Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor "bewegend" object.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Camera voor "bewegend" object.

De meeste foto's dat ik neem zijn van mijn 2-jarig zoontje. Niet echt een stilzittend "object"...geloof me . Ik ben dus op zoek naar een nieuwe (compact) camera of misschien zelfs een "bridge" (hier op het forum geleerd) toestel zoals de Fuji S9600. Ik neem daardoor ook veel foto's op wandeling, speeltuinen, aan de kust, etc...

Mijn vorig lijstje heb ik wat getrimd door hier een heel pak te zoeken op dit forum. Nu blijkt dat de Fuji F30 een heel goed toestel is volgens de meeste eigenaars hier. Mij spreken ook de Canon A640, Canon A710IS of S3 IS aan maar is die IS nu een voordeel of niet en zo ja welk? De A640 heeft dan weer 10Megapixel. Ik kan dus door een gebrek van ervaring echt niet oordelen wat het beste toestel zou zijn om aan mijn wensen te voldoen. Daarom hoor ik het graag van de meer ervaren mensen.

Alvast bedankt!
    Fred.

Re: Camera voor "bewegend" object.

Maw het is belangrijk dat je de sluitertijd handmatig kan in stellen evenals een goede mogelijkheid om manueel te focussen.
    Dan kan ik een Fuji Finepix S5600 aanraden, dat is dan wel een bridge, dus die steek je niet zomaar in je jaszak.
    PENTAX K100d SUPER !!!!!
    Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
    En een dapper standaard-kitlensje

Comment

De Fuji F30 (of 31) is in het voordeel omdat die bij hogere iso-waarden ook heel goede beelden aflevert.

De voorbeelden die ik hier de laatste dagen heb gezien zijn echt wel overtuigend (er staat zelfs ergens een link naar een filmpje, waarin je een vergelijkende test kan bekijken).

Ik heb ondertussen die link gevonden, bekijk dit filmpje, en je wil geen andere compact meer:
      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

IS is zeker een voordeel. Maar niet voor wat je hier zoekt.

Je moet dus een camera hebben waar je de sluitertijd hoog genoeg kan zetten zodat je zoontje geen bewogen iets is op je foto.

Buiten bij goed weer zullen alle camera's voldoen. Binnen zal je het beste zijn met die F30 want deze gaat daar de meeste mogelijkheden geven.

Comment

voor bewegend object is goeie "high ISO quality" aan te raden (zoals F30)
          IS is eigenlijk om eigen bewegingsonscherpte op te vangen (den bibber )
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
          X