Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dé DSLR partycamera & -lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Dé DSLR partycamera & -lens?

Oorspronkelijk geplaatst door eddevlam Bekijk bericht
    eerlijk gezegd vind ik ze niet geslaagd ze stralen geen enkele sfeer uit, allemaal onderwerpen belicht door directe flitser en zwarte donkere achtergrond... ze stralen alleszins geen professionalisme uit, om eerlijk te zijn.

http://docgonzo.com/ deze foto's verschillen toch sterk van de jouwe, vind ik..

anderzijds, vind ik jouw andere foto's wel zeer geslaagd (de andere albums) !!!
    Last edited by poochy; 19 januari 2007, 22:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
      eerlijk gezegd vind ik ze niet geslaagd ze stralen geen enkele sfeer uit, allemaal onderwerpen belicht door directe flitser en zwarte donkere achtergrond... ze stralen alleszins geen professionalisme uit, om eerlijk te zijn.

http://docgonzo.com/ deze foto's verschillen toch sterk van de jouwe, vind ik..

anderzijds, vind ik jouw andere foto's wel zeer geslaagd (de andere albums) !!!
      Je hebt gelijk. Docgonzo.com foto's zijn veel beter dan die van mij. Ik wil wel nog wel zeggen dat er geen sprake is van directe flits, juist van indirecte flits. Ik zie juist veel party-werk waarbij simpelweg voluit direct en plat alles kapot geflist wordt. Ik had de illussie dat te hebben voorkomen.

Comment

een offtopic vraagje aan alle partyfotografen:

hoe benaderen jullie de mensen op een party? gewoon naartoe stappen en een foto nemen? vragen of ze het ok vinden of gewoon doen? mijn rijke fantasie stelt mij een scenario voor waarbij de partyganger(s) helemaal niet gefotografeerd willen worden met als resultaat dat ze je een stevige mep geven (of een rake klap op je dure apparatuur).
        Last edited by Ludo; 20 april 2007, 23:33.

Comment

hoe benaderen jullie de mensen op een party? gewoon naartoe stappen en een foto nemen? vragen of ze het ok vinden of gewoon doen? mijn rijke fantasie stelt mij een scenario voor waarbij de partyganger(s) helemaal niet gefotografeerd willen worden met als resultaat dat ze je een stevige mep geven (of een rake klap op je dure apparatuur).
          Heb het gevoel dat jij 'n probeem zou kunnen krijgen. Heeft alles te maken met uitstraling en attitude.
          Last edited by Ludo; 20 april 2007, 23:34.

Comment

als ik rondloop op een feestje met mijn camera krijg ik eerder constant de vraag van groepjes mensen of ik een foto van ze wil maken, of dat als ze het doorhebben dat ik een sfeerbeeld maak ze er sterk op ingaan. Quasi nooit voelen ze zich aangevallen of gegeneerd als ik een plaatje wil schieten, en als het gebeurd zeggen ze over het algemeen gewoon vriendelijk dat ze het liever niet hebben. De enkeling die je uit zatheid aanvalt kan je door je gewoon te verontschuldigen ook gewoon afwimpelen.

Comment

Mijn ervaring is toch dat ze meestal allemaal wel graag op de foto staan. Anders was de party fotografie helemaal niet zo populair
              Last edited by Ludo; 20 april 2007, 23:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddevlam Bekijk bericht
                Ik wil me er nu ook even me gaan bemoeien. Veel reacties gelezen, de meeste geven blijk van geen enkele praktische ervaring op dit gebied. Een lichtsterke lens is onzin, een goede flits is inderdaad noodzakelijk.

Voorbeelden? Kijk hier: http://www.photo.net/photodb/folder?folder_id=534585
                Straffe uitspraken, maar jammer genoeg kunnen je foto's me niet overtuigen.
                Door de immense scherptediepte, de totale afwezigheid van bewegingssuggestie en het koude flitslicht ademen de foto's totaal geen sfeer meer uit.
                't Zijn koude, naakte registraties van personen.
                fotosite

Comment

Wat die mensen er dan meestal bij vragen is waar ze achteraf die foto's kunnen bezichtigen. Ik loop nu steeds rond met een LowePro Slip&Lock Lens Case (kleinste formaat) aan m'n broekriem met daarin een hoop kaartjes. Dat helpt.

Dave
                  pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    Wat die mensen er dan meestal bij vragen is waar ze achteraf die foto's kunnen bezichtigen. Ik loop nu steeds rond met een LowePro Slip&Lock Lens Case (kleinste formaat) aan m'n broekriem met daarin een hoop kaartjes. Dat helpt.

Dave
                    Ik ben zelf geen "partyfotograaf", maar op andere evenementen heb ik ook altijd kaartjes bij waarop de link naar mijn album staat, dan verlies je geen tijd met die telkens weer op te schrijven .
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
                      als ik rondloop op een feestje met mijn camera krijg ik eerder constant de vraag van groepjes mensen of ik een foto van ze wil maken, of dat als ze het doorhebben dat ik een sfeerbeeld maak ze er sterk op ingaan. Quasi nooit voelen ze zich aangevallen of gegeneerd als ik een plaatje wil schieten, en als het gebeurd zeggen ze over het algemeen gewoon vriendelijk dat ze het liever niet hebben. De enkeling die je uit zatheid aanvalt kan je door je gewoon te verontschuldigen ook gewoon afwimpelen.
                      zelfde verhaal hier... Begin echter pas met foto's trekken als de sfeer er wat in zit...Als het volk reeds een paar glaasjes op heeft gaat het doorgaans ook vlotter. Veel mensen vragen spontaan naar een foto, anderen doen het graag op eenvoudig verzoek. Het is echt wel een minderheid die weigert. Soms moet je al eens aandringen maar eens de foto getrokken zijn ze dan wel tevreden. Je zal natuurlijk wel de vraag krijgen of de mensen de foto ergens kunnen bekijken, aankopen, downloaden. Zorg dat je dan kaartjes bij je hebt met een eventuele website...

