaar wakker geworden in 2007 ?

Elk bedrijf dat zichzelf respecteert heeft tegenwoordig een eigen productie afdeling in China, India of Vietnam.

5 jaar terug sprak ik met een Japanner die klaagde over hoeveel Japanse bedrijven de produktie verplaatsen buiten Japan.

Nikon heeft specifiek voor DSLR een fabriek gebouwd in Thailand. Canon in Taiwan.

Edit: http://dpmac.com/factory/index.html

Jan.
          Last edited by Jan_10D; 10 januari 2007, 18:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cyberkid Bekijk bericht
            Dit bericht heb ik naar vandaag naar nikon gestuurd,wie weet hier meer over?

Deze werden gekocht in Metro foto Berchem(professionele winkel voor de vakfotograaf) en bij Grobet Antwerpen
            Maar mijn flitser heb ik in Breda gekocht en deze is nog steeds vervaardigd in Japan!

1. Zijn deze producten geen kopieën van de zwarte markt?
            2. Is de kwaliteit evengoed als de producten die zijn vervaardigd in Japan?
            3. En waarom is de in Nederland aangekochte flitser wel vervaardigd in Japan terwijl dat een winkel is voor de hobby fotograaf?

Welke garantie bieden jullie mij dat deze producten uit andere landen (vb.D200) met dezelfde zorg zijn samengesteld zoals deze uit Japan

Hoogachtend,
            Van Laere Patrick
            China, Japan, Thailand? Wat is het verschil? Wie weet is de assemblagekwaliteit van een Chinese lens niet beter dan die van een Japanse?

Niemand klaagt als de kwaliteit dezelfde is en hij/zij het verschil in zijn portemonnee voelt.
            "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
            Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
            Uit: Apocrief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
              Niemand klaagt als de kwaliteit dezelfde is en hij/zij het verschil in zijn portemonnee voelt.
              alleen denk ik dat alleen nikon e.d. het verschil in de portomonee voelt: die laten hun waren nu in lage lonenlanden fabriceren maar verkopen hun spullen nog altijd even duur of duurder

Comment

Ik weet nog goed dat 25 jaar of zo geleden, men over goederen "made in Japan" net zo dacht als nu over goederen "made in China".
                ...but I could be wrong...

Comment

menselief , hoe daft kan je zijn ....

Als ik een Japans toestel namaak ga ik er ni opzetten dat het Made In Thailand is .....

mss is je flits wel een namaak (!) gemaakt in een vochtige sweatshop waar 400 uitgehongerde chinezen "Made In Japan" stickertjes op koreaanse namaakflitsen kleven
                  www.Klikkerdeklik.be
                  Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

niet te min over de kwaliteit van chinese namaak! 'k loop hier al meer dan 'n jaar met 'n origineel chinees swatch horloge (made in swiss staat er op haha ) wat me 2 euro heeft gekost en dat werkt nog steeds perfect, zelfs de batterij heb ik nog niet hoeven vervangen!

Comment

Alcatel bouwt al twintig jaar telefooncentrales in China.
                      Pfizer produceert al 15 jaar geneesmiddelen in China.
                      Denk je nu echt dat die niet de kwaliteit halen die vereist is door de klant ?

In China, net als ergens anders, vind je elk kwaliteitsniveau. Als je hen vraagt goedkope rommel te maken, dan zal je dat krijgen. Als je high-tech vraagt, dan zal je dat ook krijgen. De tijd dat kennis enkel in het westen (en Japan) te vinden was, is al lang voorbij.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Al het speelgoed komt al jaren van China.
                        Vroeger alleen het goedkoop spul, nu dus ook het duurdere.

Comment

Juist er zit een garantiebewijs bij, maar de eerste vraag die men mij in de winkel stelde was of ik deze op het internet had gekocht.
                          Inderdaad is het mogeljk ergens anders te produceren in lage loonlanden.
                          maar ik merk dan ook dat in de haven van antwerpen hele containers met zogenaamde merkkledij en toestellen onderschept worden en vernietigd (deze zijn praktisch niet van de originele te onderscheiden).
                          Maar deze zijn niet altijd even kwalitatief en komen ook bij ons in de rekken meestal aan een lagere verkoopprijs.
                          Dus tussen die superaanbiedingen op het internet kan er veel namaak zitten,hoe weet ik tenslotte als klant wat een imitatie is of niet.

Comment

ik denk echt niet dat men zich zal wagen aan namaak van high end producten als een D200 of lenzen. De opstartkosten en research (ook al zou het copy zijn) zouden veel te hoog zijn tav het risico.

De namaak-economie draait hoofdzakelijk zoals je zelf aanheeft op eenvoudige producten (kledij, schoenen, handtassen, brillen) en/of vooral op producten die een zeer (!) grote afzet hebben (gsm, brillen, horloges, sigaretten, parfums,...) en waar de koper niet altijd aandachtig is.

En idd begin de jaren 70 keek men ook tegen een mazda, datsun en toy aan als minderwaardige producten uit japan. Het zou fout zijn weer dezelfde denkwijze (terecht of niet) te hanteren tav alle fabrikaten uit China temeer de meeste van deze (zoals reeds aangehaald) onder lic/controle van gevestigde merken/fabrikanten vervaardigd worden.

Maar aandacht blijft hoedanook 'altijd' aangewezen.

just my 2c
                            m
                            Fuji XT2 - XF 10-24 f/4 - XF18-55 f2,8- f4 XF 55-200 f3,5-4,8
                            + b.u. Fuji X-E1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                              made in swiss staat er op

Comment

Working...
                              X