Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Canon raden jullie aan?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke Canon raden jullie aan?

De vraag is hier al duizend keer gesteld denk ik "welke camera" dus here we go again .

Ik ben in het bezit van mijn derde Canon toestel en zoals je misschien in een vorige post gelezen heb ben ik van mijn huidig toestel (800IS) niet zo tevreden. Als er 1 ding is wat ik graag heb dan zijn het duidelijke foto's, in de mate van mijn kennis dan . Nu heb ik eens gezocht in dit forum naar alternatieven en vermits ik een bescheiden Canon voorkeur heb zou ik uit volgende toestellen een keuze willen maken:

- Canon Powershot A710IS 7,1Megapixel
    - Canon Powershot A640, 10Megapixel
    - Canon Digital Ixus 900Ti 10Megapixel (ben een beetje achterdochtig vermits geen goede ervaring met mijn 800IS)

en volgens de info die ik gevonden heb op dit forum de:

- Fuji Finepix F30 maar ik heb helemaal geen ervaring met Fuji. Wel gelezen dat dit fantastische foto's maakt. Zijn deze gelijkwaardig aan die van Canon?

Of zijn er nog andere toestellen in dezelfde categorie die misschien beter zijn maar waar ik het bestaan niet van ken?

Alvast bedankt.

Re: Welke Canon raden jullie aan?

Ik heb nog wat zitten rondneuzen op het forum en alle mogelijke toestellen die ook maar in de buurt zouden kunnen komen hebben de revue gepasseerd. Enkele daarvan zijn:

Canon Powershot G7
    Fuji Finepix F31
    Canon Powershot S3 IS
    Panasonic FZ50

...enfin dit maar om te melden dat ik het bos door de bomen niet meer zie.

Mijn gevoel zegt de A710IS of A640 of de Fuji's (F30 of F31).

Comment

Zonder twijfel de Fuji!
      ...but I could be wrong...

Comment

Die IXUS 800IS wordt toch aanzien als een zeer goed toestel.

Is jouw probleem die blauwe vlek? Komt dat af en toe voor? Of eerder dikwijls?
        Misschien binnen doen en op de garantie spelen.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcv Bekijk bericht
          Zonder twijfel de Fuji!
          Voor mij ook de FUJI, omdat die idd. mooie kleurtjes geeft (althans mijn Finepix 5600 toch)
          PENTAX K100d SUPER !!!!!
          Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
          En een dapper standaard-kitlensje

Comment

Bedankt voor de feedback. Ondertussen gemaild/gebeld met de verkoper en Canon België. De verkoper had dit ook nog nooit gezien bij dit toestel en Canon België heeft gevraagd om het toestel terug te sturen...welke ik morgen zal doen. Zonder digitale camera deze maand en net nu mijn vriendin, zoontje en ikzelf jarig zijn. Dat wordt weer een toestel lenen...

2 Fuji fans dus , geen andere opinies?

Comment

Ik ben in het bezit van een G7 en ben er zeer tevreden over. Ik was direct verkocht als ik deze in m'n hand had. Heb vroeger ook een Fuji 5600 gehad en ik vind de Canon toch wel iets beter. Snelheid AF en opstarten, vieuwfinder, grote en gewicht, geweldige videokwaliteit, face detection, iso3200 (op 2mp) enz..
              alleen de rode ogen functie van de Fuji is 10x beter dan die van de Canon, omdat de interne flash van de Fuji boven de body uitklikt. Op de Canon kan je
              dan ook weer een externe flash zetten.
              Misshien een tip, wacht op de G8, hier komt full iso3200, en een f2.0 lichtsterke lens op en 8mp (ipv10 op de G7) zodat er minder ruis is.
              Alleen heb ik geen flauw idee wanneer de G8 op de markt komt, maar zeker iets dat je is moet nazien.
              groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mastera Bekijk bericht
                Misshien een tip, wacht op de G8, hier komt full iso3200, en een f2.0 lichtsterke lens op en 8mp (ipv10 op de G7) zodat er minder ruis is.
                Alleen heb ik geen flauw idee wanneer de G8 op de markt komt, maar zeker iets dat je is moet nazien.
                groetjes
                Dat is één van de redenen dat ik ondertussen de A710 heb gekocht, omdat ik weet dat Canon véél beter kan in de G-reeks (zonder afbreuk te doen aan de G7!)
                Tussen haakjes, ik ben heel tevreden over de A710, en ik heb nu alle tijd om op de G8.... te wachten.
                http://users.telenet.be/patric/

Comment

Working...
                X