wouter.
                      Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

Comment

ok ik weet voorlopig genoeg bedankt en tot binnenkort (op een of andere party )

Comment

Ten eerste, bedankt voor de complimenten, en dan ter zake :
                          Je rijke fantasie kan ik geruststellen, weinigen zullen zich geroepen voelen om te gaan meppen.
                          Het heeft zoals eddevlam al zegt, te maken met attitude en uitstraling.
                          Nu is zo 'n DSLR in full battle dress niet niks, daar kunnen ze al niet langs kijken.
                          En door de drukte zal je je al gauw genoodzaakt zien garçconsgewijs, met je cam in de lucht door het aanwezige volk te bewegen.
                          Ze zien je al van ver komen, met andere woorden en men zal je aanspreken voor 'n foto. En anders moet je ff een beetje uitdagend te werk gaan, zodat ze op de foto willen.
                          En anders kan je 't nog altijd op 'n vriendelijke en originele manier vragen.
                          Je was op NYE zelf in Slices aanwezig, dus je hebt kunnen zien hoe ik het aanpak, inclusief grote drukte en 5 mensen om je heen die allemaal 'n andere foto willen
                          Op zo 'n avond zijn mensen gewoon camerageil, en degenen die dat niet zijn, dat heb je snel genoeg door, dat leer je wel uit hun lichaamstaal.
                          Wees ook niet bang om af en toe een beetje te regisseren bij geposeerde shots, jij bent tenslotte de fotograaf, en jij ziet door jouw lens de compositie.
                          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Wat die mensen er dan meestal bij vragen is waar ze achteraf die foto's kunnen bezichtigen.
                          Kaartjes, kaartjes en nog eens kaartjes is idd de oplossing om je bekendheid te vergroten.
                          Ik heb er in m'n beginperiode een kleine 25.000 uitgedeeld. Zorg voor 'n catchy, goedklinkende naam : poochy.be is lekker herkenbaar en verstaanbaar, dus dat zit al snor.
                          Wat je nog kan doen zijn tshirts met de besbetreffende site. Herkenbaarheid is de sleutel : je moet jezelf marketen hé

Nog 1 goeie raad : doe jezelf een lol en voorzie je lens (zelfs al is het geen dure) van een UV-filtertje, dat bespaart je een hele hoop werk,
                          want er hangt op zo 'n nacht echt een hoop vuiligheid in de lucht, en je kostbare frontelement zit 'n beetje beschermd.
                          Die bescherming wordt alleen maar verhoofd bij het gebruik van een zonnekap.
                          Last edited by docgonzo; 20 januari 2007, 21:00.
                          ::350D::BG-E3::17-55 2.8 IS::430-EX::
                          :::: PartyPhotos @ DocGonzo.com ::::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door docgonzo Bekijk bericht
                            Je was op NYE zelf in Slices aanwezig, dus je hebt kunnen zien hoe ik het aanpak, inclusief grote drukte en 5 mensen om je heen die allemaal 'n andere foto willen
                            Op zo 'n avond zijn mensen gewoon camerageil
                            yes en wat een feestje (dit even ter zijde). Idd, ik zag je vaak met de camera in de lucht op de dansvloer, ja, zelfs op de toog tussen enkele babes

Kaartjes, kaartjes en nog eens kaartjes is idd de oplossing om je bekendheid te vergroten.
                            Ik heb er in m'n beginperiode een kleine 25.000 uitgedeeld. Zorg voor 'n catchy, goedklinkende naam : poochy.be is lekker herkenbaar en verstaanbaar, dus dat zit al snor.
                            Wat je nog kan doen zijn tshirts met de besbetreffende site. Herkenbaarheid is de sleutel : je moet jezelf marketen hé
                            Zeker weten, we hebben wat sponsors gevonden om onze kaartjes/affiches/tshirts te kunnen financieren. We waren wel op vele plaatsen aanwezig, maar altijd met de compactcamera's. Wil het wat professioneler aanpakken; "echt" materiaal en volledig nieuwe site. (hopelijk begin maart online).

Nog 1 goeie raad : doe jezelf een lol en voorzie je lens (zelfs al is het geen dure) van een UV-filtertje, dat bespaart je een hele hoop werk,
                            want er hangt op zo 'n nacht echt een hoop vuiligheid in de lucht, en je kostbare frontelement zit 'n beetje beschermd.
                            Die bescherming wordt alleen maar verhoofd bij het gebruik van een zonnekap.
                            komt in orde thx makker

Comment

I'm back

wat vinden jullie van deze lens?

TAMRON zoomlens 17-35mm 1/2.8-4

voor mijn doeleind?

mvg
                              thanks

Comment

Ik heb die lens ook, en vind hem wel goed, maar wijd open is hij wel wat soft. Bij mij gaat het om iets anders, namelijk straatfotografie, en met die brede hoek draai ik hem meestal dicht tot f8 of zelfs nog meer, dus heb ik hem sowieso nooit helemaal open staan. Voor jouw doeleinden zal hij zeker voldoen, als je een externe flits gebruikt en dus je lens ook wat kunt dichtzetten. Die flits zal je met deze lens ook wel nodig hebben. In jouw geval zou ik eerder naar de Tamron 17-50 2.8 gaan. Iets meer bereik is wel handig, en de beeldkwaliteit is ook wel wat beter volgens de meeste reviews.
                                ______
                                www.vue.photo

Comment

Working...
                                X