Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vervanging D70

Hi Guys,

De laatste paar jaar heb ik wat geïnvesteerd in lenzen omdat die voor mij primeren op de body. Mijn D70 (zonder 's') is ondertussen een kleine 2 jaar oud met een goeie 5000 foto's op de teller. Ik zou deze willen vervangen. De voordelen van een D80 (mp's, groter scherm, grotere zoeker, betere AF) lijken mij een deftige verbetering. Een aantal nadelen/bedenkingen houden mij nog wat tegen. Is de kleinere body nog stevig genoeg om er een deftige lens (en zware) op te zetten? Voor de D200 is stevig genoeg. De D80 komt qua mogelijkheden redelijk in de buurt van de D200, maar in de prijs scheelt het hem nog wel 400 eur... Op het eerste zicht lijkt de D200 die 400 eur verschil niet waard. Of zie ik het hier verkeerd?
    Mijn D70 zou ik dan willen verkopen (enkel body). Wat zou ik hiervoor nog kunnen krijgen?

Alvast bedankt voor de reacties,
    Geert
    Nikon D80 + Tokina 12-24 + Tamron 28-75 f2.8 + Sigma 105 f2.8 macro + Nikkor ED 80-200 f2.8 + SB-600

Re: Vervanging D70

Ik ben net hetzelfde van plan maar ga nog even wachten op de komst van de Fuji S5 pro, zoals je weet ook met Nikonvatting

Comment

ik ga maar veranderen als er terug een heel grote upgrade is

een D700 of zo
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Bij zware lenzen zal het grotere gewicht van een bv D2X een groter bezwaar dan het kleine van de D80, want de camera hangt aan de lens en niet andersom.

Ik neem aan dat de constructie van het mainframe met de vatting sterk genoeg zal zijn voor de zwaarste lens, maar een 1000mm zomaar laten hangen lijkt mij ook niet goed, bij de duurdere zit er nog een degelijker kastje omheem ipv het plastieke van een D80.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Voor de D70 ga je niet zo veel meer krijgen denk ik.
          Body D70 gaat rond 350 Euro in zeer goede staat.(De D70s gaat ietje meer wegens iets grotere schermpje)
          Maar zal niet gemakkelijk zijn te verkopen als je weet dat de D50 met kitlens bij de Macro 499 euro kost.
          Maar ik zou hem dan bijhouden als backup.
          Zou wel de D200 nemen of even wachten op de nieuwe Fuji S5 (die merkelijk beter zal zijn van fotokwaliteit) Ik zelf vind de D80 te klein.
          Heb grote handen en ik heb liever voor dat geld wel wat vast
          En voor sport heeft de D200 5 beelden per sec de D80 maar 3.
          Je mag altijd bij mij eens komen testen voor de verschillen hoor.
          Last edited by jan van ginkel; 9 januari 2007, 18:55.
          Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
          Hier op dit forum.

Comment

Ik kom van D70 en kan overstap naar d200/d80 alleen maar aanraden. Verbetering op alle vlakken

groeten

romulus
            We all go a little mad sometimes. Haven't you?
            Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

ik kom ook van de d70

en toch heel wat meer camera hoor.( de d200 dan )

Comment

ik wil mijn 1 jaar oude D200 vervangen door een D2hs, mss kunnen we zaken doen... ?
                www.daviddesign.be

Comment

Waar vinden jullie die D70 aan 350 €??

Als ik de tweedehandsmarkt bekijk vind ik niets onder de 400-450 €.

Comment

Ik had twee D70 en ik vroeg een half jaar geleden toen 450 euro.
                    Geen reactie toen op gehad voor deze prijs. Ik heb toen mijn prijs laten zakken tot 400 euro en heb het toestel toen zelf bij de koper afgeleverd (120 km ver) Dus benzine er af trekken en je hebt geen 400 euro over.
                    Dat was toen wel de tijd toen de D200 uitkwam en toen werd de markt overspoeld met de D70. Kan zijn dat nu de prijs wat gestabiliseerd is.
                    Als ik terug 400 ero voor mijn body krijg mag je hem hebben hoor
                    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                    Hier op dit forum.

Comment

Working...
                    X