Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem met macrolens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• probleem met macrolens

kan dit zijn door mijn eos 300d dat mijn 100mm macro 2.8 traag en niet echt goed functioneert
    30D + BP + EF 28-200 + EFS 10-22+ EF 50 1.8 + 100MM macro 2.8 + ringflits + ex420 + CF 12GIG + nog wa ander materiaal

Re: probleem met macrolens

Oorspronkelijk geplaatst door dean-eos300d Bekijk bericht
    . . . niet echt goed functioneert
    Wat bedoel je daar juist mee ? Een Canon lens zou alleszins probleemloos moeten werken op een Canon camera.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

mijn macro doet zolang erover voor hem scherp te stellen

en als ik hem op 2.8 zet hab ik nog steeds donkere foto's als ik zonder flits trek
      30D + BP + EF 28-200 + EFS 10-22+ EF 50 1.8 + 100MM macro 2.8 + ringflits + ex420 + CF 12GIG + nog wa ander materiaal

Comment

staat je 300d op "M" ?? zet deze eens op Av.... of op "P". Dan berkent 300d lichtmeting....
        -=- Light is the key...

Comment

geen sjanse

op alle versies zowel av als p als m blijven die donker zonder ik flits

en nog steeds die trage scherpstelling, heb al meerdere malen mijn toestel
          volledig gereset en steeds dezelfde donkere foto's

Comment

Voor de onderbelichting stand M controleren en een kijken of er geen belichtingscorrectie op staat. Als dat in orde is, lijkt het mij vreemd dat de foto's te donker zijn.

Het hangt er natuurlijk van af wat je bedoeld met "traag", maar de autofocus heeft het altijd moeilijk met macro's. Hangt er vanaf van wat en hoe dicht je foto's neemt, maar bij kleine onderwerpen en een tele brandpuntafstand kan de autofocus weleens tegenwerken. Gootste voordeel van een SLR en dan
            manueel scherpstellen.

greetz,
            www.fotopie.be
            Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Post eens een foto met de exif waarde erbij? Dan is het makkelijker om te beoordelen of het probleem bij de cam, de lens of bij de fotograaf ligt.
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

Comment

Dag

Probeer eens een ander objectief op uw 300D.....als ge dan wel goeie foto's maakt ligt het alvast niet aan de camerabody. Lukt het niet beter dan scheelt er iets aan de camera. Hou er rekening mee dat een macro-objectief wel trager scherpsteld omdat de weg van focussen langer is dan met een niet-macro lens. Binnenshuis zou tragere autofocus wel eens normaal kunnen zijn bij minder licht.

Weet je ongeveer hoeveel kliks je 300D reeds heeft?
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Een macrolens is meestal niet erg snel bij het scherpstellen. Een f2,8 noemen ze soms wel een "snelle" lens, maar dat slaat niet op de AF-snelheid, het gaat eerder over de sluitertijd die je ermee kan verkorten.

Een macrolens moet over een veel groter bereik kunnen scherpstellen (van héél dichtbij tot oneindig), en dat duurt gewoon langer.
                  Bij een macrolens komt het er meer op aan om de AF zo juist mogelijk te krijgen, de snelheid is veel minder belangrijk. De autofocus van mijn Sigma 150mm f2,8 Macro is ook zeker niet snel, maar die werkt wel heel correct.
                  Voor een f2,8 lens is die ook héél traag

Maar de belichting zou toch juist moeten zijn.

Is de belichting nog in orde met de kitlens?
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Maak gewoon eens een foto buiten en ook één met de gewone lens en vergelijk deze.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Wat de belichting betreft,moet je zoals hierboven aangegeven,eens proberen met een andere lens.
                      Het scherpstellen zelf gaat met deze lens in dichtbij opnames duidelijk langzamer dan andere lenzen.Reden is hierboven al aangegeven.
                      Op je canon macro,kun je de afstand instellen vanwaar er moet scherp gesteld worden,nm. vanaf 0.31m tot oneindig ofwel vanaf 0.48 m.Dit maakt al een verschil uit in snelheid.
                      Ik gebruik deze lens op een MKIIn,en wat mij dus ook opvalt,is de langzame scherpstelling en het hunten bij nabijopnames,vnl als er wat minder licht is.
                      Dit is een zeer duidelijk verschil met mijn andere lenzen.

Comment

dus heb ik een mise stap begaan door het kopen van deze macro lens

zo wel willen foto's plaatsen maar helaas niet te vernuft in die sector om ze online te zetten?

heb er te weinig kennis van

Comment

Misse stap ?? zou ik niet zeggen.Is wel een goede lens en bij grotere werkafstand behoorlijke snelle focus.Je moet er ook wel een beetje mee leren werken.Als ik zeg langzamer dan mijn andere lenzen,dan gaat het wel over stuk voor stuk L-lenzen,die in deze combinatie wel uiterst snel werken.
                          Vroeger heb ik nog een Sigma 70-210,2.8 gehad.Die was super traag tov van een Canon 70-200,2.8.Maar dat was optisch wel een goede lens.Heb ik ook veel plezier aan beleefd.Dus misse stap ?? Toch nog even over nadenken,niet direkt zwart kijken en wat uittesten.

Comment

Foto's online zetten is heel gemakkelijk bij bijvoorbeeld:
                            - www.imageshack.org
                            - www.fotopic.net
                            - www.tinypick.com
                            - www.pictureparking.com

Succes, want ik denk nog steeds dat het makkelijker is als je een voorbeeldfoto post met de exif informatie (camera instellingen) erbij toegevoegd.
                            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                            --------

Comment

Working...
                            X