Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon DSLR - Gebruik oude Lenzen mogelijk?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon DSLR - Gebruik oude Lenzen mogelijk?

iK OVERWEEG AANKOOP VAN EEN DIGITALE REFLEX NIKON..ik wou weten op welke types ik mijn "oude" AF lenzen" kan blijvengebruiken.
    Gtjs...Jacques

Re: Nikon DSLR - Gebruik oude Lenzen mogelijk?

Even verplaatst naar een beter plaatsje...
    Groeten,
    Ludo

Comment

Zowel op de D70s als op de D200 gebruik ik nog mijn Nikkorlenzen van mijn oude analoog.

Comment

Op een D70 werkt de lichtmeting niet met lenzen zonder CPU, ik weet niet hoe het met de D70s zit, ik heb gehoord dat de lichtmeting met de D200 (en de D80?) wèl werkt met oude lenzen. Dat is wel handig natuulijk, anders moet je een beetje "gokken" en meestal moet je de foto dan nog eens opnieuw maken met gecorrigeerde instellingen.
        Misschien kan iemand hier mijn verhaal beter onderbouwen.

Comment

Bijvoorbeeld D200 nemen als je je oude lenzen wil gebruiken.

Alles werkt erop! (Nee geen jampotten).

Zelfs als de lenzen geen difragma'nokje' hebben, kun je aan de functieknop de mogelijkheid koppelen het diafragma en de brandpuntafstand met de instelwielen in te stellen. Je hoeft er nieteens je menu voor in!
          Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Bij Nikon je kan vanaf de AI/AIS-lenzen alles gebruiken (dus lenzen vanaf 1977!).Enkel D1-reeks (D1X...),D2-reeks (D2X,D2H...) en de D200 gaan ook daadwerkelijk het licht meten.Op een D50,70,80... meet de camera het licht niet maar ga je na het nemen van de foto via je histogram kunnen kijken of je belichting juist zit of niet.

Een overzicht welke lenzen je op welke camera kan gebruiken en eronder ook uitleg over de verschillende soorten lenzen vind je HIER
            Last edited by roadrunner; 4 januari 2007, 09:20. Reden: typo
            Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
              Bij Nikon je kan vanaf de AI/AIS-lenzen alles gebruiken (dus lenzen vanaf 1977!).Enkel D1-reeks (D1X...),D2-reeks (D2X,D2H...) en de D200 gaan ook daadwerkelijk het licht meten.Op een D50,70,80... meet de camera het licht niet maar ga je na het nemen van de foto via je histogram kunnen kijken of je belichting juist zit of niet.

Een overzicht welke lenzen je op welke camera kan gebruiken en eronder ook uitleg over de verschillende soorten lenzen vind je HIER
              zie niet direct D40 in lijst staan en deze heeft geen ingebouwde AF-motor meer
              dus indie je AF wilt gebruiken zijn enkel lenzen met ingebouwde motor van toepassing

Comment

Oude AF lenzen gaan op alle Nikon dslr's behalve de D40.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Oudere AF-lenzen gaan ook op de D40, maar je moet manueel scherpstellen.
                  Nikon, Apple & Epson

Comment

Working...
                  X